fallback

Учени утроиха капацитета на литиевите батерии

Нов катоден материал ще доведе до революция в производството на електромобили

Изследователи от Американския университет в Мериленд, съвместно с Брукхейвънската национална лаборатория, разработиха нов катоден материал за батерии, който, според тях, може да утрои капацитета на литиевите батерии.Новият материал е разновидност на желзния трифлуорид (FeF3), в който се вкарани допълнителни кобалтни йони и кислород чрез реакцията на интеркалация и екструзия. Поради това този материал значително увеличава капацитета на батерията и живота й по отношение на количеството зареждане/разреждане.В статия, публикувана от учените в списание Nature Communications, те посочват, че изобретението им може да предизвика революция в областта на електромобилността. Тъй като материалът, който те са разработили, може значително да увеличи скоростта на освобождаване на литиевите йони. От практическа гледна точка това означава значително увеличение на капацитета на литиево-йонните батерии.С новата технология, чието внедряване в производството не е скъпо и трудоемко, батериите, по-специално тези за електрическите превозни средства, могат да станат много по-малки и по-леки. Капацитетът им пък ще се увеличи, което ще осигури по-голям пробег на ебектромобилите. В допълнение, такива литиево-трифлуоридно-железни батерии ще бъдат по-стабилни и ще могат да издържат на още повече цикли разреждане/зареждане.

Тагове:
fallback
  • #11
    Fermera ( преди 6 години )
    В Япония Нисан вече продава NOTE с Е-Power box.Поинтересувай се малко и го сравни с мекия хибрид на европейците.Доста е мек.А Тесла3 ползват много по малко кобалт в батерийте си и не знам как ще загубят лидерство през 2021 от Европейците.Те даже батерии нямат.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    И колко от хибридите с нещо наистина революционно, бе картуно, а? Точно нула.
  • #9
    младен ( преди 6 години )
    ДоТинтири-минтириРеволюцичта вече е факт, вземи малко осъзнай колко ел. и хибриди вече се карат и поръчват. Чети бе картуно проста, чети и осъзнавай бе!
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Да да... цели 2 седмици не беше имало велико електрическо откритие - време беше :D И ко четем? Заглавие: Учените утроиха... а като прочетем статията откриваме, че ако въобще стигне някакъв по-напреднал стадий на разработка това МОЖЕ да доведе.... ама може и да не. Айде революцията я оставяме за другата седмица когато ще четем за следващото велико откритие на електричарите ;)
  • #7
    младен ( преди 6 години )
    "Тъй като материалът, който те са разработили, може значително да увеличи скоростта на освобождаване на литиевите йони. От практическа гледна точка това означава значително увеличение на капацитета на литиево-йонните батерии."От увеличената скорост на освобождаване единствено може да да се увеличи разрядният ток ама...кой знае учените какво са открили,а и комедиантите как превели.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    На електрическите ВАГонетки ще им монтират комин, който да пуши, за да могат хората да ги познават от далече, както е сега.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    То графени ли не бяха, то какво ли още не, а реално нищо. Непрекъснато четем за някакви революционни батерии, а тях все ги няма на пазара.Имам чувството, че петролната световна мафия има пръст в това. Иначе не виждам логика да не се произвеждат и внедряват. Ако направят колите на ток да минават 1000-1500 км с едно зареждане това ще убие двг и всички ще преминем много бързо на ток.На мен дори, както и на повучето прудполагам дори ну им трябва толкова. 700-800 км с едно зареждане е достатъчно.
  • #4
    Фолк с японски ваген ( преди 6 години )
    Краят на ВАГ. Щото то ако не пуши какъв ВАГ ще е? :))
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Поредното "революционно" откритие, което ще потъне в забрава.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    А дано ама надали. Такава новина чета почти всяка седмица в технологичните сайтове
fallback
Последни