fallback

Настъплението на евтините автомобили

Вече е ясно, че сегментът в автомобилния пазар в който са колите със супер ниски цени, ще се развива интензивно през следващите пет години.

Началото беше поставено с модела Nano на индийската Тата, но конкуренцията няма да се бави дълго. Всъщност това което ще стане през следващите пет години вече е виждано в Европа в следвоенните години. Този път обаче главното действие няма да се развива на Стария континент, а в Азия и по-точно в нейната югоизточна част. Именно тук главната роля ще бъде на супер евтините автомобили в сравнение с които Dacia Logan е определено луксозен автомобил. Именно Logan започна историята с евтините автомобили, на там се е запътил и Volkswagen с вариантите на Up! Автомобили от подобен клас скоро ще изкарат Toyota и Fiat, следват и модели и от други производители. В Азия обаче ситуацията е друга. Автомобили с цената на Logan са нещо обичайно за този район на света и за местния пазар ниска цена означава нещо друго. Тата показа какво ще последва. Сега разбираме, че и друг индийски производител пуска автомобил в подобни ценови граници – Bajaj показва концепцията Lite. Докато Tata Nano вече се готви за пазара, пред Lite обаче има още път до витрините и ще бъде там най-рано през 2010 г. Новият модел на Bajaj изглежда доста интересен защото в него участие ще има и алианса Renault-Nissan. Засега финализиране на преговорите все още няма, но от коментарите на шефа на френско-японския съюз Карлос Гон се разбира, че нещата се развиват добре. Според Гон автомобилът на  Bajaj ще бъде малко по-скъп от този на Тата, но за сметка на това и много по-добър и технологичен. Renault-Nissan и Bajaj са си поставили за цел най-вече ниско потребление на гориво. Lite трябва да има разход до 3 литра на 100 км. За целта ще бъде създаден специален двигател, предвижда се и дизелов вариант. Господин Bajaj, шеф на едноименната фирма уточнява, че платформата на новия автомобил ще позволява да се появят и варианти задвижвани с природен газ или на хибридни версии. Все още не е съвсем ясна ролята на Renault-Nissan в този автомобил. Говори се, че от там може да дойде дизайна и платформата. С общи сили ще бъде създаден завод за производството на този модел. Участието на Renault-Nissan при създаването на Lite и неговата цена, която няма да надвишава 3 000 долара, без съмнение ще го направи интересен не само за индийския пазар.
Тагове:
fallback
fallback
Последни