fallback

Какви са вредите от потегляне на втора предавка

В повечето случаи това води до износване на муфата на съединителя

Автомобилният експерт Джейсън Фенске обясни може ли да се потегли на втора предавка с автомобил с механична скоростна кутия и какви са опасностите. В повечето случаи това води до износване муфата на съединителя.                  Когато включите на място втора предавка, се получава частично сцепление, което води до приплъзгване муфата на съединителя и впоследствие до нейното износване. Пълното сцепление се осъществява при скорост от около 8 км/ч при първа предавка и около 16 км/ч при втора. Разбира се, тези показатели се отнасят само за механичната скоростна кутия.

Фенске все пак отбелязва, че статирането от втора предавка е абсолютно безопасно при спускане по наклон, защото при превключването ще има пълно сцепление. Освен това при такова спускане и включване директно на втора, се получава "принудителен" старт на двигателя. Много шофьори правят точно това, когато акумулаторът е изтощен, дори при малък наклон, стига да има кой да помогне с бутането на колата, за да достигне необходимите 16 км/ч.                Експертът посочва, че при автомобилите с автоматична скоростна кутия, в която се използва хидравлика вместо дисков съединител, няма такива проблеми. Много от тези коли като правило стартират от втора предавка.

fallback
  • #7
    Колев ( преди 6 години )
    И хидромеханичните автоматични трансмисии не стартират от втора. Двигателя стартита когато трансмисиятя е на 2-ра, тъй като това е home позиция на трансмисията и по нея се ориентира компютъра.Автомобила превключва и потегля на 1-ва от неподвижно състояние.
  • #6
    Колев ( преди 6 години )
    Поредната малоумно преведена и след това написана статия. Каква е тази "муфа" при цилиндричен триещ съединител ? Откъде я намерихте ?Колкото до колегата, който запалва дизел от инерция - не знам дали ти се е случвало да ти прескочи зъб на ангренажен ремък, но нали знаеш, че и празна пушка веднъж на 100 години гърми.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пущам го,когато трябва да запаля колата на някоя кифла или кифлю,а те не могат. А преди да почна да карам автоматици нали се сещаш с каква трансмисия съм карал?Така,че няма нужда да ми се правиш на интересен!
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нали караше автоматик,къде го "пущаш" тоя съединител на трета??
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    И на задна съм палил с тикане ако става на въпрос. И с манивела съм палил Москвич.Вече ги няма тези екстри. Ако не запали викаш пътна помощ, а едно време ако ну запали ти е свършило горивото или акумулатора е заминал.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    От много години карам само автоматик и тези неща не ме вълнуват много. А при тикане или пущане по наклон в повечето случай включвам на 3-та и така паля принудително. Особено, ако колата е дизел. Включвам трета, пущам съединителя, колата пали и веднага превключвам на подходящата предавка, която в повечето случай е втора. Принудителното палене винаги се прави на една предавка отгоре на която трябва да си. Така са ме учили навремето когато карах "Ц" кат.Тогава имахме и доста теория техн.въпроси.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Муфата се износвала. Ква е тая муфа ,ве? Само простотии пишете.
fallback
Последни