fallback

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Дизелгейт уби идеята за серийна версия на кросоувъра TT offroad

„Дизелгейт” подряза крилата на голям брой проекти на Volkswagen AG, като един от най-забележителните от тях е Audi TT offroad. Серийната версия на модела беше показана на автосалона в Пекин през 2014 г., но така и не стигна до конвейра. А самата идея за построяване на кросоувър на базата на TT витае във въздуха още от 2001 г., когато беше представен концептуалният Audi Steppenwolf.Успехът на серийното комби Allroad показа на компанията, че стандартните автомобили с повишен пътен просвет могат да бъдат по-популярни дори от моделите от премимум-клас. Така в Инголщад решават да създадат нестандартния концепт Steppenwolf („Койот”).Визуално автомобилът е нещо средно между Audi A3 и TT, като разполага с по-голям пътен просвет и допълнителни защитни елементи по каросерията.Сходството с посочените модели е не само визуално, но и техническо – концептът е построен на платформата PQ34, която се използва по това време за Audi TT и A3, VW Golf и Seat Leon.Двигателят обаче е нов, като по-късно се поставя на ТТ и А3. Това е атмосферен 3,2-литров V6, който при Steppenwolf развива 225 к.с. и 325 Нм. Роботизираната скоростна кутия с два съединителя по това време все още не е готова (тя дебютира по-късо при Audi TT 3.2 quattro), но пък концептът получава система 4х4. Така Steppenwolf ускорява от 0 до100 км/ч за 7,8 секунди и развива 235 км/ч максимална скорост.Това става максимално комфортно, тъй като автомобилът е оборудван с пневматично окачване от Audi Allroad с възможност за регулиране на пътния просвет. От другите технически особености на Steppenwolf трябва да се отбележи наличието на електрохидравлична ръчна спирачка, която през 2000 г. е нещо ново.Най-впечатляваща обаче е каросерията на концепта, при това не става дума само за дизайна, а и за някои забележителни решения. Например, резервната гума не се поставя под пода на багажника, а в специален отсек под задната броня. Там са и двете тръби на изпускателната система.Освен това Steppenwolf разполага с карбонов покрив, който позволява транформацията на кросоувъра в тарга. Покривът се смъква на ръка, а в случай на нужда може да бъде заменен от механизъм от плат, ако оригиналният бъде оставен в гаража по време на пътуването.Интериорът също е доста модерен за времето си, като използва материали от висока класа и модерна електроника. През 2001 г. обаче германците така и не посмяват да пуснат подобен автомобил на пазара, като значително по-късно се появяват Audi Q3 и Q2, които обаче нямат подобен дух. Компанията изоставя идеята за кросоувър ТТ, но не може да се отрече, че дори 17 години по-късно този автомобил изглежда модерно и свежо.Снимки: Audi

Тагове: audi tt ofroad steppenwolf
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    В офроуд форума има едно дърто ТТ, превърнато в джип. Изглежда в пъти по-добре от проекта на ФВ.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Къде са първото поколение а5? Не ги виждам
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Добре, че са спрели това недоразумение
fallback
Последни