Два хибрида и двигател на природен газ ще помагат на компанията да свали вредните емисии
Компанията Volkswagen представи три нови силови агрегата по време на симпозиум, посветен на автомобилни двигатели, който се провежда във Виена. Това са 48-волтова хибридна система, турбомотор на природен газ и хибриден агрегат на базата на 2,0-литров дизел. С тяхна помощ германският производител трябва да свали средните нива на вредните емесии на цялата си моделна гама зо 95 гр/км през 2020 г.Основният акцент при компания е хибридната система със стартер-генератор, зареждащ се от 48-волтова батерия. Тя осигурява допълнителна мощност при ускорение и може напълно да изключи двигателя при движение по инерция, което позволява спеставянето на 0,3 л гориво на 100 км. Първият модел, който ще получи тази „умерена” хибридна система, е следващото поколение на VW Golf.Двигателя 1.5 TGI Evo, работещ на природен газ или на неговия синтетичен аналог e-gas, е оборудван със система за директно впръскване и турбокомпресор с променлива геометрия. Мощността на агрегата е 130 к.с. и 200 Нм въртящ момент. Разходът на този мотор при Golf e 3,5 кг газ на 100 км, а пробегът с пълни бутилки е 490 км.Дизелово-електрическият хибрид на свой ред е получил индекс ЕА288 Evo, като включва 2,0-литров двигател с вътрешно горене, 12-волтов стартер-генератор с ремък и комплект литиево-йонни батерии. Мощността на системата варира от 136 до 204 к.с., като първоначално тя ще се поставя единствено на моделите на Audi.Снимки: Volkswagen