Porsche представи новия 911 GT3 RS в Женева през март, а сега в Ню Йорк дебютира и пакета Weissach, насочен към олекотяването на автомобила. Акцентът е използването на фиброкарбон в отделни елементи и по-леки джанти, които стопяват малко над 30 килограма от теглото на колата. По-интересно обаче е развитието на модела GT3, тъй като той остана единственият, който се предлага с атмосферен двигател. Става въпрос за 4,0-литров 6-цилиндров боксер с мощност 520 конски сили – класика, която обаче все по-трудно се вписва в съвременните изисквания за екологичност. Дали обаче този мотор ще получи турбо или пък в скоро време ще се появи хибридна версия на GT3? Отговорът идва от Андреас Прюнингер, който е шеф на GT подразделението на Porsche и е семпъл: не. Първо, защото клиентите на този модел не желаят двигателят да се променя, най-малкото защото по-голямата част от тях са хора, надхвърлили 50-те, особено в Германия и Щатите, и атмосферните мотори са били важна част от младостта им. Но те, както и другите клиенти на GT3 искат чисто, необременено с каквито и да е усложнения или добавки, представяне на колата – на пътя или на пистата. Което пък от само себе си прави въпроса за хибридната версия излишен, клиентите не искат повече мощност, ако това ще направи любимия им автомобил по-тежък. Има и още нещо, ако 911 GT3 се сдобие с турбо версия, това ще промени ролята на модела в GT състезанията, където властва т.нар. Balance of Performance (BoP). С един турбо мотор моделът ще бъде подложен на ограничения, по отношение на мощността и максималната скорост, докато с атмосферния двигател все още е сред тези, които догонват лидерите. И това е изгодна позиция за Porsche. А и както стана ясно, клиентите не се интересуват от турбо версии и хибридни технологии на борда на 911 GT3, което ги отлага за по-далечното бъдеще.Снимки: Porsche