През юни 2016 г. бившият ръководител на Bugatti – Волфганг Дюрхаймер, обяви, че компанията му ще се опита да подобри световия рекорд за скорост за серийни автомобили със своя Chiron и така да влезе в Книгата на рекордите Гинес. Близо две годии по-късно обаче това така и не се случва. Защо?Според новия шеф на марката – Стефан Винкелман, в Bugatti имат далеч по-важни неща за вършене от организацията и провеждането на опит за подобряване на рекордното постижение. Пред изданието Motor 1 босът заяви, че „може би някога в бъдещето ще бъде направен опит за рекорд, но самият той не знае за подобни намерения”.Изявлението на Винкелман разочарова много хора, които искат да разерат на какво е способен Chiron и най-вече неговата нова версия Sport. Официално скоростта на хиперколата е ограничена на 380 км/ч, а за постигане на по-висока скорост Bugatti предлага допълнителен ключ. Тогава автомобилът може да вдигне 420 км/ч. Според експерти, в Bugatti умишлено не бързат с опит за рекорд, тъй като все още не са разпродали целия тираж на колата си. До момента компанията е получила 320 поръчки за Chiron, като последните автомобили ще бъдат доставени на клиентите в края на 2021 г. Един евентуален неуспех в опита за рекорд обаче може да навреди на имиджа и съответно на продажбите на модела.Хиперколата на Bugatti има доста сериозен съперник - Koenigsegg Agera RS, който през ноември успя да развие скорост от 446,97 км/ч. Шведската машина ускорява от 0 до 400 км/ч за 33,29 секунди, докато постижението а Chiron е 41,96 км/ч, което си е сериозна разлика. Още повече, че Agera RS не е флагманът на Koenigsegg. Компанията разполага с още по-сериозен играч в този клас – Regera, чиито характеристики остават тайна.Факт е, че рекордът на шведите все още не е записан официално, тъй като не е измерен с нужното оборудване. Вероятно и това е причината, поради която в Bugatti не бързат да се пробват със своя Chiron. Като е известно, през 2010 г. именно Bugatti Veyron Super Sport разви 431 км/ч, като стана най-бързият автомобил в света. И това постижение бе официално признато, въпреки че 3 години по-късно бе анулирано, тъй като се оказа, че при колата е махнат ограничителя на скоростта, а това се брои за модификация, която е забранена от правилника.Снимка: Bugatti