IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продава се: BMW 507 на Джон Съртийс!

Колата е купена нова още през 1957 г.

Продава се: BMW 507 на Джон Съртийс!

Покойният Джон Съртийс е една от легендите в мотоциклетния и автомобилния спорт, а сега аукционната къща Bonhams ще продаде на търг неговото BMW 507, което той купува ново и запазва до смъртта си преди година.

Историята на колата е много интересна, състоянието й е отлично и това се отразява на цената – очаква се тя да стартира от около 2,8 милиона долара. Все пак е била притежание на единствения пилот, печелил световните титли в мотоциклетизма и Формула 1.

Продава се: BMW 507 на Джон Съртийс!

Съртийс купува колата през 1957 година, когато е действащ световен шампион по мотоциклетизъм на писта в клас до 500 кубически сантиметра. През 1966 Съртийс печели титлата с мотор на MV-Agusta, заводският тим на компанията, притежаван от град Доменико Агуста. Няколко месеца, след като печели титлата, Съртийс попада на 507, каран от директора по инженерните въпроси на BMW Александър фон Фалкенхаусен, като двамата се срещат на „Хокенхайм”.

„Фон Фалкенхаузен ме видя, че гледам колата и ме попита дали искам да я пробвам – припомни си преди години Съртийс.- Покарах я и си помислих: „Доста добър автомобил”.

Съртийс се връща в Италия при граф Агуста, който му казва, че иска да му направи подарък за спечелването на световната титла. „Веднага се сетих за тази кола и му казах, че искам едно от тези BMW-та – продължава разказът на Съртийс. – Естествено, графът ме попита колко струва. Когато му отговорих, че цената на 507 е над 40 000 долара, той определено се изненада неприятно.

„В крайна сметка се разбрахме да си поделим цената на колата... аз отидох при Фон Фалкенхаузен, предложих му да поработя малко за тях, да участвам в развитието на някои модели на BMW и така си осигурих колата. Най-много ми хареса цветът, заводското му описание е „сребристо сиво”, но на мен повече ми прилича на „сребристо синьо”.

Продава се: BMW 507 на Джон Съртийс!

След това успехите на Съртийс с MV Agusta продължават – три поредни световни титли в клас до 500 кубика от 1958 до 1960 и три поредни световни титли в клас до 350 кубика – също от 1958 до 1960 година. От 1960 година стартира и кариерата на Съртийс във Формула 1, която продължава до 1972, като той печели световната титла с Ferrari през 1964 година.

Съртийс кара любимото си 507 цял живот, като често пътува с него от Англия до Италия и Мюнхен, поне веднъж годишно, за да бъде прегледана колата в Германия. Съртийс често е заявявал пред британските медии, че на път за вкъщи е тръгвал сутринта от Милано и за следобедния чай вече е бил в Бромли, Кент. Един от любимите участъци на Съртийс в Европа е било минаването на прохода Бренер, като там той открива някои слабости на своя 507.

Продава се: BMW 507 на Джон Съртийс!

Пилотът съобщава, че колата му не върви в планината така, както колата на Фон Фалкенхаузен, която е пробвал на „Хокенхайм”. Оказало, че автомобилът на директора е бил модифициран и Съртийс иска същите промени. Става въпрос за подмяна на карбураторите на V8 мотора – стандартните Zenith 32 са сменени с модел 36, повишена е компресията, промени има и при работата на клапаните и т.н, като резултатът е повече мощност и въртящ момент.

Продава се: BMW 507 на Джон Съртийс!

По това време от BMW канят Съртийс да направи тестове на гуми Dunlop в Бирмингам, като за благодарност 507-ата на британеца получава 4 дискови спирачки, което според Джон по онова време е било голям технологичен скок.

И накрая, още една история за 507 и Джон Съртийс.

В края на 1962 година той подписва с Ferrari и естествено, пристига през фабриката на Скудерията в Маранело зад волана на своя 507. Едно от първите неща, които му казва Енцо Ферари е, че не може да кара германска кола, докато е пилот в неговия тим. Вместо това, трябва да се придвижва с Ferrari!

„Казах си: О, това е страхотно! – припомни си преди години Съртийс. – Но когато получих чека за първата ми заплата като пилот на Ferraru, видях, че Стареца е удържал цената на колата от заплатата ми.”

Тагове: ferrari bmw 507 mv-agusta
0 от 500