GM потвърди, че след спада на продажбите на американския пазар, 2005 г. е една от най-трудните в историята на Концерна от Детройт и загубите за годината възлизат на 8.6 милиарда долара.
Рик Уегонър, председател на борда и изпълнителен директор на GM, заяви, че през 2005 г. Компанията е била изложена на две определени слабости: огромната тежест на старите задължения и невъзможността структурните разходи да бъдат съобразени с падащите приходи. GM продаде през 2005 година общо 9.2 милиона автомобила по целия свят, което всъщност е вторият най-добър резултат в историята на Компанията. Това обаче се оказа недостатъчно и Концернът от Детройт отчете най-голямата си загуба от 1992 насам. Докато продажбите на автомобили са рекордни за Азия, Латинска Америка, Африка и Средния Изток, данните за Северна Америка показват спад с 3.1%. Една от причините за това е отказът на американските потребители от харчещите прекалено много бензин SUV-модели, заради високите цени на петрола през годината.
"За да подобрим финансовите резултати през 2006 и 2007 ще предприемем бързи мерки, за да решим проблемите с тези две слабости, на които са изложени северноамериканските операции на Концерна", допълва мистър Уегонър. „Имаме ясна представа за стъпките, които трябва да се предприемат, за ограничаване на структурните разходи в глобалните ни операции, така че GM да бъде успешно позициониран в дългосрочен план."
През ноември миналата година GM провъзгласи план за преструктуриране, който включва закриването на 30 000 работни места и закриването на 9 завода в Северна Америка.