fallback

Alpine A110 има състезателно бъдеще, Senna GTR - не

Феновете на McLaren се надяваха на участие в Льо Ман

Състезателните автомобили обикновено не получават кой знае какво внимание на салона в Женева, но сега имаше някои изключения. Toyota показа възродения Supra като състезателен концепт, а McLaren представи пистовата версия на хиперколата Senna, която по традициите на марката получи означението GTR. Състезателно бъдеще ще има и още един възроден модел – A110 на френската марка Alpine, като тук прогнозите бяха най-лесни. С 1,8-литровия си турбо мотор А110 се запътва директно към най-бързо развиващите се пистови надпревари – тези по правилата на GT4. Франция има собствена надпревара в GT4, а състезателната версия на А110 е дело на Signatech, като компанията ще работи заедно с няколко тима, които ще получат първите коли за втората половина на 2018 година, когато ще е и дебютът на пистовия А110. Колата излиза на пазара за сезон 2019, т.е тогава вече ще може да се поръчва от другите желаещи тимове. За съжаление обаче Senna GTR няма да участва в състезания. Това обяви шефът на компанията Майкъл Флюит в Женева, въпреки че McLaren представи Senna GTR като напълно готов за старт. Оказва се, че „пистовата версия” ще е само за трак дни и няма да стартира в състезания. Интересното е, че много анализатори бяха убедени, че точно със Senna GTR компанията ще се върне в състезанията за издръжливост и по-специално в „24 часа на Льо Ман”. Но това може да се промени с оглед на това, че предстоят промени в техническите правила за Льо Ман, които ще загърбят сегашните LMP1 прототипи и ще дадат шанс за участие на GT коли, близки до прототипите. Така че, по-сигурно е да заложим на още една версия на McLaren Senna, с която вече компанията ще се появи в спорта. А Senna GTR ще остане в историята като най-бързият модел на марката извън болидите за Формула 1. Но за разлика от тях той има право да се движи по обществените пътища.

fallback
fallback
Последни