fallback

Toyota прави "суперакумулатор" от стари Приуси

Японците измислиха начин да рециклират бракуваните и токсични батерии

Toyota разработва метод, който ще позволи от употребяваните батерии на стари хибридни модели да се правят "суперакумулатори", които да захранват градските електропреносни мрежи, съобщава британското издание AutoExpress. Двайсет години след дебюта на първия Prius в автоморгите вече започват да се натрупват значителни количества стари хибриди и въпросът за рециклирането на отровните им батерии става все по-належащ. Планът на японския производител предвижда да се съберат 10 000 батерии от стари Prius-и и от електрическите версии на IQ, и да се обединят в един "суперакумулатор" с мощност 10 000 киловата. Той ще може да поема енергия в моментите, когато потреблението е ниско, и после да я отдава в пиковите часове. Технологията е много подходяща и за складиране на електричество от соларни и вятърни централи, които са прочути с непостоянството си. От Toyota твърдят, че дори старите бракувани батерии с паднал капацитет могат да се справят с тази задача. По-голямата част от тях ще са никел-металхидридни, уточняват японците. Техен партньор в проекта е енергийният гигант Chubu Electric Power от японския остров Хонсю. Първата супербатерия трябва да заработи през 2020 година.  

Тагове: iq prius
fallback
  • #14
    Аз ( преди 6 години )
    Аз съм почти сигурен че ти нямаш Приус, а за какво е маслото от ДВГ не ми и споменавай.Ти кога разбра левенте, че колите имат изгорели газове ?Онзи ден ли ?Бегай оттук директно.
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тоя пак се е надишал и явно не си виждал на колко км се сменя маслото на приус и в какво състояние е то в сравнение с това на дизелите. Но както и да е има и приус, който кара на ток само в града, пак с тези батерии.А замърсяването от дизела повреме на експлоатацията е мнооого по-голямо от разликата в замърсяването от хибрид на тойота сумирано от производството му и експлоатацията.А иначе викаш дизеляците не замърсяват, докато ги произвеждат? айде хвани се скрии надишан *** с гоуф.
  • #12
    112 ( преди 6 години )
    Японците ще им намерят приложение, обаче немците ще се чудят какво да правят...
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Момчета каквото и да си говорим дизела и бензина е отживелица. От Тойота го знаят и правят стъпки в правилната посока - Хибриди, имат и СЕРИЙНА водородна кола. Колкото и да не Ви се иска да го признаете японците са напред с технологийте, и това което другите още го разработват Японеца го е вкарал в серийно производство.
  • #10
    До Сонис ( преди 6 години )
    Я като си толкова фен на адблу да те затворя в гараж с новичък дизел и ми се обади на сутринта, ако можеш
  • #9
    Сонис ( преди 6 години )
    Стиига с тоа дизел де. С АдБлу си е съвсем екологичен. Ама нали трябва да се чешем по форумите. Но ФВ невинни ги закопаха и да им се смее целия свят сега.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да попитам първите двама Бай Ганъовци, които бързат да пишат без да са чели или разсъждавали. Отработените автомобилни масла не замърсяват ли?Къде ги рециклират? Използваните акумулаторни батерии на всички стандартни коли не замърсяват ли, не са ли токсични, не са ли пълни с отрова? Дизелите не замърсяват ли? Първо коментирайте тези милиони коли. А батериите на хибридите Тойота ги рециклира, но кой ги е върнал на Тойота и кой не, е друг въпрос.
  • #7
    наблюдател ( преди 6 години )
    Защо на снимката към статията пише "ФАЛКОН" ???
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Никел-метал хибридните батерии е рециклират на 100% без проблем. Тук обаче тава въпрос за работещи батерии, които няма смисъл да се рециклират. А който смята че дизела или бензина не са токсични - да удари по една чаша и ако доживее до утре, да се смята за голям късметлия.
  • #5
    фермера ( преди 6 години )
    Къде е Тинтири-Минтири да помисли малко и да разбере че вторичното използване на автомобилни акумулатори може да ни спести строяжа на АЕЦ Белене.
fallback
Последни