fallback

Как така Volkswagen излезе на сухо?

През 2016 мнозина очакваха компанията да загине заради Дизелгейт. Днес тя е по-силна отвсякога

Преди две години мнозина вярваха, че е дошъл краят на Volkswagen. След десетилетни напразни опити да увеличи нормата на печалба, с изключително сложна структура и с управленска култура, която Der Spiegel окачестви като "Северна Корeя, но без трудовите лагери", гигантът на германското автомобилостроене по начало не изглеждаше в особено добра форма на фона на конкуренти като Toyota. И после дойде Дизелгейт - удар в самото сърце на компанията, отрязал в зародиш опитите за инвазия в Северна Америка и заплашващ само преките загуби от него да доближат 80 милиарда евро. Не е чудно, че в дните след 15 септември 2015, когато скандалът бе разкрит, акциите на VW се устремиха надолу. Две години след Дизелгейт работите на VW вървят все по-добреНО ОНЕЗИ, КОИТО ПРОРОКУВАХА края на гиганта, вероятно са останали силно изненадани този януари, когато VW обяви най-силните резултати в историята си. Германците с лекота изпреварват Toyota и General Motors по продажби, пласирали са рекордните 10.7 милиона автомобила през 2017, а нормата на печалба на марката Volkswagen, която дълги години едва се доближаваше до 2 на сто, сега е цели 4.5%. Изпълнителният директор Матиас Мюлер обеща 20 милиарда евро инвестиции в електрификация през следващите няколко години и още 14 милиарда в автономно управление и свързаност.А акциите на компанията, разгледани с тригодишна перспектива, всъщност са се представили по-добре от тези на BMW и Daimler - макар и двата гиганта в премиум сектора да редят рекордни печалби година след година. Каква е тайната на Volkswagen? Как концернът успя да надмогне себе си и да се преобрази до такава степен? Според Патрик Макджий, германския кореспондент на The Financial Times, причините са много и комплексни. Матиас МюлерПЪРВАТА И НАЙ-ОЧЕВИДНА Е, че поне досега VW успя да ограничи щетите от Дизелгейт до около 25 милиарда евро. Но по-същественото е, че тази криза помогна компанията да направи някои реформи, които отлагаше от десетилетия. "Кризата бе голяма и, естествено, доста скъпа за нас. Но тя също послужи като катализатор да решим проблеми, с които допреди нея не можехме да се справим", обяснява самият Мюлер. По днешното състояние на счетоводните книги дори не може да се забележи, че криза е имало, казва пред FT финансовият анализатор Хосе Асуменди. Разполагаемият капитал на групата всъщност се е увеличил с почти 4 милиарда евро за последните две и половина години. Едната причина е в съкращаването на разходите - първата задача на Мюлер и колегите му бе да опростят производството и да намалят броя на предлаганите опции (примерно бестселърът Golf преди се продаваше със 117 възможни варианта за волан, докато сега са само 43). КАТО ЦЯЛО VW ЗАТЕГНА КОЛАНИТЕ: капиталовите разходи, които през 2015 достигаха 6.8% от продажбите, миналата година бяха 5.9%, а през тази се очаква да спаднат до 4.8%. "Никога не е полезно да преживееш такъв скандал, но в случая ставаше дума за компания, която вървеше по грешен път", смята Кристина Чърч, анализатор в Barclays, цитирана от FT. Според нея Дизелгейт е върнал VW във вярната посока. Volkswagen I.D. ще е първият електромобил от ново поколение в гаматаВЪПРОСЪТ СЕГА Е ДАЛИ сътресенията са били достатъчни да създадат нова и устойчива корпоративна култура, отбелязва Макджий. Това никак няма да е лесно. VW продължава да има изключително тромав надзорен съвет, в който право на глас имат три групи с често взаимоизключващи се интереси - наследниците на Фердинанд Порше, които притежават контролния пакет, правителството на Долна Саксония, което има право на вето по повечето въпроси, и представителите на синдикатите. Самите размери на гиганта го правят мъчноуправляем: с 217 милиарда евро годишен оборот, 620 000 служители в 170 различни точки по света и с 12 отделни марки. ПОДКРЕПАТА НА ФИНАНСОВИТЕ ПАЗАРИ обаче е подчертано коз в полза на Матиас Мюлер. За повишаването на доверието спомогна много т. нар. "Пътна карта Е" - планът на новия шеф за 50 нови изцяло електрически модела до 2025 година. Още тази година ще се появи електрическият кросоувър Audi e-Tron, който с 500-те си километра пробег с едно зареждане очевидно се цели в пазарния сегмент на Tesla. През 2019 идва Porsche Mission E, а през 2020 ще се появят и електрическите флотилии на масовите марки като VW, Seat и Skoda. Инвеститорите, които преди две години се пазеха от акциите на VW като от огън, сега напират да купуват.

Тагове: Volkswagen i.d.
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е как как?Що за глупав въпрос?Германия стои зад Фолксваген.Могат да правят каквото си поискат.За тях няма правила и международни спогодби.Всичко, което се върши е със знанието на правителството, което замита следите.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    И ти на живо, ако говореше така както смееш зад монитори, отдавна да си станал на някого жена. И светът щеше да е едно по-хубаво място.
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Ако ЕС им беше потърсил отговорност за престъпленията, ВАГ щяха да са в историята и светът щеше да е едно по-хубаво място.
  • #8
    Евла ( преди 6 години )
    Изклатиха всички японски банки,и то яко !
  • #7
    1234 ( преди 6 години )
    като цялата държява съои зад теб ,как няма да излезнеш на сухо!?!
  • #6
    Мишо ( преди 6 години )
    Най-добрите силните,велики и властни в авто индустрията.Да живее Германия и ВАГ.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не съм фен на фау-ве,но мисля че този скандал по-скоро им направи един вид услуга.Както бе казано,те нямаше никога да станат тази модерна марка към която вървят ако бяха продължили с дизелите си и скоро щяха да започнат да изостават от другите марки,а сега са на една вълна с другите такива,а заради мащабите на групата,възможностите им са огромни,затова и не затъват а напротив.Скандалът им отвори очите и заради него се изчисти доста плява в концерна,и тръгнаха по верния път.
  • #4
    хахах ( преди 6 години )
    Гошо,Дошо,Пена,Пеньо,Факти Макти ,Швабензи маймунен... тука ли сте:) Не само че мразената фирма от вас ще преживее скалъпения скандал ами ще оцелее..което не можем да кажем за фирмата с цехове за канчета и тенджури..***,скоро ше ги заличаваме от търговския регистър.Остава само Койота, дето прилапа останалото и Рено..да прибере осиротелите канчета. хаха Закривай тия меринджейски апонски бунаци.(харесвам Япония,но не харесвам японския мениджмънт.)дълбоко е сбъркан!!
  • #3
    none ( преди 6 години )
    Каквито и велики хвалебствени статии да напишат, истината е че за момента ФВ се измъкват сухи от водата. Произвели са 12 М коли които не отговарят на спецификациите си, а си платиха само за 200К от тях. Останалите ще ги оправял сервиза им :))) (в завода не са ги направили, но сервиза ще ги оправи, тези басни на други да ги разказват). Другата истина е че за печалбата си са изцяло зависими от Китай, който е най-несигурният пазар на света, а акциите им още са далеч от нивата от 2015 година.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Айде Дошкааа, давай... "примерно бестселърът Golf преди се продаваше със 117 възможни варианта за волан, докато сега са само 43"Хаха, дръпнатите предлагат по два мотора на модел.
fallback
Последни