IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ШПИГЕЛ ОНЛАЙН: ТЪРСИ СЕ КУПУВАЧ НА SMART

Натискът върху ДаймлерКрайслер да продаде Смарт се увеличава. Освен Кувейт, най - големият акционер в концерна, други големи акционери поискаха от шефа Цече да се отърве от разтърсваната от криза дъщерна компания.

ШПИГЕЛ ОНЛАЙН: ТЪРСИ СЕ КУПУВАЧ НА SMART
Лондон - „По мои оценки Смарт трябваше вече да е продаден, но мисля че ДаймлерКрайслер знаят това", заяви пред Файненшъл Таймс Пиа Хелбрах, мениджър Юниън Инвестмънт. 18 месеца вече се водят разговори на тази тема. Карл Хубер, мениджър в Активест, друг голям акционер в концерна, обяснява пред Файненшъл Таймс казуса така: „Трябва или да затварят или да продават. Ако се отвори възможност за продажба би било чудесно." Най - ясно се изразяват от Дубай Интернешънъл, четвърти по големина акционер в Концерна: „Ние не го харесваме и те не го харесват", заяви главният изпълнителен директор Самеер ал Ансари пред ТВ канала Блумбърг. По тази причина Смарт трябвало да бъде отделен от ДаймлерКрайслер. Щефан Томас пък, мениджър при Франкфурт Тръст, един от топ 10 сред акционерите, счита, че най-подходящият вариант би била някаква форма на кооперация с подобен автомобилен производител. Всякакво решение би помогнало, според него, цените на акциите да тръгнат на горе. По този начин фронтът на големите акционери в ДаймлерКрайслер, които не искат Смарт в Концерна, става все по-широк. Едва вчера държавният Кувейт Инвестмънт Ауторити (KIA) поиска официално продажбата на Смарт. „Ние не смятаме, че бизнесът на Смарт е реформиран успешно, затова единственото решение е Смарт да се отдели от Концерна", заяви пред Блумбърг шефът на KIA Бадер Мохамад ал Саад. Чрез KIA държавата Кувейт държи 7.2% от ДаймлерКрайслер и е най-големият единичен акционер. Дитер Цече открива студията CrosstownВ действителност на шефа на Концерна Дитер Цече няма да му е никак лесно да се отърве от закъсалия производител на малки автомобили, в случаи че се реши на такава стъпка. Според експертите Смарт има твърде скъпи договори за доставки на компоненти, както и дългосрочен договор с Мицубиши Моторс за производство на автомобили с четири врати (Смарт Forfour и Мицубиши Colt се произвеждат на обща платформа в Холандия). Едва ли някои ще иска да поеме тази тежест, коментира Файненшъл Таймс. Самият Цече заяви наскоро, че санирането на Смарт със собствени усилия има приоритет спрямо търсенето на партньор. ДаймлерКрайслер се опитва да спаси компанията с програма за саниране на стойност 1.1 милиарда евро. Въпреки това през последните дни дискусиите за бъдещето на Смарт добиха публичност. Според публикации в пресата ДаймлерКрайслер е възложил на инвестиционната банка Голдман Сакс да търси възможни партньори на Смарт.Основаният през 1998 г. съвместно с швейцарската компания за часовници Swatch производител на малки автомобили Смарт трупа загуби от началото на съществуването си. По тази причина Цече пристъпи към изпълнение на програма за саниране, благодарение на която през 2007 година Смарт също ще трупа загуби, но с на половина съкратен персонал и по-малко нови модели. 

0 от 500