fallback

Има ли смисъл от високооктанов бензин?

В някои случаи увеличава мощността, в други намалява разхода, а в трети е безсмислен

Един от най-големите спорове сред шофьорите е има ли смисъл от използването на високооктанови премиум горива в модели, чиито производители го препоръчват, но не задължават своите клиенти да наливат по-скъп бензин/дизел? Възможно ли е по-качественото и калорично гориво да донесе по-нисък разход и да се отрази благоприятно на поведението на колата? Ново проучване по темата се опитва да отговори на тези въпроси, изследвайки поведението на шест автомобила, чиито производители препоръчват използването на премиум гориво, без то да е задължително за съответния автомобил.Автомобилите, участвали в пространното изследване са: Ford F-150, Cadillac Escalade, Mazda MX-5, Audi A3, Ford Mustang и Jeep Renegade. Резултатите не закъснели, като от Американската автомобилна агенция (AAA), която е финансирала проучването, обявяват, че всички автомобили освен Audi-то са отбелязали леко подобрение в разхода на гориво - от 0.7% при Mazda-та до 7.1% при Cadillac-a. Неясно защо, но моделът от Инголщад е регистрирал увеличение на разхода си на гориво от 1%.Друга ключова област, върху която са се концентрирали експертите от AAA, е увеличението на мощността на автомобилите, използващи премиум горива. Резултатите на същите седем автомобила отново са смесени, като при моделът на Jeep производителността учудващо спада с 0.3%, докато в другия край на спектъра са Mustang, F-150 и A3, при които използването на премиум гориво се отразява положително на мощността. Моделите регистрират увеличение съответно от 3.2%, 2.1% и 2.1%.Финалното заключение на специалистите е, че винаги трябва да зареждаме автомобила си с горивото, което производителят изисква, ако искаме да избегнем неприятности. От AAA дават за пример A3, чийто двигател работел доста по-шумно с по-евтиния бензин, което изчезвало напълно, когато в резервоара е налято високооктаново гориво.От друга страна, Американската автомобилна асоциация подчертава, че дори най-голямото увеличение на мощността и намаляване на разхода в тези 7 примера, е незначително, имайки предвид разликата в цената на обикновените и премиум горивата. В зависимост от средните цени във всяка държава, разликата в цената между двата типа гориво варира от 20 до 25%.Ако се чудите дали вашият автомобил се нуждае от високооктаново гориво, проверете в книжката с инструкции. Някои автомобили, например тези с принудително пълнене, често са много по-чувствителни и при тях разликата е по-лесно осезаема. Истината е, че никой двигател не би се “разсърдил” на възможността да работи с по-скъпо гориво, но истински смисъл от това има единствено, ако той е настроен за работа с по-калорично гориво. В противен случай просто използвайте стандартно гориво, но в никакъв случай с по-ниско октаново число от това, което пише на капачката на резервоара.

Тагове:
fallback
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    На всяка кола си пише с какъв бензин да е карате. Наливайте правилното гориво, за да нямате ядове!Имал съм коли от различни марки и съм ги пробвал с по-високооктанов бензин и нито вървят повече, нито има някаква икономия. Излишно наляти пари в резервоара. От тогава разбрах, че няма смисъл и си карам с 95 и няма ядове.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    ... Всъщност не мога да потвърдя дали подобрения вървеж е от самото октаново число, или от качеството на тези два бензина, понеже се внасят от бели страни. Истината е, че просто няма хубав 95 в България и който иска да кара с хубав бензин трябва да слага 100.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    един приятел си докара НЕГОВАТА си хонда пилот от сащ тук в БГизточиха му резервоара щото трябваше да се ремонтира/сменя - беше го огънал !от вътре какви *** излязоха - не е истина а беше наливал само премуим горивотоя "бензин" дори не искаше да гори на *** като го залееш - толкова е зле ....та не знам за какво ни занимата медията пак с някакви американски истории, които няма общо с другия свят ?все техни класации гледаме - а те са валидни само и единствено за тамошния пазар !!!
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    За намален разход не мога да потвърдя, но кола 1995 година, 1600 кубика бензин, с Shell V-Power Racing 100 или Еко 100 няма нищо общо като вървеж с лукойлската боза 95. Не само върви доста повече, а и двигателя работи много по-гладко на празен ход и като че ли изчезват някои тракания.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    ай гадното и некачествено гориво е това в сащ !те затова обичат големите мотори дето и пикня да им сипе ще вървят !те и затова автомобили с по-прецизни двигатели, като немските там дълго не оцеляват !
  • #3
    zoom-zoom ( преди 6 години )
    Неясно защо, но моделът от Инголщад е регистрирал увеличение на разхода си на гориво от 1%.На Премиумът му се пие премиум!
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Американски 87 отговря на Европейския 95. Мерят се по различна методика. Нещо като в инчове и метри.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абсолютно безмислено е, какво са проучили ААА, защото това е за американския пазар, където обиновения бензин е 87, а премиум бензина е 93. Toyota i Honda дори не присъстват в списъка, като едни от най- широко употребяваните марки в щатите. Да им имам проучването.
fallback
Последни