За пръв път от 2008 насам продажбите на нови коли ще прехвърлят 30 000 до края на годината
Ноември е бил най-силният месец на българския автомобилен пазар от кризата през 2009 насам, показва статистиката на АСЕА - европейската асоциация на автомобилните производители. Продажбите през 11-ия месец достигат 3082 нови автомобила, или с над 55% повече от същия месец на 2016. Това е вторият най-голям месечен ръст в Европа след Литва (57%). От началото на годината продажбите у нас са 28 180, с 23.5% повече на годишна база. Това отново е вторият най-голям ръст в Европа след Литва, и приблизително пет пъти по-голям от средното за ЕС. Изглежда напълно сигурно, че за пръв път от 2008 насам сделките за годината ще надхвърлят границата на 30-те хиляди. Все още обаче българският пазар изостава значително дори от останалите държави от бившия източен лагер. В Словакия например при чувствително по-малобройно население продажбите от началото на годината надхвърлят 88 000. Като цяло пазарът в ЕС нараства с почти 6% през ноември, като спад се отчита само в две страни - Ейре и Великобритания, до голяма степен свързано с притесненията около предстоящия Brexit. Най-продаваната марка през ноември си остава Volkswagen (11.3% пазарен дял, лек спад спрямо 2016). По-нататък се нареждат Renault (8.1%), Peugeot (6.5%) и Mercedes (5.7%). Шест марки - Peugeot, Jeep, Alfa Romeo, Dacia, MINI и Suzuki - отбелязват над 20% ръст през месеца спрямо ноември 2016. Внушителен ръст има и Lada, но руската марка на Renault стартира от много ниска база.