През 2005 година Киа отбеляза ръст от 39% спрямо предходната 2004 г. при регистрацията на нови автомобили в Западна Европа. Така Kia Motors Corporation продължава безпрецедентния растеж на европейските пазари за трета поредна година.
Според Асоциацията на производителите на автомобили в Европа /АСЕА/ през 2005 година Киа е продала 230 173 автомобили в 18 страни от Западна Европа. Така фирмата остава производителят с най-бързо растящи продажби в района през последните години. През 2003 г. продажбите на Киа нарастнаха с 48.4%, през 2004 с 54.9% и през 2005 с над 39%. Това се отрази на пазарния дял на Киа в Западна Европа и от 0.8% през 2003 г. той става 1.1% през 2004 г. и 1.6% през миналата 2005 г.
Според Йонг Хуан Ким, втори вицепрезидент на Киа Мотърс Европа, растежът се дължи на големия успех в продажбите на Киа Пиканто и на новото поколение Киа Рио, както и на SUV моделът на Kia - Sportage. Според Ким успехите се дължат и на променящият се имидж на марката, която все повече се превръща в символ на надеждна и качествена продукция. Рекламната политика на Киа също така е допринесла за положителната промяна. Киа неизменно присъства на големи спортни събития и е основен спонсор на такива събития за Европа и света, като Световното първенство по футбол, предстоящо тази година в Германия, или на откритото първенство по тенис на Австралия, вървящо в момента. Очакванията на фирмата са да запази възходящия темп на развитие в Европа и през 2006 г. Това ще дойде от новите модели, които се очакват през тази година.
Става въпрос за Optima, автомобилът от новия сегмент D. Много се разчита на компактния SUV Kia Carens, както и на променения ван Carnival, който ще бъде представен във вида short-body. Най-големият си удар Киа иска да нанесе чрез първият си модел изцяло конструиран за европейските пазари. Той ще се произвежда в завода на фирмата в Словакия, който трябва да бъде открит към края на тази година и веднага да започне производство на високи обороти.