fallback

Колко харчат най-бързите коли на планетата

При някои от тях разходът е съвсем поносим

Въпреки агресивния си външен вид разходът на гориво при Bugatti Chiron се оказва по-малък от този неговия предшественик Veyron. Как обаче стоят нещата с другите хиперколи, чиито двигатели карат кръвта на всеки обичащ автомобилите да закипи. Ето какви са показателите най-мощните и бързи коли на планетата.Bugatti ChironКакто успя да изясни EPA (агенцията за опазване на околната среда на САЩ), W16 двигателят с 1500 к.с. харчи 21,4 л/100 високооктанов бензин. Този показател дори е по-добър от този, който посочва производителят – на сайта на компанията се казва, че разходът на Chiron е 22,5 л/100 км. Все пак трябва да се отбележи, че Chiron няма за цел да се похвали с икономия на горивото, за разлика от динамиката – 2,5 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост, ограничена по електронен път на 420 км/ч.Hennessey Venom GTЕдин от директните конкуренти на Chiron за титлата „най-бърз автомобил на планетата” не залага на цилиндрите, а на работния обем и на турбини. Така неговият 7,0-литров V8 с две турбини развива 1262 к.с. и развива 435 км/ч. Реалният среден раход на гориво е 23,8 л/100 км, което е доста далеч от обявените от производителя 14,8 л/100км.Koenigsegg RegeraKoenigsegg Regera играе в една лига с Chiron, но използва редица нестандартни решения, които му позволяват да развие 410 км/ч и да ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди. Това са спомагателни електромотори, благодарение на които мощността на автомобила достига 1500 к.с., както и уникална трансмисия само с една предавка. Ако се вярва на обявените от производителя данни, разходът на гориво при Regera е напълно приемлив – 13,9 л/100 км.Ferrari LaFerrariОт компанията-прозиводител посочват разход от 16,8 л/100 км, което изглежда доста малко за агрегат с мощност 963 к.с.. Наличието на атмосферен V12 двигател, който работи в комбинация със система за рекуперация на кинетичната и топлинната енергии кара мнозина да се съмняват в подобен показател, но засега никой не е доказал различни цифри.Pagani HuayraХорацио Пагани обръща огромно внимание на дизайна на автомобилите си, на техните динамични характеристики и управляемост. Той не пропуска да отбележи, че двигателите AMG, които използва, притежават висока ефективност. Благодарение на нея купетата и роудстърите Pagani са сред най-икономичните в класа на бензиновите суперколи. Като пример за това може да послужи Huayra V12 – купе със 730 к.с., което харчи 20 л/100 км. Това са напълно реални цифри.McLaren F1Най-бързият сериен автомобил с атмосферен двигател също има 12 цилиндъра, в които „живеят” 627 к.с. Моторът е дело на инженерите от BMW M GmbH, като за да бъде нахранен той се нуждае от 26,3 л/100 км. А ако се наложи да се развият максималните 386 км/ч, разходът със сигурност е по-висок.Bugatti EB110За разхода при Chiron и Beyron вече стана дума, но как е било по-рано? Тогава имаще EB110 с 3,5-литров V12 с 4 турбини и 553 к.с., които позволяваха развиване на 342 км/ч. Последното серийно Bugatti преди компанията да стане собственост на Volkswagen официално харчи 13,5 л/100 км, което не е лошо за автомобил със задвижване на четирите колела и тегло 1,8 тона.Cizeta V16TНека си спомним още един автомобил с 16-цилиндров мотор - Cizeta Moroder, който е известен и като Cizeta V16T. Моделът разчиташе на напречно поставен 6,0-литров двигателс 540 к.с. Максималната скорост е 325 км/ч, а разходът на гориво – 15 л/100 км.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #10
    Кларксън ( преди 6 години )
    Тази Сизета Мородер досущ прилича на изродено Ламборджини Диабло с 4 очи.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кралят на хиперколите в момента е Ferrari FXX-K. Това е назобана версия на LaFerrari за писта, направена само в 40 бройки. Милионерите които си я купят не могат да я държат при тях, а Ферари държи колата в Маранело и ти я дава само за каране по писта.
  • #8
    дроп-сарма ( преди 6 години )
    да дойдат да карат от зоната през центъра по цариградско, малинов до бизнес парка в час пик, да видим разхода тогава...Мойта вършачка 1.6 харчи 16 зимата...Ай стига глупости
  • #7
    .. ( преди 6 години )
    То разхода на гориво е най-малкия проблем на тези коли.За Вейрона казваха, че на всеки 3-4к км. се сменят гумите дето струват бая. На всеки 10к км се смеят джантите. И те не са тънкана. Като добавим и маслото, филтрите и всички съвсем нормални за смяна компоненти сметката става внушителна.След това идва застраховката, данъка и т.н.И разхода за гориво се оказва едва 10% от разходите :) Я има, я не.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Извинявам се наистина Широна не е. Следващия се планира да е. Бях останал с впечетление че и този е
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знаех, че Широна е хибрид!
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Отново Koenigsegg-a рулира, това е колата просто, всичко друго са стари технологии в модерна опаковка.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не забраяй че Широна, Кьонихсега и Ферарито на практика са хибриди. Така че при нормално каране е съвсем възможно да изнедат с разходаПри Кьонихсега са пропуснали да отбележат и новата технология за индивидуално управление на клапаните без разпределителен вал
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хубава реклама на Бугати са направили, но тази кола с тези обявени разходи на гориво е абсурд. Просто няма начин, освен ако инженерите не са преборили физиката. Предполагам съвсем "случайно" цифрата е объркана и вместо 31,4/100 са написали 21,4. Променена е първата цифра. И това е разход при пенсионерско каране, а не при нормално. При нормално предполагам отива на 50/100, а при състезателно над 80/100.Преди време имаше статия за разхода на гориво на Вейрон и стойностите бяха такива.
  • #1
    Дж. Кларксън ( преди 6 години )
    Разход от 20-25 литра при такива коли се постига само с пенсионерско цивилно каране, което донякъде обезсмисля карането на таква кола. При каране по писта за каквото са ги измислили инженерите, съвсем нормално си гълтат по 50-70-100 литра.
fallback
Последни