fallback

Такситата в Лондон вече ще са електрически

До 2021 г. бройката им трябва да достигне 9000

Електрическата версия на класическите лондонски таксита вече се движи по улиците на британската столица. Такситата са модел TX5 и могат да возят до 6 човека, а пробегът им с едно зареждане е 640 км. На борда им пътниците имат достъп до Wi-Fi и USB зареждане на мобилните си телефони, а автомобилите са и с двигател за удължаване на пробега, така че да няма неприятни изненади, ако батерията се изчерпи в неподходящия момент. Другата добра новина е, че тарифата на електрическите таксита е същата като при дизеловите им предшественици. Автомобилите идват от London Electric Vehicle Company, която е подразделение на китайския автомобилен производител Geely, а конструкторите им твърдят, че те само приличат на класическите возила. Електромобилите са с изцяло алуминиева каросерия, електромотор и поредица модерни технологични решения. И не замърсяват въздуха в Лондон. В ролята на удължител на пробега влиза 1,5-литров бензинов мотор, който е дело на Volvo, още една компанията, собственост на Geely. Но бензиновият двигател не задвижва колелата, а зарежда батерията и така се удължава пробегът на таксито. Новите електрически таксита струват 55 000 лири, а от компанията изчислиха, че само от гориво таксиметровите водачи ще пестят по 100 лири на седмица. До 2021 г. в експлоатация трябва да влязат над 9000 електрически таксита, което е половината от настоящата бройка таксиметрови автомобили в Лондон.

Тагове: tx5
fallback
  • #12
    имама ( преди 6 години )
    Ако няма акумулатор, а само система ДВГ- генератор- електромотор, както белазите, пак ли е електромобил?
  • #11
    До wane ( преди 6 години )
    Човек не се занимавай да информираш . Той като няма познания си мисли, че всичко което му изплува в кратуната е така и не може да е друго.
  • #10
    Wane ( преди 6 години )
    Патриарх, много наперено обясняваш, осообено предвид, че си в грешка. Хибридите най-общо са два типа - паралелен и в серия. При паралелни хибрид всички агрегати задвижват колелата, при този в серия не всички са свързани с колелата. Така наречените ел.автомобили с удължен пробег (също правилно понятие) са именно хибриди в серия ;)
  • #9
    До Патриарха ( преди 6 години )
    И от кои консумативи ще пестят
  • #8
    Патриарх до попа ( преди 6 години )
    Ский са, градски, "електромобил с удължен пробег" НЕ ЗНАЧИ хибрид, а "електромобил с удължен пробег". Щом генераторът НЕ върти гумите, никакъв хибрид не е. Чисто и просто електромобил с генераторОсвен от гориво, ще пестят и от консумативи, обслужване и ремонти, както и от все по-високите данъци и еко налози.
  • #7
    Wane ( преди 6 години )
    Доста е интересно, колко много компоненти от Volvo са използвани в салона - волан, бутони, превключватели, скоростен лост, дигиталното табло, че и седалката за водача. Така хем увеличават производството и съответно редуцират цената (или увеличават печалбвата) на Volvo, хем бакшишите ще се кефят на лукс.
  • #6
    младен ( преди 6 години )
    До тоя пич под менеЩото такъв са имали :)
  • #5
    .. ( преди 6 години )
    Може да са им грозни такситата, но са широки и удобни.Едно време като караха Тико за такси... питай ме, аз съм расал малко повече и качването ми в Тико беше атракция за околните.Така че... много са си хубави такситата им, има място и за такива кат мен :)
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама, че традиции с тези грозни таксита. Явно така човек не може да ги обърка, а не като при всяка кола да може да се представя за такси.Ужасна цена на тия неща!Защо не сложиха по-малък двигател като бмв и3
  • #3
    КОРА ( преди 6 години )
    До разградския поп: от коментара ти става ясно колко си ***
fallback
Последни