fallback

Daimler забърка скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Концернът взел колата под наем, за да я разглоби напълно и да я тества в екстремни услония

Концернът Daimler изпадна в доста конфузна ситуация, след като се опита да проучи как е устроен Tesla Model S. Германският производител реши да икономиса пари и вместо за си купи електрическия седан, го нае като частно лице от компания за коли под наем. Всичко това доведе до сериозен скандал, съобщава Spiegel.de.Електрическият седан е взет под наем от компанията Sixt и след една седмица е върнат обратно. През този период машината първо е закарана в техническия център в Зинделфинген, където е напълно разглобена и след това събрана отново. Електромобилът е бил тестван на местния полигон, както и в изпитателния център в Барселона.Скандалът избухнал, след като се оказало, че компанията Sixt също е наела електромобила от германска семейна двойка. Моника Киндлейн и Манфред ван Ринсум (на снимката) имали три електрически коли в автопарка си и ги давали под наем. Още в началото съпругът се усъмнил, след като пристигналият клиент се интересувал само от програмното оборудване на машината и най-вече от системата за автопилот.Договорът все пак бил подписан, като наемателят на Model S се съгласил, че пробегът за една седмица не бива да надвишава 1500 км, както и че колата не може да бъде тествана в екстремни условия. По-късно обаче в офиса на Манфед пристигнало съобщение от самия електромобил, който уведомява собственика си, че се намира доста по-далеч от тези 1500 км – в Барселона.Първоначално 55-годишният мъж не се притеснил, защото решил, че колата е натоваране на влекач и така е закарана в Испания. Все пак мъжълът започнал да следи местоположението на машината, като правел скрийн-шотове от телефона си. От тях се виждало, че електромобилът се подлага на огромни натоварвания по планински трасета и кални терени.Когато от Sixt върнали колата на семейството, Манфред внимателно е огледал и видял, че задната врата е повредена, както и че на места е сериозно одраскана. В жабката пък бил открит лист, на който пишело, че е нарушено правилника за паркиране в центъра на Mercedes-Benz в Зинделфинген.Тогава Ван Рансум разбира, че колата му е повредена от служители на Daimler. Той е направил няколко снимки и е закарал машината за експертиза в Мюнхен. Щетите по нея са изчислени на 15 674 евро, но загубите за семейството за още по-големи, тъй като предстои ремонт и те няма да могат да дават колата под наем.Освен това експертизата е показала, че колата е била разглобени и после сглобена наново, като са допуснати много неточности. По покрива са останали и следи от поставянето на измерителни уреди. Затова и семейството е поискало от Sixt да плати всички ремонти, както и компенсация за времето, в което Model S ще бъде възстановен – по 1000 евро на ден. Общата сума, включваща ремонт, боядисване, разходи за експертиза и морални загуби е на стойност 99 939 евро.Копие от писмото си Манфред изпратил и на Съвета на директорите на Daimler AG. Юридическият отдел на концерна е обявил, че искането на семейството ще бъде удовлетворено. По-късно от Sixt обявиха, че въпросът е приключен и всичко е регулирано и платено.Снимка: Spiegel.de 

Тагове: Tesla Model S Daimler sixt
fallback
  • #25
    Анонимен ( преди 8 години )
    Премиум излагация!
  • #24
    Мерц ( преди 8 години )
    Е кво толкова!? След като наново са я сглобили в Мерцедес, тая теслъ поне няма да дефектира близките месеци.
  • #23
    propov ( преди 8 години )
    само не мога да разбера как тия експерти от Мюнхен успяват да открият и докажат неопровержимо, че колата е била пръсната и после събрана. Дали ако им закарам един гей да го погледнат отзад, ще разберат че там освен че излиза нещо, пък друго влиза!?Питам аз и отговор не чакам ;-)
  • #22
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз не се сещам за нито една кола на мерцедес с модерно задвижване освен няколко хибрида,които са далеч от успешни и купувани! Затова разглобяват и копират от американците и японците.
  • #21
    Мухахаха ( преди 8 години )
    Германчетата без да разглобят модерните американски и японски автомобили не могат да направят една електричка или кола нма водород. Затова разглобяват Тесли и Тойоти да се научат и копират.
  • #20
    пена ( преди 8 години )
    Швабите явно я правят често тая ***. Но не са се сетили, че теслата има постоянна интернет връзка и собственика ги следи :-)
  • #19
    GP ( преди 8 години )
    Сега остава да докажат, че това не е черен ПР
  • #18
    Добър материал ( преди 8 години )
    Един германец казал, Шпигел писал,а едни 80%от м,триала компетентно коментира
  • #17
    Гришу ( преди 8 години )
    *** колко са стиснати ?!
  • #16
    снях !!! ( преди 8 години )
    снях !!!
fallback
Последни