fallback

Maserati 250F чупи рекорда на "Нюрбургринг" 10 пъти

Това се е случило през 1957 г., а зад волана е легендата Хуан Мануел Фанджо

Когато стане въпрос за бърза червена кола, e съвсем разбираемо, ако се сетите първо за Ferrari. В началото на 20-и век, така или иначе червените коли на Maserati са доминирали по пистите. Италианската компания е основана от братята Мазерати през 1914 г., а името й се свързва с дългогодишна успешна състезателна история. Една от перлите в короната на това наследство е колата на снимките - легендарното Maserati 250F, което е сред най-успешните състезателни машини на италианската компания.За пръв път колата се появява през 1954 г., а в оформеното й като пура купе първоначално е монтиран 2.5-литров редови 6-цилиндров двигател с мощност 220 к.с. За пръв път тази машина участва в официално състезание по време на Гран при на Аржентина, а зад волана стои легендата Хуан Мануел Фанджо. Още през първото си състезание, тандемът успява да си осигури победата, а впоследствие Фанджо записва още една победа със същата кола, преди да премине в новосформирания отбор на Mercedes-Benz.Друг знаменит пилот на тази знаменита машина е Сър Стърлинг Мос, който се състезава с частно Maserati 250F през сезон 1954 г. През следващата година автомобилът е модифициран с 5-скоростна трансмисия, революционни за времето си дискови спирачки Dunlop, както и с горивна инжекция, добавяща нови 20 к.с. към мощността.През 1956 Maserati представя изцяло новата спецификация 250F T2, която е по-лека, но разполага с по-устойчиво на усукване шаси, подобрено управление и V12 двигател с 315 к.с., който заменил 6-цилиндровия редови мотор. Сър Стърлинг Мос отново седнал зад волана, като този път, благодарение на заводски подготвената машина, както и на уменията си, разбира се, записал две победи - в Монако и в Италия.През следващата 1957 г. Фанджо отново се завърнал в кокпита на Maserati 250F, и то по какъв начин. Именно през тази година тази състезателна кола печели най-голямата си слава.Фанджо печели четири безапелационни победи, от които една на емблематичната писта “Нюрбургринг”. Там пилотът успява да стопи разлика от 48 секунди за едва 22 обиколки, подобрявайки рекорда на пистата не веднъж, а десет пъти. Велика победа за него и култовото Maserati 250F.През 1958 автомобилите с предно разположен двигател започнали постепенно да изостават като представяне, спрямо новите и по-напредничави машини със средно разположен агрегат. Въпреки това, различни частни отбори продължили да използват Maserati 250F в продължение на още няколко години.В резултат на впечатляващия си живот, Maserati 250F се смята за един от най-добрите Гран при автомобили на своето време. Сър Стърлинг Мос дори го обявява за най-добрия автомобил с предно разположен двигател, с който някога се е състезавал. А той знае какво говори.Снимки: Maserati

Тагове: maserati 250f
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    *** научи български
  • #2
    Моторспорт експерт ( преди 6 години )
    също така, Фанджо наваксва разликата за 9 обиколки, защото инцидентът в бокса става на 13-та!
  • #1
    Моторспорт експерт ( преди 6 години )
    На Нюрбургринг 22 обиколки не са ЕДВА а са ЦЕЛИ 22 обиколки! Пистата тогава е била дълга 22 км. Малко поне внимавайте като пишете статии!
fallback
Последни