fallback

Най-надеждните коли в отделните класове

Toyota, Honda и Audi са сред отличниците в тазгодишното проучване на What Car?

Всяка година престижното британско издание What Car? публикува резултатите от своето изследване за надеждността на отделните модели и марки автомобили. След като ви представихме обобщените резултати и класирането в най-популярните сегменти (компактни, компактни SUV и пълноразмерни SUV), сега идва време да ви запознаем накратко с отличниците и двойкаджиите и в останалите категории. В тазгодишното проучване на списанието са участвали малко над 14 000 собственици на автомобили на възраст до три години. Градски автомобилиПървото място на Toyota Aygo не е особена изненада - този път собствениците на произвеждания в Чехия автомобил не са докладвали дори и една повреда. Близо зад него се нарежда Kia Picanto. Донякъде учудващо е само, че Skoda Citigo е на трето място, а нейният близнак VW Up! - на последно. Като цяло обаче всички автомобили в този сегмент имат висок резултат - до голяма степен следствие на факта, че те вървят с по-малко допълнително оборудване и системи, които да дефектират. Най-надеждните градски автомобили1     Toyota Aygo (2014- )     100.0%2     Kia Picanto (2011-2017)     89.6%3     Skoda Citigo (2012- )     88.5%4     Hyundai I10 хечбек (2014- )     88.1%5     Fiat 500 (2008- )     85.2%6     Fiat Panda (2012- )     75.5%7     Volkswagen Up (2012- )     74.8%Малки автомобилиТук от години в анкетата доминира Honda Jazz, а тази година собствениците на текущото поколение на модела не са докладвали нито една повреда. Предишното поколение също се представя доста добре, като отстъпва само на Toyota Yaris и Audi A1. Бензиновата версия на Renault Clio допълва челната петица. На дъното са MINI Clubman, досегашното поколение на VW Polo, Mazda 2 и Nissan Note. Най-надеждните малки автомобили1     Honda Jazz (2015-  )     100.0%2     Toyota Yaris (2011-  )     94.2%3     Audi A1 Sportback (2012-  )     93.1%4     Honda Jazz (2008-2015)     91.6%5     Renault Clio бензин (2012-  )     90.1%6     Skoda Fabia (2015-  )     88.7%7     Ford Fiesta (2008-2017)     88.3%8     Hyundai i20 бензин (2015-  )     88.2%9     Suzuki Swift (2011-2017)     87.7%10     Audi A1 3 врати (2010-  )     86.9%11     Renault Clio дизел (2012-  )     86.4%12     Mini hatchback дизел (2014-  )     85.9%13     MG 3 (2013-  )     83.4%14     Dacia Sandero (2013-  )     82.2%15     Mini хечбек дизел (2014-  )     80.5%16     Hyundai i20 (2009-2015)     78.7%17     Seat Ibiza (2009-2017)     68.0%18     Mini Clubman (2015-  )     64.6%19     Volkswagen Polo (2009-2017)     58.8%20     Mazda 2 (2015-  )     52.7%21     Nissan Note (2013-  )     48.6%ЛимузиниТук селекцията на What Car? включва и стандартните представители на D-сегмента, и няколко коли от С-сегмент, стига само да са седани. Първото място по убедителен начин е за седан версията на Audi A3, чиито притежатели не са претърпели нито една повреда за годината. Това обаче се отнася само за бензиновите версии. Дизеловите се нареждат доста след средата. Челната тройка се допълва от Lexus IS и, доста изненадващо, от бензиновия Jaguar XE. За сметка на това дизеловият XE e последен, малко зад Volvo S60 и дизеловия Volkswagen CC. Любопитно е също, че новото поколение на Skoda Superb се класира доста по-назад от старото. Най-надеждните лимузини1     Audi A3 Limousine бензин (2013- )     100.0%2     Lexus IS (2013- )     90.9%3     Jaguar XE бензин (2015- )     88.5%4     BMW 6 Series Gran Coupé (2012- )     87.5%5     Ford Mondeo (2014- )     86.3%6     Skoda Superb (2008-2015)     85.4%7     Mazda 6 бензин (2013- )     85.0%8     Audi A4 Limousine бензин (2015- )     81.8%9     Mazda 6 дизел (2013- )     81.4%10     BMW 4 Series Gran Coupé (2014- )     80.5%11     BMW 3 Series дизел (2012- )     79.8%12     Audi A4 Avant (2015- )     78.4%13     Mercedes-Benz C-Class бензин (2014- )     78.0%14     Volkswagen Passat дизел (2015- )     76.5%=15     Vauxhall Insignia дизел (2009-2017)     74.7%=15     Audi A4 дизел (2015- )     74.7%17     Audi A3 дизел (2013- )     73.9%18     BMW 3 Series GT дизел (2013- )     72.7%19     Skoda Superb (2015- )     68.7%20     Mercedes-Benz C-Class дизел (2014- )     65.2%21     BMW 3 Series бензин (2012- )     64.7%22     Volvo S60/V60 (2010- )     64.4%23     Volkswagen CC дизел (2012-2016)     58.0%24     Jaguar XE дизел (2015- )     36.7%Луксозни автомобилиВ този сегмент по начало резултатите не са особено високи, защото става дума за сложни автомобили с множество електронни системи, податливи на дефекти. Все пак представянето на S-класата на Mercedes и на Audi A6 е много добро, съответно 9% и 10% от собствениците им са обявили настъпили повреди. При Серия 5 на BMW повреди са декларирали 34% от изследваните автомобили. Най-надеждните луксозни автомобили1     Mercedes-Benz S-Class (2013- )     93.2%2     Audi A6  (2011- )     92.1%3     Mercedes-Benz E-Class (2009-2016)     75.3%4     Volvo V70 (2007-2013)     75.1%5     Jaguar XF (2008-2015)     72.3%6     Jaguar XF (2015- )     66.8%7     BMW 5 Series (2010-2017)     62.2%8     Mercedes-Benz E-Class (2016- )     46.1% 

fallback
  • #10
    Да-а-а ( преди 6 години )
    При сеникосачките и варелите е ясно,както и при автомобилите! Не че англичаните разбират от автомобили,ама все пак и те са разбрали за какво да си даваш парите.
  • #9
    Абе ( преди 6 години )
    ясно е, че нискобюджетни хонди и тойоти се оценяват само от потребители клас - Дошоваци.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като цяло обаче всички автомобили в този сегмент имат висок резултат - до голяма степен следствие на факта, че те вървят с по-малко допълнително оборудване и системи, които да дефектират. Ей това е истината!!!
  • #7
    Ми да ( преди 6 години )
    Дори и заклетите фенове на японското знаят че по добро от немското няма. Те самите японци постоянно се опитват да догонят немците затова и последните години се мъчат да навлязат във премиум сегмента.Новите Мерцедеси са просто върха! Вървете в някой автосалон да видите на живо новата S класа, седан/купе със v12 или AMG GT и ще разберете защо японците НИКОГА няма да стигнат немците във високите класове. Иначе при ширпотребата и грозния дизайн японците са си царе. Спор няма.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пак се почна с японските така пък немските онака. Не ми дреме дали карам японска или немска кола стига да е ок. Тия спорове са мега смешни - все едно децата се хвалят с колите на бащите си, а още по-смешното е че спорещите дори не притежават някоя от изброените коли ;D
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дошката и останалите дръпнати могат да повторят мантрата за всеки 27ми калпав мотор на Ауди! Може би ще си повярват! Нещо Лексъс къде е сред лимузините? Няма го, при него са доволни на 100%, просто няма продажби...Тойота може да печели само при масовите еднодневки, където "те вървят с по-малко допълнително оборудване и системи"Мухаха
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Изненадата, е че Ауди А1 е на 3-то място при малките коли. Принцип ВАГ групата никога не се е славела с надеждност, точно обратното.
  • #3
    Ей!! ( преди 6 години )
    Голема работа са тва рено! Ама как успяха за няколко години да свалят Нисан от челните на твърдо последните места! Бая зор се иска за тва, ей!
  • #2
    няма изненада ( преди 6 години )
    ...няма изненада..в клас канче и *** са оризарките, среден и висш клас..за ужаст на оризчетата са си стабилните немски марки.Докато едните закриват другите се развиват..
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    Понеже оризовите фенове много лаяха,че немците ги нямало в класациите на масовките и малките класове, сега да погледнат класациите за лимузини и луксозни автомобили.Пълна доминация на Немското автомобилостроене,във важните класове.Където участие вземат хора с вкус и възможности,хора наясно с класата,а не някоя домакиня със ярисче,която е доволна ако колата има интернет и къп холдери.
fallback
Последни