fallback

Toyota посочи срок за смъртта на стандартните мотори

Японците смятат, че пълният отказ от двигатели с вътрешно горене ще настъпи през 2050 г.

Ръководството на японския производител Toyota очаква пълното отказване от двигателите с вътрешно горене да стане факт през 2050 г. Тази прогноза даде ръководителят на подразделението за разработки и развитие на компанията Сейго Кузумаки, цитиран от Autonews.За това си изявление японците са допълнително улеснени от намеренията на много държави по света през 2040 г. да забранят използването на автомобили с бензинови или дизелови мотори, и да преминат към електромобили и хибридни модели. В Toyota обаче са на мнение, че по това време хибридите ще имат едва 10% пазарен дял, като той ще върви надолу до пълното им изчезване."Глобалните правила за вредни емисии ще стават още по-жестоки и развитието на електромобили постепенно ще убие моторите, работещи с дизелов или бензин. Очакваме през 2050 г. нивата на вредните емисии СО2 да намалят с 90% в сравнение с 2010 г. За постигането на това автомобилните компании ще се откажат от производството на коли с двигатели с вътрешно горене", категоричен е Кузумаки.В момента именно Toyota е лидер по продажба на хибриди в света, като нейният дял е 43%, а моделът Prius е на първо място. От него до момента са продадени над 11 млн. бройки. В същото време най-успешният електромобил на пазара е Nissan Leaf, от който годишно се продават около 500 000 единици.Снимка: Toyota

Тагове: toyota
fallback
  • #17
    Химия ( преди 4 години )
    До коментатор #5: Германците...новото гориво което не отделя СО2?!Някой не е слушал в час по химия ,въглеводородни горива + О2 се нарича процес горене ,така че СО2 ще има винаги,ънлес не гориш Н2 (водород ,за по-сигурно :)- само тогава ще има остатъчен продукт от горенето Н2О!Не виждам великите немци скоро ,дори метана СН4,който е най-чистото въглеводородно гориво гори по формулата: СН4 + 2О2 = СО2 + 2Н2О!Аз съм за тока,скоро ще пооправят батериите и съм съгласен с писаното от # 16!
  • #16
    Не е ясно ( преди 4 години )
    С бързото развитие на технологията нищо не е ясно. Току виж утре внедрили по-масово системите за синтезиране на горива от вече витаещите вредни газове. Обратния процес на замърсяването. Или пък най-сетне усвоили начин да добиват практично водород и да го съхраняват, така че да работи ДВГ с него. Или пък направили батерия колкото тухла голяма, но съхранява енергия колкото 3 сегашни електромобила. При това бързо развитие е абсолютно невъзможно да се предвиди! Играете си на врачки и баячки!
  • #15
    до Тинтирито ( преди 6 години )
    Ае пич аз обясних ли ти че с емисиите по добив, транспортиране, рафиниране и дистрибуция на петрола, ВСЯКА ДВГ кола има емисии между 300 и 500 грама въглерод на километър, докато електричка от ТЕЦ е с 80-100 грама. Обясних ли ти, че НЯМА ДВГ с КПД над 30% ИЗВЪН лабораторни условия, спри да се Fanta-зираш, газираното е вредно. Обясних ли ти, че бойното кръщение на защитниците на ДВГ е заключване в гараж с работещ дизел?Ти му говориш, то рупа ли рупа!
  • #14
    carpe_diem ( преди 6 години )
    ... вижте на Bjorn Nyland клипчетата - човекът живее в Норвегия и има зимни такива - показва колко лесно се размръзва колата зимата, как е като цяло "да живееш" с това нещо.А иначе ясно - трябва си малко повече планиране, особено зимата. Ама колко от вас зареждат на по-рядко от 200-300 км автомобилите си?Може би поставих рекорд сега с малко над 600 км между зарежданията на пътуването ни до морето тая година с не особено икономичния ми бензинов автомобил...
  • #13
    carpe_diem ( преди 6 години )
    А относно Кларксън - и аз съм му фен и то много, и нямам търпение да почне вторият сезон на The Grand Tour, обаче репортажите са му супер тенденциозни и не особено реалистични.А и Leaf-ът, който тестваха, беше с малък пробег - мисля реално около 100-ина км... Скоро масовите електрички ще са все повече с около 300-500 км пробег (200-400 зимъска - виж на Bj
  • #12
    carpe_diem ( преди 6 години )
    "Средното 2 кВч са нужни за 1 литър гориво да влезе в резервоара ти."Точно така, с 1 литър един автомобил минава между примерно 7 и 20 км (според зависи разхода и къде се кара), а една електричка с 2 кВч минава 15 км. За какво ми е изобщо (все пак след 5-10 години, когато цените им понамалеят и технолигиите мръднат още малко нагоре), да карам нещо на бензин или дизел?!?
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това е сложен въпрос, за "умника"!
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Средното 2 кВч са нужни за 1 литър гориво да влезе в резервоара ти. Пожелавам ти да направиш цяла сахара с фотоволтаици - ще седя и ще гледам с интерес как имаш 8-10 часа ток а вечер европа е по-тъмна и от *** гс :Dза САЩ мога да ти кажа, че увеличават потреблението на ток средно с 4% годишно без електричките, а за да електриицираш целия им автопарк се буждаеш от поне 50 атомни реактора - ами дерзайте!Дивотията не е по гората - по хората е!
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    да бе щото електричеството не отделя :) То е чисто на сълза, батериите се правят от бебешки храни толкова са еко. Да електрическия двигател има високо КПД, ама що не сметнеш колко електроенергия губиш при преноса и зареждането? Едни 40% заминават.а ДВГ вече има близо 50% КПД на модерен дизел е 48% - и извенъж нещата стават на кантар! А с колко пада КПД на батерията при падане на температурата?! Че при -10 градуса си с още 20тина % надолу в производителността?!
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    ИТ-тата печелят пари, момче. Мислиш ли, че ще си купят разни каручки.
fallback
Последни