fallback

PSA ще закрие поне 5 завода заради придобиването на Opel

Действията на концерна ще окажат влияние върху европейската автомобилна промишленост

Придобиването на Opel и Vauxhall от френския алианс PSA Peugeot-Citroen ще доведе до големи промени на картата на европейкката автомобилна промишленост. Това съобщава Automotive News в свой анализ на ситуацията.В момента френско-германската група притежава 18 завода, които се простират от Португалия до Калуга - една от най-източните части на Русия. Досега предприятията на PSA бяха 12 на брой, но към тях се присъединиха и 6, които са собственост на Opel и Vauxhall. Така алиансът се изравни с Renault-Nissan, който също има 18 завода. С повече - 24 фабрики в Европа и Русия, е само Volkswagen Group.Сега PSA започва да мисли за съкращения, като поне 5 завода със сигурност ще бъдат закрити. Пръв ще е този на Vauxhall в Лутън, като така във Великобритания ще остане само едно предприятие на марката - това в Елсимър Порт. Не се изключва Острова да остане и без двата си завода, след като Обединеното кралство напусне ЕС и ще трябва да се подчинява на нови търговски правила.Според експерти, през 2021 и 2022 г. ще бъдат затворени още три фабрики, като две вече са известни - тази на Opel в Айзенах (Гер) и на PSA във Валверде (Исп). Предстои да бъде определена и третата.Снимка: Opel

Тагове: psa opel/vauxhall
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    * АвеоВиждам, че си падаш по корекциите.
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    *BuickПросто от GM ги ядоса това, че Шевролет не се купуват достатъчно (макар, че добре се представяше Авеа у нас поне) та решиха да шитнат и Опел
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако Опел са зле то е защото GM само ги крадяха без да инвестират нищо обратно - вижте Bucik - всички са базирани на Опел модели. Само на базата на Инсигния имат цели два модела в САЩ.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Опел бяха здрави и ефтини за подръжка.Жалко, сто годишна фирма, а вече обречена.PSA себе си немогат да организират, тръгнали да развалят Опел!Лошо, и за PSA и за Германците.В Европа е пренаселено, защо им беше подобна покупка?
  • #8
    Гост ( преди 6 години )
    Една от първите големи западни инвестиции в присъединеното ГДР беше тази на Опел в Айзенах. Голямо вълнение беше! Развитието е напълно в унисон с очакванията. Дори не споменават, че ще се наложи да закрият и единия от развойните институти. При очертаващото се излизане на ГБ от ЕС дори без договор, едната фабрика гори, но като се съобрази размера на брит. пазар и традицията, която е изградила Воксхол, не е вярвам да затрият и двете.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Незнам какво чете но в статия пише се закриват както заводи на Опле така и на ПСА
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Как се закрива марка продаваща в Европа по над милион автомобили годишно? :) Другия въпрос, който е още по-интересен е как може марка продаваща по толкова автомобили да е на загуба? ;)
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Още 2008-*** се видя че от Опел/Воксел Кола няма да стане, от тогава са на изкуствено дишане. Просто трябваше да ги закрият, а не да се мъчат да ги спасяват, и даже на края да ги дадат на PSA Donfeng.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    заводът в Айзенах е този , в който се произвеждаха култовите автомобили Вартбург
  • #3
    Абсолютен ФАКТ! ( преди 6 години )
    Траур за българските мекерета, безвъзвратно увредени от каране на рено и др. френски ***!
fallback
Последни