fallback

Кросоувърът ли е най-правилното решение за зимата?

Използването на автомобил от този клас крие и опасности в най-тежкия сезон

Интересът към кросоувърите непрекъснато расте и те се превръщат в един от най-популярните сегменти на пазара – както на нови автомобили, така и на коли втора употреба. Тяхното използване обаче крие редица подводни камъни, особено през зимата, когато мнозина считат системата за задвижване на четирите колела за идеалното решение на проблемите на пътя.Всъщност понятието „кросоувър” вече почти се доближава до синоним на лека кола, тоест този тип автомобили изместват стандартните седани, комбита и хечбеци. Почти всеки запитан в началото на зимния сезон шофьор отговаря, че иска да разполага със стабилен автомобил с голям клирънс и система 4х4, въпреки че по-голяма част от хората не се нуждаят от такава машина. И досега са са справяли успешно със зимата с автомобил със задно или предно задвижване.Какво да се прави, явно модата е такава. Производителите на автомобили усещат това най-добре и максимално експлоатират темата, като предлагат нови и нови модели. Повечето от тях са само с предно предаване, но се определят като кросоувъри заради вида си и по-големия клирънс. Разбира се, има и такива във система 4х4, която понякога е полезна в градски условия (примерно веднъж или два пъти в месеца, когато улиците все още не са изчистени). През останалото време тя е излишна в града.В същото време именно системата за задвижване на четирите колела и големият клирънс могат да изиграят лоша шега на шофьора. Причината е, че  дават лъжливо чувство за контрол над ситуацията. Да, факт е, че автомобилът с 4х4 по-лесно ускорява и не буксува на старт. Освен това при равни условия тази система се държи по-стабилно на пътя, особено при преминаване през завои.Именно тук се крие и коварството на задвижването на двете оси. При хлъзгав път и влизане в завой автомобилът с предно предаване започва леко да поднася и информира шофьорът, че трябва да намали скоростта и да бъде по-внимателен. В същото време машината с 4х4 се държи така, сякаш няма никакъв проблем. И това кара по-неопитният водач да дава повече газ или да „пипне” волана, което в доста случаи води до излитане от пътя.В подобна ситуация решаващо е да се хване моментът, в който управлението излиза извън контрол. При кола с предно или задно задвижване това е далеч по-лесно, отколкото при кросоуър със задвижване на четирите колела. Най-трудно да се разбере кои колела – предните или задните са задвижващи в момента. Електронните асистенти помагат до мига, в който автомобилът стане неуправляваем. Да, те ще намалят обороните и ще забавят въртенето на колелата, но само дотам...Има и още една причина, поради която лесно можеш да излетиш от пътя с кросоувър през зимата и тя е в окачването. При седаните и хечбек-моделите, например, то е много по-ефективно отколкото при кросоувърите, тъй като поема неравностите и не е толкова твърдо. Съответно колата остава стабилна и продължава пътя си без проблеми. Докато твърдото окачване на кросоувъра може да го изхвърли от пътя и тогава дори задвижването на двете оси няма да помогне.Снимка: Motor 

Тагове:
fallback
  • #22
    aaa ( преди 6 години )
    AWD и 4WD задвижваща система, която имат Субару-тата и кат японските, а напоследък срещнах и Дачия е най добрата, най ефективната система биеща дори прехваленото Куатро! Outback, Forester, Legacy на Субару за мен са най добрите особено 3.0 h6 мотора с 245 кончета на гърба ... Вярно е, че дава разход от 15 градско и 10 извън, но както се казва. Кеф цена няма!!!
  • #21
    Анонимен ( преди 6 години )
    "тез субарута са прехвалени като кроскънтри на волво" - Субару и Волво нямат нищо общо в системите за задвижване.И не, не са прехвалени Субарутата, който е имал знае за какво говоря.
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    тез субарута са прехвалени като кроскънтри на волво опозитни двигатели с вариатор за офроуд как другите автопроизводители не са се сетили
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    В този форум е пълно с хора, които си нямат и понятие от автомобили.Да кажеш, че Forester миниван е върха на невежеството. Ама такова невежество, което го няма никъде.Иначе съм съгласен, че Outback е може би най-оптималната машина. Возия и функционалност на комби и проходимост на офроуд машина.За съжаление държи висока цена и рядко излизат изгодни обяви.
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    Forester не е миниван. Никога не е бил и няма да бъде
  • #17
    Красен ( преди 6 години )
    За мен така наречените модерни днес SUV 1 е супер безмислен автомобил.Харчи повече заради това, че е с лоша аеродинамика. Лошо пътно поведение при по-висока скорост, тъй като е висок и се поклаща неприятно. За по-тежки условия пак не става, там се искат други технологии. За по-леки условия пък и лекия автомобил с хубави гуми и 4x4 е същата работа. В резултат нито е автомобил, нито е офроудър. Ммм не.....мерси.
  • #16
    thebrainless ( преди 6 години )
    Forester се води миниван, както и да е, разни рав 4 и производни, не могат да му стъпят на малкото пръстче. Лично смятам, че за нашите условия, повдигнато комби 4x4 е най-оптималната машина -Outback, Allroad, Cross Country, естествено всичко зависи и от лайвстайла, аз карам много зимата сноуборд.
  • #15
    х ( преди 6 години )
    Най-правилното решение за зимата е да се почистват пътищата редовно, навсякъде и както трябва. И когато се качваме на колите си, никой шофьор да не забравя, че няма система и задвижване, които да отменят законите на физиката.
  • #14
    Има нещо вярно ( преди 6 години )
    Руснаците казват:"Чем круче джип, тем дальше за трактором ходиш"
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    mnogo kiselo grozdeto
fallback
Последни