fallback

Audi слага кръст на V10 и W12 двигателите

Компанията ще продължи да използва моторите с 8 цилиндъра

Повечето производители подготвят сериозно промени в моделните си гами, за да ускорят процеса по преминаване към електрически и хибридни автомобили. Компанията Audi също се готви за този процес, като първите негови „жертви” ще станат V10 и W12 двигатели, с които са оборудвани някои модели на марката, съобщава Automotive News.От 2018 г. производителят от Инголщад обещава да предлага поне по един модел на ток годишно. Всички тези коли ще бъдат изградени на нова модулна платформа за електромобили, разработено съвместно с Porsche. В същото време Audi ще съкрати с около 40% моделите си с традиционните бензинови двигатели. И първите, които ще отидат в историята, са именно автомобилите с V10 и W12 мотори.Към момента 10-цилиндровият мотор се предлага единствено на суперколата Audi R8 – купе и роудстър, докато 12-цилиндровият се поставя на флагмана на марката A8. Постепенно обаче те ще бъдат извадени от употреба, като заедно с тях вероятно ще си тръгнат и големите V8 агрегати на дизелово гориво. Що са касае до бензиновите мотори с 8 цилиндъра – те остават и ще бъдат активно развивани.„Имаме много клиенти по цял свят, които са готови да си купят автомобили с V8 бензинови двигатели, така че нямаме никакво намерение да се отказваме от тях. Що се отнася до съдбата на големите дизелови мотори, както и на V10 и W12 двигателите – тяхното бъдеще е под сериозна въпросителна. Предстои на да вземем крайно решение и това ще стане скоро”, коментира членът на Съвета на директорите на Audi – Петер Мартенс.Снимка: Audi

Тагове: audi r8 v12 audi a8 v10
fallback
  • #23
    Az ( преди 6 години )
    А до колегата с 8 цилиндра дизел - това е най-безмисления мотор на света. Реално не ти дава нищо повече от един добър 6 цилиндров дизел, освен по-висок разход разбира се и МНОГО по-голямо тегло на предната ос :) Вече при бензина е съвсем друго- там си трябват 8 цилиндъра - който е карал знае :)))
  • #22
    Az ( преди 6 години )
    Тази година.Реално от месец/два ги предлагат. То крайно време беше-6 цил дизели бяха пълен ***, 350d(и производните му) бях светлинни години по-назад от редовите 6таци дизел на БМВ.Новото 400d(засега само в Ес класа, но ще го пуснат в цялата моделна гама от Еклас нагоре и СУВ) по тестовете е върхът. Времето ще покаже колко е добър
  • #21
    MMM ( преди 6 години )
    OK, прав си. Размислиха и започнаха да ги правят отново, но от кога? Тази или миналата година?
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    За тия с шум в глъвътъ...Взимате малко стиропор изолирате си детската стая завивате се с две одяла през глава и чакате живота да отлети.
  • #19
    Az до МММ ( преди 6 години )
    6 цилиндрови редови са всички нови мотори бенизн и дизел на Мерцедес. Не само БМВ ги правят
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    Между другото специалистите казват, че звуковото замърсяване, т.е. шумът е едно от най-страшните замърсявания. Той влияе пряко на ЦНС (централната нервна система). Качеството на живот рьзко спада и се появяват психични заболявания най-често, но също така на съдовата система, сърцето и други органи. Лекарите казват, че шумът е тихубиец на човека. Мислиш, че всичко е ок, но той работи отвътре и те събаря често без каквито и да е симптоми.
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    на дошо пак му е прескочил ангренажа в главата и е срещнал буталата :)
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Новите са добре шумоизолирани да, но в купето предимно, а навън си е все същата тракалница. Спираш до някоя стена, отваряш прозореца и чуваш това, което чуват останалите по кръстовищата. Определено звука не е никак приятен. Понякога желая да си отворя прозореца, но като чуя звука на някоя нафтова печка и го затварям, защото не ми се слуша тракане. Да не говорим за замърсяванията, които някои колуги по-долу споменаха. Звуково и въздушно замърсяване на околната сруда, където живеем не е желателно.
  • #15
    MMM ( преди 6 години )
    Стига вече, бе умници.Първо - дизелите са по-шумни и това е ясно. Стига глупости. Да, новите са добре шумоизолирани и не се чуват толкова, но в сравнение с бензина са доста по-шумни.Второ - на колегата в началото. V образен двигател, който да работи равномерно НЯМА. Разглоби да видиш какви тежести се слагат, за да се минимизира неравномерността. Рязко даваш газ на място и виж как се разклаща.Най-равномерният двигател е 6 цилиндровият редови. В момента само BMW ги правят.
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    ВАГ-инала за пореден път доказа, че има акъл, като на пиле и мислене на гол ***.Да сравняваш тютюнопушенето със старата си нафтова печка, която трови всички е проява на висша форма на kpeтeнизъм. Ти си доказан такъв и пак ни напомни за себе си какъв си. Всичките фенове на тази марка сте с лоботомия и наглото си държание във форумите го прехвърляте и на пътя. Нагли и агресивни без шофьорски умения, които ги компенсирате с избиване на комплекси. Такива сте, докато някой не ви натроши канчето.
fallback
Последни