fallback

Норвегия готви мощен шамар за Tesla

До 10 000 долара допълнителни данъци за собствениците на електромобила

Норвегия от години вече е сочена за еталон, когато става дума за въвеждането на електромобилите в употреба. Но сега скандинавската държава подготвя данъчни промени, които ще ударят в най-голяма степен Tesla - компанията, която бе основният печеливш от щедрите правителствени субсидии за електрическо задвижване. Норвегия е най-важният пазар за Tesla извън САЩВ момента Норвегия е световният лидер по брой електромобили спрямо размера на населението, с приблизително три пъти по-висок показател от втората по този показател Холандия. През септември смайващите 60% от продадените нови автомобили в страната са били електрически или плъг-ин хибриди. Сега обаче правителството в Осло предлага да въведе нов данък, облагащ най-тежките електромобили на пътя, съобщава The Financial Times. Ако стане факт, той може да добави до 10 500 долара към цената на Tesla Model X, най-популярния електромобил в страната напоследък. Аргументът на властите е, че по-мощните електромобили като Tesla са прекалено тежки и разрушават пътната настилка. Затова идеята е под обхвата на новия данък да попаднат модели с тегло над 2 тона. Според анализатори властите имат още два неизречени мотива. Единият е да стимулират потреблението на по-ефективни електрически коли, защото машини като Tesla, макар и да не отделят вредни емисии при движението си, консумират несравнимо повече енергия от други модели. Втората причина е, че инвазията на електромобилите започва да се отразява плачевно на градския транспорт - собствениците им имат право да се движат в бус лентите и шофьорите на автобуси твърдят, че вече им е невъзможно да спазват разписанията си. Норвегия постигна завидния си напредък в областта на електрическото задвижване благодарение на два основни фактора - ниската спрямо жизнения стандарт цена на електричеството и щедрите държавни субсидии, които включват данъчни облекчения, безплатно паркиране и ползване на фериботи и мостове. Сумирани, тези остъпки могат да намалят цената на най-скъпите модели на Tesla с внушителните 450 000 крони (около 48 000 евро). Противници на сегашния вариант подчертават, че от щедростта на държавата се ползват предимно богати семейства от крайните квартали, за които Tesla e обикновено втори или дори трети автомобил. "Това ще е данъчна бомба", твърди по повод новото предложение Кристина Бю, генерален секретар на Норвежката асоциация на електромобилите, пред The Financial Times. Според нея пазарът на електрически автомобили е още твърде крехък и подобна мярка би заложила на карта оцеляването му.  

Тагове: tesla model x model s
fallback
  • #37
    Дошка ( преди 6 години )
    ...а пък моя Дошко скоро спира да хвали японските тенджури...щели да ги затварят всичките...айде най после да си седне у дома..и да се разкара от тоя интерниет.Ние сме спокойни Астро -Лексуса покрива Евро 8,преглед сме минале !P.S браво Колев.. прОсtотията трябва да се мачка!Инак става напаст.
  • #36
    Колев ( преди 6 години )
    Мислиш ли, че на мен ми пука за мнението на едно касиерче недоклатено ?
  • #35
    Колумб ( преди 6 години )
    Аве, Колев ли си Молев ли си , стига флуди сайта , ве! Сам си пишеш и сам си отговаряш! На кого му пука какво предпочиташ да караш и какви телефони харесваш! Бягай да си играеш с ЛЕГО-то, инжУнерче недоклатено!
  • #34
    Да се чете... ( преди 6 години )
    Норвежкото правителство готви мощен шамар не за Tesla, а за собственото си население.Който купил, купил ...
  • #33
    Колев ( преди 6 години )
    Да, изкуствения интелект "знае" и се "учи" на всякакви езици от всякакви хора. Точно това е причината повече хора от всякога сега да си губят работата. Защото го прави.И да, в историята автоматизацията винаги е откривала повече работни места отйолкото е закривала, но досега винаги човек е изготвял алгоритъм, който машината просто изпълнява.Сега обаче нещата не са така - когато машината вече може сама да си създаде алгоритъма, и ако прецени за логично, може дори да нарани човека.
  • #32
    Pesho ( преди 6 години )
    А защо всички фирми са длъжни да произвеждат ел.автомобили ? А?
  • #31
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма безплатен обяд. Рано или късно си плащаш за кюфтетата.
  • #30
    Анонимен ( преди 6 години )
    По принцип са си прави. Специално Тесла е електричка която е по спортна. Това е нещо като супер кар сред електричките. Редно у щом имаш такъв да плащаш повече.Все едно да имаш Ферари и да искаш да плащаш като за Гоуф данък. Е не става.За нормалните електрички си важат нормални правила и данъци.
  • #29
    Русия ( преди 6 години )
    Уж пазарна икономика, а какви са тия бус ленти, фериботи, субсидии.Ей тия направиха Мъск богат.
  • #28
    Анонимен ( преди 6 години )
    И тоя интелект знае всякакви езици или и къде ще ти го рекламират това което писа а за второто дори да предположим че могат не биха го направили и нямат интерес да си навличат проблеми какъв ремонт може да направиш като батерията и електромотора просто не им трябва ремонт даже има преден багажник какво ще ремонтираш
fallback
Последни