fallback

Проверена рецепта: тестваме новата Kia Stonic

Този весел дребосък като нищо ще се окаже най-важният модел на корейците за Европа (ВИДЕО)

Отдавна се чудим кой ли е човекът, натоварен да измисля нови имена за моделите на Kia.

СПОМНЕТЕ СИ ЗА Cee-апостроф-d, за Sportage, който може да се произнася и като Спортáж, и като Спóртидж, и за горкото Picanto. А сега към колекцията се присъединява и Stonic - автомобил, който неволно ни кара да си мислим за резенче лимон. И то не заради цвета му.

ШЕГАТА НАСТРАНА, НО ТАЗИ КОЛА като нищо може да се окаже най-важният модел на Kia за следващите години. Корейците позакъсняха с навлизането в толкова модния сегмент на градските кросоувъри, за който анализаторите твърдят, че ще е най-големият сегмент на европейския пазар през 2020 година. Сега най-после Stonic идва като корейския коз срещу бестселъри като Renault Captur и Nissan Juke.

"КОЛЕЛА" БЕ НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТЕСТ на автомобила край Берлин, за да види точно колко силен коз е. И веднага можем да ви докладваме най-важното: Stonic се предлага с разноцветни покриви и шарени елементи по таблото. Това е друга специфична особеност на най-малкия клас SUV: дизайнът им има несравнимо по-голямо значение от всички останали качества.

В ТОВА ОТНОШЕНИЕ Stonic не търпи критики. Той е базиран изцяло върху суперминито Rio, но ни се струва доста по-зрял и завършен. Характерният тигров нос на предната решетка изглежда доста по- на място. Пропорциите са добре намерени, а изтънените светлини отлично подчертават покрива в контрастен цвят, ако прибегнете към такава опция. Накратко, тази нова Kia има всичко необходимо, за да се бори с утвърдените конкуренти. Но също така има и няколко допълнителни коза, които те нямат.

ПОНЕЖЕ ПОВЕЧЕТО мини-SUV са просто градски автомобилчета, вдигнати на кокили, те, нека се изразим деликатно, не предлагат особено удоволствие от шофирането. Stonic е едно от малкото изключения. Няколко корекции по окачването са го направили всъщност дори по-динамичен от по-ниското Rio. Тествахме способностите му върху едно изоставено летище, построено още от Хитлер, и сме приятно впечатлени. Воланът е малко по-лек, отколкото би ни се искало, и колата се накланя забележимо в по-острите завои. Но иначе е повратлива и пъргава, а окачването запазва сцепление дори когато започнете да вършите лудости.

ДВИГАТЕЛИТЕ СА СЪЩИТЕ като в Рио, което означава три бензина и един дизел. Не успяхме да тестваме базовия 1.2 бензин, който очевидно е предвиден само за фирмени купувачи. Над него е атмосферният 1.4 с мощност 100 коня - съвсем приемливо моторче за града, макар че на дълъг път малко не му достига въртящ момент. Дизеловият 1.6 със 110 коня е пестелив и надежден, макар и малко шумен. Сигурно няма да ви изненада, че ние всъщност препоръчваме най-мощния двигател - трицилиндров турбобензин с обем 1 литър, но с цели 120 коня.

ТОВА Е ЖИЗНЕРАДОСТЕН, динамичен мотор, който успява да даде разход почти като дизел. Не 5 на сто, както уверяват от Kia, а по-скоро някъде около шест и половина. На свободните от ограничения германски магистрали без никакво усилие успяхме да вдигнем максималната скорост от 184 километра в час. Шестстепенната ръчна трансмисия работи гладко, а корейците обещават догодина да добавят за този мотор и 7-степенен автоматик.

ИНТЕРИОРЪТ Е МНОГО БЛИЗЪК до този на Rio, но височината и по-изправените седалки всъщност правят вътрешното пространство по-голямо. Отпред мястото е в изобилие, на задната седалка спокойно могат да се сместят и дългучи. Багажникът с 350-те си литра не е нещо смайващо, но все пак е по-голям от този на сегашния Ford Focus. Използваните материали не са от най-меките, но от Kia са се постарали много да ги накарат да изглеждат по-скъпи, отколкото са. Резултатът е приятен за окото, особено ако заложите на допълнителните цветни елементи.

7-ИНЧОВИЯТ СЕНЗОРЕН ЕКРАН на мултимедията е сериен дори за най-ниското ниво на оборудване и е доста лесен за ползване. За основните функции има изведени и удобни бутони. Вградените Android Auto и Apple Car Play на практика означават, че не е нужно да се охарчвате за скъпа навигация, можете просто да ползвате тази от телефона си, изведена върху екрана на колата.

ВПРОЧЕМ ТОВА ПО ТРАДИЦИЯ е силната страна на Kia: за същите пари получавате доста повече оборудване. Дори в най-базовия Stonic - 1.2 бензин за под 27 000 лева - имате сензорен екран, USB, Bluetooth, климатик, алуминиеви джанти, автоматични светлини и всички основни системи за безопасност. За 35 хилядарки можете да вземете турбобензин с круиз контрол, отопление на седалките и волана, кожени елементи, парктроник с камера и USB и за пътниците отзад.

НАЙ-СКЪПИЯТ ДИЗЕЛ, с глезотии като панорамен покрив, кожен салон и 17-цолови джанти, ще ви струва около 42 хиляди. Това продължава да ни се струва множко за нещо, което е просто повдигната градска кола. Но всъщност е напълно съизмеримо с конкурентите. А и в случая наистина си струва да платите малко отгоре, за да вземете Stonic вместо Rio. Дори само заради разноцветния покрив.

998 куб. см работен обем 120 к. с. максимална мощност 10.3 секунди 0-100 км/ч

fallback
  • #5
    нововнос ( преди 6 години )
    Панеления NFS геймър пишел за коли аххахаха. S8 е виждал само на абитурентската на съседчето, което го взели с такава. Панелник досаден и супер пpocт.
  • #4
    e36 ( преди 6 години )
    Кат ти банна един зад врата ше видиш мишко оризарска!Аз за коли пиша тоа на провокатор ми се праи.
  • #3
    до S8 ( преди 6 години )
    S8 от 2001г. нали?
  • #2
    нововнос ( преди 6 години )
    Тоя под мен няма ли да го баннете най-накрая. Егaти евтиното, ceлcко провокаторче панелно!
  • #1
    е36 ( преди 6 години )
    Аман от федерастки сувчета! Като вида некой в такова ми иде да му извиа пилешкото вратле с мойте 46см бицепси докат го газа с S8-та.
fallback
Последни