fallback

Какво ще се случи с моторното масло в ерата на електромобилите?

Експертите предвиждат преминаване към друг тип продукти

Властите в много държави активно поддържат развитието на електромобилите и забраната на двигателите с вътрешно горене. А когато те изчезнат, същото ще се случи и с моторното масло – просто няма да има къде да се сипва. Това обаче съвсем не оначава, че нефтодобивната индустрия ще остане без работа.Експерти от компанията Total предвиждат, че увеличаването на броя на електромобили ще повиши търсенето на пластичните смазки, които сега широко се използват за работата на много и различни машини, както и при производството на меки материали и пластмаси.Що се касае до ситуацията на пазара на масла за автомобили, то там ще се премине от продукти с по-голям вискозитет (плътност) към по-леки. Снижението на този показател на свой ред ще намали и общото потребление на енергия в автомобилната промищленост – с около 14%. Вредните емисии ще спадат с около 24%, смятат експертите.Очаква се пълното преминаване към моторни масла 0W-8, 0W-16, 5W-30 и 5W-40 да стане факт, едва когато старата автомобилна промишленост бъде напълно заменена с нови модели. Тогава изисканията на производителите ще бъдат удовлетворени единствено от масла с нисък вискозитет.Снимка: Cars

Тагове:
fallback
  • #11
    Колев ( преди 6 години )
    Точно така колега.Даже и горива ще се произвеждат. Защото бензинът например се използва за промиване на идеално полирани повърхности.Например вътрешната повърхнина на силов цилиндър, на помпа, компресор и др.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Имаме ли движещи се части, ще трябва и смазване.
  • #9
    Колев ( преди 6 години )
    Те индустриите няма да фалират. Просто ще се преориентират към други смазочно-охлаждащи консумативи.Редукторни и трансмисионни масла, хидравлични масла, масла за пневмо-решения, часовникарски масла за измервателни инструменти и прецизна техника и т.н.Малко ли има поле за изява ?
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    До:Това масло на 40С външна температура е станало на вода! Дори и 0W30 трудно става за нашите ширини.Вземи се гръмни! На вода е мозъкът ти! Вземи малко попрочети за маслата и тогава се изказвай неподготвен.Маслото еMobil 1 0W20 и вискозитета по спецификация при 100 С, cSt (ASTM D445) е8.7.Това не ти е минералното масло 15W40 с което предполагам караш старата к0чина нов внос. Вземи малко прочети за маслата, че се излагаш вече!
  • #7
    Колев ( преди 6 години )
    Да ае гледа най-долния коментар, че нещо не ми се получи копирането.
  • #6
    Колев ( преди 6 години )
    ФАКТИТехнологии3 Октомври, 2017 12:373 98110Бъдещето на моторните масла в ерата на електромобилите Георги Касабов Дните на двигателя с вътрешно горене изглеждат преброени, а това не предвещава нищо добро за огромен отрасъл от нефтопреработващата промишленост. Под въпрос е поставено не само бъдещето на горивата, а и нуждата от смазочни материали.Нефтената индустрия се чувства застрашена от задаващата се революция, но според водещите производители на масла все още е рано за паника. Френският гигант Total смята, че с ръста на продажбите на електромобилите рязко ще се увеличи нуждата от консистентни смазочни материали и греси.Пазарът на моторни масла също няма да изчезне, а ще се преориентира от смазки с висок вискозитет към по-леки материали. Намаляването на гъстотата ще позволи намаляване на общия обем на енергопотребление с 14%, а на вредните емисии - с 24%.Преходът към моторни масла 0W-8, 0W-16, 5W-30 и 5W-40 най-вероятно ще приключи след пълното преминаване на автомобилната промишленост към задвижване на ток и производителите повече няма да имат нужда от масла с висок вискозитет.КоментариКоментарите са сортирани от нови към стари00 Колев(гост)ОТГОВОР10 17:11 03.10.17Освен това: все повече се работи в сферата на трансмисиите за електрозадвижване, тъй като трансмисия с две и повече предавки позволява намаляване на тока през намотките на електромотора при ниски обороти, тъй като увеличава въртящия момент с ниската предавка и не се нуждае от голям ток.А във високите обороти намалява скоростта с която е нужно да се върти вала, за да не се упражнява голяма центробежна сила върху сачмите на лагерите, и да не се износва бързо външната лагерна гривна.И за капак - маслата не започват и не свършват с автомобилите и ДВГ - цялата хидро-пневматична индустрия разчита на тях, всяко хидравлично задвижване, всяка помпа или компресор се нуждае от мазане.Така че спокойно, и след 200 години ДВГ може евентуално да е в музеите, но масла ще са нужни навсякъде.Не забравяйте, че ВСЯКА машина, включително и аналогов часовник, има нужда от масло!
  • #5
    Колев ( преди 6 години )
    1. Всички лагери се нуждаят от мазилни консумативи.2. Всички предавателни механизми - трансмисии, редуктори, мултипликатори, диференциални и планетни предавки се нуждаят от масло.3. В един електромобил задвижването е в следния ред:Електродвигател -> (предпазен съединител - може и да липсва) -> редуктор -> диференциал.Всичко това се нуждае от много масло, плюс лагерите на всеки вал/ос, заедно със каретата (вътрешни и външни, като даже те се сменят няколко пъти за живота на автомобила).
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    "От 7 години карам колата си с 0W20 по спецификация. На 15 000 км го сменям и колкото съм налял толкова и източвам. Колата е на 180 000 км."Да бре, верваме ти! Това масло на 40С външна температура е станало на вода! Дори и 0W30 трудно става за нашите ширини.
  • #3
    още един ( преди 6 години )
    ..снежната топка се търкаля..еко *** потриват ръце че засега успяват да разбазикат световната икономика.Като закрием заводите,сервизите,маслопреработвателните,горивопреработвателните фабрики..само в европа дори ще стане такава патаклама че екото ще е най малкия проблем.После следва дупката в бщджета от данъци и акцизи..те просто ще се преместят към такси за ел коли,друг вид данъци и безбожно скъп ток.Тогава да видим еко-*** кво ще плямпат.
  • #2
    Един ( преди 6 години )
    Само Royal Dutch Shell има почти 100 000 работници електричките еко революция, е няма да докарат е ясно на всички (освен най-залумпените фенове на Свети Мъск)но току виж докарала социална революция. Говорим за милиони работни места в самата добивна и преработвателна индустрия и вероятно десетки милиони за съпътстващите...
fallback
Последни