fallback

Проблемите в колата, които не трябва да се пренебрегват

Мнозина пропускат предупредителните сигнали от автомобила и после плащат скъпо

Има повреди в автомобила, които не са критични и позволяват машината да продължи да се използва. Има и такива, които трябва веднага да бъдат отстранени. Експертите от изданието Autorambler направиха именно такава класация, показваща проблемите в автомобила, които не бива да бъдат пренебрегвани.Неработещи сетлини на контролното таблоИнформацията за състоянието на автомобила се появяват на приборния панел чрез контролни лампички, които показват състоянието на основните системи. Затова, ако някой от индикаторите във вашата машина не работи, може и да не разберете, че има проблем. А това не само ще усложни повредата и ще доведе до сериозен ремонт, но също така застрашава безопасността на возещите се.Неработещите контролни индикатори трябва веднага да бъдат оправени. Да ги познаеш, никак не е сложно – при стартиране на двигагеля те светват именно с цел визуална диагностика за неизправности. Ако видите несветеща пиктограма, отивайте в сервиз.Спирачна системаНе е тайна, че спирачките винаги трябва да бъдат наред. Незначителното изтичане на спирачна течност или спадане на налягането ще ви позволят да ползвате колата още известно време, но не може да се предвиди кога това ще доведе до критична ситуация и системата ще излезе от строя. А последствията от подобно нещо могат да бъдат много сериозни.Всички проблеми в спирачната система – попадане на въздух, скъсване на уплътненията, заяждане на мехиназмите и т.н., изисква незабавно отстраняване. Кормилно управлениеПовредите в кормилното управление обикновено засягат хидро или електроусилвателя, кормилната рейка или отделни агрегати. Това също е доста опасно, защото оказва влияние върху безопасността на движение. Дори при малки подозрения за подобна неизправност задължително трябва да се посети сервиз.Ходова частПроблемите с ходовата част на автомобила се пренебрегват от мнозина, като не се бърза с тяхното отстарняване. Мнозина смятат, че могат да карат така, но това не е вярно. Подобна повреда няма да се реши с изчакване, а с взимане на мерки, преди да е станало късно. Например – преди да са блокирали колелата. Тогава най-доброто, което може да се случи, е излизане от пътя, което няма как да бъде предварително предвидено.Система за охлажданеВсяка неизправност на системите за охлаждане на двигателя в повечето случаи води до пълен отказ на двигателя и съответно до скъп ремонт (или пък замяна на мотора с нов). Трябва да се отбележи, че минималното изтичане на антифриз позволява използване на автомобила, стига охлаждащата течност да се държи в пределните норми.Не така стоят нещата с разваления термостат или с вентилатора за охлаждане. Те гарантират прегряване на двигателя, което няма да ви позволи дори да стигнете до сервиза, където ви чака вече споменатият скъп ремонт.Горивна системаВсеки теч на гориво е критичен за безопасността на пътя, затова всички повреди в тази система трябва незабавно да бъдат отстранявани. В автообила има огромен брой детайли, които се нагряват при движение и попадането в тях дори на чалко количество гориво може да предизвика възпламеняване.Други течностиВ автомобила има и други течности, чието ниво трябва да бъде следено. Например, ако продължавате да карате с ниско ниво на масло в двигателя, то със сигурност трябва да бъдете готов със сериозна сума да ремонт. Просто моторът е така конструиран, че без смазване се износва по-бързо – детайлите с триещи се една в друго повърхности прегряват, разширяват се и се деформират. А това води само до едно – двигателят скоро ще блокира. Така че, ако светне червената лампичка за налягане на маслото, веднага проверете за какво става въпрос. Ако не откриете проблем, все пак отидете в сервиз.Не по-малко важно е да се проверява и нивото на останалите течности – спирачна течност, антифриз, течност в хидравличната система, а също така и на горивото. Мнозина карат с минимално коричество в резервоара, което също е проблем. Съвеменните резервоари се износват заради липсата на циркулация на горивото, а внезапната липса на дизел (най-вече) може да нанесе сериозни вреди на мотора.Скоростна кутияВсяко ненормално поведение на скоростна кутия – проблеми с превключването, задържане, необичаен шум и т.н., са повод да се обърнете към сервиз. Това са първите признаци на проблем, който може да се окаже доста сериозен. По принцип елементите на скоростната кутия се износват доста бързо при неправилно използване, а отлагането на ремонта води до още по-сериозни последици.Ако карате автомобил с механични скорости, той трябва да внимавате за състоянието на съединителя – неприятен мирис, странични звуци или по-бавно ускорение. Следете и за нивото на маслото в трансмисията, защото липсата му също може да се окаже фатална.Електрическо захранванеПроблемите със системата за зареждане на акумулатора, както и с генератора също не бива да бъдат подминавани. Факт, е че можете да продължите движение, използвайки натрупания до момента заряд, но в съвременните автомобили всички системи, останали без захранване, ще откажат след максимум 30 км. Така светването на контролната лампичка на акумулатора на приборния панел е още един повод да отидете до серзиза.КабелиПродължавайки с електрическите системи, трябва да бъде спомената и евентуалната неизправност на кабелите. Тяхната изолация се уврежда, което може да доведе не само до отказ на двигателя, но дори и до пожар. Това се отнася дори за проблем с фаровете или осветлението в салона.Като цяло изводът е един – всяка неизправност на автомобила може да доведе до излизане от строя на основни агрегати. Това съответно прави придвижването на кола опасно, а ремонтът – много скъп. За да спестите средства, отстранете проблема незабавно. Освен ако нямате излишни пари за сервиз...Снимки: bvy.su 

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    За 100к нямам такива!На 105к - 108к - нови 2 крушкиНа около 120к смених двумасов маховикНа 143к - 2 тампона задни, 2 биелетки предни и 2 задни и подгревна свещ. 2 броя акамулаториВ момента съм на 147к. Друго не е пипано
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    С 2 сменени крушки на късите и 2 подгревни свещи, изгорели за 100к км...Това са консумативите, които си сменил. Кажи сега за ремонтите и не лъжи, че не е имало такива, защото и немците няма да ти повярват!
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Колко немски автомобила минават 100 000 километра само с изгоряла 1-2 лампи?"С 2 сменени крушки на късите и 2 подгревни свещи, изгорели за 100к км, къде се класирам?
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Когато някой дефект е заложен още при съсдаването ня колата, както и да е поддържаш с каквито и консуматии е все тая."За еърбегове ли говориш? Мухаха, предизвестената смърт?
  • #8
    Тони Стораро ( преди 7 години )
    Полудяхме мощнооо, чалгаа денонощнооо
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    И забележи колко японки на този тест нито веднъж не са влизали в сервиз. НИТО ВЕДНЪЖ!!!Колко немски коли могат да се похвалят с това? Колко немски автомобила минават 100 000 километра само с изгоряла 1-2 лампи? Колко? Хайде сега да те видим! Чети! Даже палячовците от АудиБилд са класирали някои немски талиги посещавали сервизите пред японките с по 1-2 изгорели лампи без нито едно извън планово сервизиране. Така, че хайде да не се пънеш много по въпроса, че гледам не си се интересувал много!
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Mercedes C 250 d 4Matic T: Изпитване с продължителност 100 000 километра - 24.07.2017От тази дата до сега да са врътнали още 100 000 километра е меко казано невъзможно. За твоите фантазии обаче е възможно.Вземи си купи най-после един Ауто Билд и не си съчинявай!Наистина немците са възхитени от този Магарцедес,защото за тези километри е влязъл извън планово само 3 пъти в сервиза. Наистина това е постижение,което омаловажава японските коли, които не са влизали нито веднъж извънпланово в сервиз
  • #5
    до: DeadFox ( преди 7 години )
    Сигурен ли си?Защото от Ауто Билд не са съвсем. Там на продължителният тест се тестват само нови коли, които се поддържат най-прилежно във фирмен сервиз. Погледни колко от немските кошове през първите 100 000 км не са издържали и се е наложила смяна на основни компоненти и агрегати. Погледни и ще резбиереш каква огромна глупост си написал. Когато някой дефект е заложен още при съсдаването ня колата, както и да е поддържаш с каквито и консуматии е все тая. От немската некадърност спасение няма.
  • #4
    DeadFox ( преди 7 години )
    Каквато и кола да имаш, ако си я поддържаш като хората и на време, километрите не я плашат. Вече десета година карам немски кошник (купен чисто нов от магазина) и вече е на 400 000 км. Да веднъж останах на пътя заради запушени дюзи, но като цяло само консумативи (масла, накладки, дискове, тампони и такива работи).
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако непрекъснато висиш в сервиза наистина не ти трябва пътна помощ.Ако имаш немски кош и си минал тези км.за които говориш без нито веднъж да извикаш пътна помощ се обади в Гинес. Поставил си нв световен рекорд. Трябва обаче по някакъв начин за ги убедиш, че е така, защото едва ли някой би ти повярвал. Дори немските производители едва ли ще повярват на това нещо.
fallback
Последни