Най-новият компактен SUV модел на Skoda – Karoq, ще получи спортна версия RS, която ще е с хибридно задвижване, гласят плановете на чешката марка на Volkswagen. Бъдещият Karoq RS ще има потенциал да се бори с друг по-динамичен SUV – испанския Ateca Cupra, който също е под шапката на VW Group. Karoq е наследник на Yeti, но е по-голям от предшественика си. Шефът на развитието на моделите на Skoda - Кристиан Щрубе, потвърди по време на салона във Франкфурт предстоящото излизане RS-версията на новия модел. Очаква се неговата мощност да бъда малко над 200 к.с., което ознамава, че той ще отстъпва значително на Ateca Cupra на SEAT, който ще се предлага с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбо мотор с мощност над 300 к.с. Щрубе все пак поясни, че чехите ще наваксат разликата в мощността с използването на една или друга форма на електрификация на задвижването на Karoq RS. Това ще е част от програмата на Skoda, която предвижда до 2025 г. поне 1/4 от моделите на марката да получат електромотори. „Догодина ще предложим версията Sportline на Karoq, което е крачка в посока по-спортно представяне на модела – обясни Щрубе. – Все още обсъждаме варианта с появата на RS, като предстои да решим ще трябва да решим каква помощ ще получи двигателят с вътрешно горене.” Все още не е ясно дали Karoq ще разчита на plug-in хибридна система или ще е „мек хибрид” с 48 волта, което ще позволи използването на по-малка батерия за повече динамика и добавяне на мощност. Добавянето на електрическа мощ ще позволи на Skoda да използва по-скромен бензинов мотор, но това да не се отрази на динамиката на кросоувъра.