fallback

BMW M1 няма да има наследник

Баварците искат М-моделите да стигат до повече хора

BMW представи новия М5 във Франкфурт – за първи път в историята на модела той се предлага със задвижване 4х4, като тази новина се прие с ентусиазъм от феновете на марката. В същото време обаче от BMW отново обясниха, че нямат намерение да възраждат легендата от края на 70-те години М1. Шефът на BMW M Франк ван Мил обясни, че подразделението предпочита да заложи на лансирането на спортни модели в по-голям тираж, вместо на флагман, който да краси върха на гамата. „Ние се опитваме да правим автомобили за нашите клиенти и се опитваме да стигнем до колкото се може повече клиенти, така че няма как нашата цел да е да създадем автомобил за 200 човека”, обясни Ван Мил пред австралийското издание CarAdvice. Според него, BMW M разполага с нужния капацитет и потенциал да създаде, развие и предложи на световния пазар собствен суперавтомобил, който да е пряк съперник на Mercedes-AMG GT, но това няма да се случми. „Защото предпочитаме да създадем армада от бързи автомобили, които да атакуват максимално широк кръг клиенти – заяви Ван Мил. – Да, възможно е, тъй като разполагаме с инженерен потенциал, да създадем суперавтомобил. Но ако проследите традициите на BMW M, ще видите, че първо ние сме компания, която взима серийни коли и ги превръща в по-мощни и спортни возила и тази политика беше изкопирана от много други компании, включително и AMG.” Шефът на BMW M е убеден, че „BMW като компания няма какво да доказва”, затова и не се налага да се създават модели, позиционирани над М5 и М6, тъй като те са „върховните автомобили за шофиране”. Новият флагман на BMW M – M8, ще е топмоделът на подразделението с мощност над 600 к.с. и се очаква да дебютира в края на 2018 г., като ще има и състезателна версия, с която марката ще участва в „24 часа на Льо Ман”.Снимки: BMW

Тагове: bmw bmw m m1 m8
fallback
  • #7
    X7 Mpower ( преди 6 години )
    Вместо нещо интересно ще правим x7m сувче фабрично "ударено странично" да няма нужда да го блъскаш :D по дизайн с прави ъгли щот на масата хора им харесвало... Както ЦСКА умре, така и БМВ също. Последния читав модел ще си го карам - M5 98 година :) друго по-ново нема да си взема, че са кошници
  • #6
    112 ( преди 6 години )
    Само оправдания за некадърността им.
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    На кой му пука,....
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    БМВ се самоопределят като спортна марка. А всъщност те нямат нито една истинска спортна кола. Става въпрос за спортно купе със уникална платформа, двигател, поне 500 кс. 4x4 turbo.. или хибрид.Да не говорим пък за нещо със средно разположен двигател. Направиха някакъв опит със i8. но за мен това си е слаба работа. Както се казва ни рак ни щука..Уж спортно купе хибрид... улекотено със карбон, а му сложили тоя смешен двигател със 3 цилиндъра.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е как кои са? Ферари, Порше, Макларън, Ламборгини....дори и Мерцедес от време на време изкарват по някой истински спортен модел. Ето сега имат AMG GT, Project ONEДори и при Японските марки има много сериозни модели. Nissan има GTR, GTR Nismo Lexus имат LFA, сега се очаква и LCF със 600 кс.Honda имат NSX.Това са все коли със собствени уникални платформи, двигатели... и всичко друго.БМВ какво имат? Тунинговани седани които ползват платформите и 90% от компонентите на масовите 3-ки и 5-ци.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я обясни кои са сериозните играчи. До колкото знам над 90% от тези играчи са част от няколко автомоблни компании. Това е бизнес, не е така да си направиш някаква мощна кола за кеф и да фалираш както повечето направиха.
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    опитваме да стигнем до колкото се може повече клиенти, така че няма как нашата цел да е да създадем автомобил за 200 човекаИли казано по друг начин - ще продължаваме да правим ширпотреба със китайски компоненти и няма да се закачаме със сериозните играчи на пазара.БМВ винаги си е била посредствена марка. Едно ниво над VW. Мерцедес винаги са били едно ниво над БМВ.А за Порше да не говорим.
fallback
Последни