BMW представи новия М5 във Франкфурт – за първи път в историята на модела той се предлага със задвижване 4х4, като тази новина се прие с ентусиазъм от феновете на марката. В същото време обаче от BMW отново обясниха, че нямат намерение да възраждат легендата от края на 70-те години М1. Шефът на BMW M Франк ван Мил обясни, че подразделението предпочита да заложи на лансирането на спортни модели в по-голям тираж, вместо на флагман, който да краси върха на гамата. „Ние се опитваме да правим автомобили за нашите клиенти и се опитваме да стигнем до колкото се може повече клиенти, така че няма как нашата цел да е да създадем автомобил за 200 човека”, обясни Ван Мил пред австралийското издание CarAdvice. Според него, BMW M разполага с нужния капацитет и потенциал да създаде, развие и предложи на световния пазар собствен суперавтомобил, който да е пряк съперник на Mercedes-AMG GT, но това няма да се случми. „Защото предпочитаме да създадем армада от бързи автомобили, които да атакуват максимално широк кръг клиенти – заяви Ван Мил. – Да, възможно е, тъй като разполагаме с инженерен потенциал, да създадем суперавтомобил. Но ако проследите традициите на BMW M, ще видите, че първо ние сме компания, която взима серийни коли и ги превръща в по-мощни и спортни возила и тази политика беше изкопирана от много други компании, включително и AMG.” Шефът на BMW M е убеден, че „BMW като компания няма какво да доказва”, затова и не се налага да се създават модели, позиционирани над М5 и М6, тъй като те са „върховните автомобили за шофиране”. Новият флагман на BMW M – M8, ще е топмоделът на подразделението с мощност над 600 к.с. и се очаква да дебютира в края на 2018 г., като ще има и състезателна версия, с която марката ще участва в „24 часа на Льо Ман”.Снимки: BMW