fallback

Нова технология на Delphi обезсмисля дизела

Система за изключване на цилиндрите прави бензиновите мотори с почти 20% по-икономични

Производителят на автомобилни компоненти Delphi твърди, че разполага с технологично решение, което да направи бензиновите двигатели по-икономични от дизеловите и да обезсмисли окончателно втората технология, която напоследък се свързва с влошеното качество на въздуха в много европейски градове. Снимка: Delphi AutomotiveБританската компания предлага комбинация от 48-волтов "мек" хибрид и нова технология за изключване на цилиндри, която тя нарича Dynamic Skip Fire. Според инженерите това ще подобри ефикасността на съвременните бензинови двигатели с 19%. Това би позволило на автомобилните производители да покриват новите стандарти за парникови емисии, без да прибягват до дизел в гамата си. И двете технологии са напълно готови за серийно приложение и вероятно ще се появят на пазара още през 2020 година, уточнява Хари Хюстед, директор по разработка на двигатели в компанията. Те могат да се прилагат и поотделно, но взаимно увеличават ефекта си, когато се комбинират. "Това звучи точно като метадона, от който Европа се нуждае, за да се отърве от пристрастяването към дизела", коментира Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific, пред Automotive News Europe. Съливан има информация, че GM ще използва двете технологии в следващото поколение на Chevrolet Silverado и GMC Sierra.GM и Delphi съвместно инвестираха в Tula Technology, компанията от Силициевата долина, която създаде софтуера за Dynamic Skip Fire. Delphi произвежда останалите компоненти за системата. По пресмятания на компанията инсталирането на тази технология ще струва на производителите по около 350 долара на автомобил, което все още е по-изгодно, отколкото да се монтират по-сложните и скъпи дизелови двигатели. Ще се наложи обаче цилиндровите глави на бензиновите двигатели да се преработят, за да включат по един соленоид за всеки цилиндър.  

Тагове: gm delphi dynamic skip fire
fallback
  • #28
    Pesho ( преди 6 години )
    Дизела има големи предимства и едното е упростеният мотор ,който няма нужда от софтуер.Но на корпорациите това не им харесва.
  • #27
    Анонимен ( преди 6 години )
    Бензиновите имат по-хубав звук. Дизелите имат гаден звук. Едно време поне ревяха, а сега е едно монотонно пърпорене.
  • #26
    Учуден ( преди 6 години )
    Не знам как е Приуса, но ходих на тест драйв на Ярис хибрид - ами хич не ми хареса. Като го изкарах на магистралата и вдигнах едва 130-140 км/ч и стана водовъртеж в резервоара. Да не говорим, че докато набираше шумът беше толкова силен, че не можех да си чуя мислите. След този тест ми минаха всякакви мераци за хибриди.
  • #25
    Русия ( преди 6 години )
    Пак ли?
  • #24
    Анонимен ( преди 6 години )
    "колкото и да се пънаъ някой тарикати - дизела умира. сега се кефите точно защото сте тарикати и не ви пука за това колко хора тровите."Смея да твърдя, че дизела ми е по чист от над 85-90% от автопарка в Бг. Ти можеш ли да кажеш същото? И не ми излизай с номера, че бензин Евро 2 не тровиАз лично съм за забрана на всички коли под Евро4 или 5, независимо на какъв тип гориво. Или съответните големи данъци, така всеки ще си прецени. Аз за моята НОВА кола плащах по над 400 лв данък
  • #23
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако не е тайна, колко ви е реално разхода на дизел? Нека надлъгването започне сега!
  • #22
    ВБА ( преди 6 години )
    Явно на дизела му е спукана работата, щом едина след друга държавите се отказват от него. Даже на първо време да продължат да ги произвеждат то при всички случаи, ще сложат такъв екологичен данък, че направо, ще откажат любителите на дизел. С данъка, и стойността на такъв двигател направо обезмисля купуването на такъв автомобил. Първото нещо, което, ще направят е вдигането на дизеловото гориво със закон в ЕС. Който си купува нова или стара кола просто да забрави за такава иначе се прецаква якоо.
  • #21
    Анонимен ( преди 6 години )
    Приусът е икономичен, зашото си го купуват само пенсионери и майки с деца, които правят задръствания по пътищата, защото никога не карат с повече от 30 в града.
  • #20
    Да ( преди 6 години )
    На газ или метан е най-екологично и евтино!
  • #19
    olo ( преди 6 години )
    Няма ли кой да направи тоя твърд хибрид накрая, все меки.
fallback
Последни