fallback

Специално дърво ще сменя метала в автомобилите

Проектът по създаване на новия материал е на японски учени

В Япония се разработва нов материал на основа на дървото, от който ще може да се правят автомобили. Както съобщава агенция Reuters, той ще стане по-лека и по-твърда алтернатива на използваната в момента стомана.Учени от Университета на Киото и експерти от компаниите Denso (най-големият доставчик на компоненти за Toyota) и DaykyoNishikava разработват специални нановлакна от целулоза, в които е вкарана пластмаса. За да бъде създаден подобен материал, е необходимо да се нарежат влакната от дървената целулоза на частици с размер 0,001 мм.Твърди се, че новият материал е 5 пъти по-лек и 5 пъти по-твърд от стоманата. Той ще бъде много полезен при направата на електромобили, тъй като при тях теглото е основният проблем. Благодарение на неговото използване, превозните средства на ток ще използват и по-малко количество скъпоструващи батерии.В момента производството на килограм от този материал струва около 9 долара. Според учените, участващи в разработката, през 2030 г. тази цена ще може да бъде намалена наполовина. В същото време килограм стомана или алуминий струва около 2 долара.Засега само един производител използва дърво за своите автомобили. Това е компанията Morgan, която прави каркасите на своите коли от този материал.Снимка: Motor 

Тагове:
fallback
  • #6
    швабензи капутен ( преди 6 години )
    Капутен си хванал нещо и си плямпа. Печката е толкова канцерогенна колкото и шпора на баба ти дето буха ***..дори много по зле..ама умната ти глава отде да знае.Бензинките чисти,като сутришна роса..с тоулен на бучки.. Вземи един дозиметричн уред и го доближи до куп с въглища...изненадааа...Па кой е лоен и кви технологии... капутен капутен...Тия печки забранявай а не всички дизели ***.Което си пуши има проблем=ремонт.
  • #5
    Колев ( преди 6 години )
    Похвално, че хората работят по развитието на подобни технологии.Все пак обаче за отговорни цели не мисля, че трябва да се разчита САМО на неметали.Би било добре да се разработват поне композити с най-малко 1 вид метал.Легирането и армирането с влакна на дадени композити с метална решетка дава най-добър компромис между цена-количество-качество-якост.
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Хех, ВАГи, тоя материал е от дърво точно толкова колкото карбоновите композити са от графит. Това е бъдещето на технологиите, не навтовите канцерогенни печки на лоените швабски мозъци.
  • #3
    хахах ( преди 6 години )
    нали..а твоята глава е гоуема и иентеуигентна нали :) гражданино бедняк.извора на простотията се нарича Дошка.. в скучай че не знаеш.
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Голяма простотия в този форум се шири. До долния що не копаш доматите ами се занимаваш с неща които даже не може простата ти глава да побере.
  • #1
    издумкаки ви се кара ( преди 6 години )
    Хаххаа ето спасението на японците..дървени рикши.Те толкоз години олекотяваха купетата за да могат чайниците от 1.5 да движат 1200 кг купе та сега минаха на цепеници.Дошо харесва това.! Жалка работа..
fallback
Последни