fallback

България е забележителен пазар за Renault

Дени Ле Вот, старши вицепрезидент на Renault и АвтоВАЗ, пред "Колела" (ВИДЕО)

Какви са спецификите на България като автомобилен пазар и може ли страната ни да стане краен производител на автомобили? КОЛЕЛА зададе тези въпроси на Дени Ле Вот, старши вицепрезидент на групата Renault, шеф на компанията за регион Евразия, в който попада и България, и също така вицепрезидент на руския гигант АвтоВАЗ.                 Г-н Ле Вот, доволен ли сте от начина, по който се развива бизнесът ви в България? Какви са очакванията ви за тази година? - Групата Renault е много доволна от напредъка на продажбите си в България. Както знаете, през миналата година постигнахме 24% пазарен дял. Това е изключителен резултат. Всички модели на Renault и всички модели на Dacia са много успешни на българския пазар. Целта ни е да се справяме все по-добре всяка следваща година.

България в последните години се утвърди като производител на автомобилни компоненти. Би ли могла да е интересна за Renault и като производствена база? - Знаете, че в Източна Европа ние имаме сериозно предприятие в Румъния. Но е вярно също, че автомобилната промишленост в наши дни е абсолютно глобална. Така че когато става дума за наши доставчици и за техните поддоставчици, съм сигурен, че все повече от тях ще се разполагат в България.

Кои бяха най-добре и най-зле представилите се пазари във вашия регион за последната година? - Зле представили се няма. Но като труден пазар се очерта Русия, където дълго време тенденцията бе надолу, а и рублата бе доста отслабена. Случаят вече не е такъв. Колкото до силните ни пазари, не мога да не започна с България, с този забележителен пазарен дял. Но записахме също доста добри резултати в Турция, в Беларус... Да не забравяме и Румъния, където имаме много солиден дял.

Dacia бе една от очевидните истории на успеха в европейската индустрия в последните години. Но ще успеете ли да съхраните тази марка като бюджетна, да устоите на неизбежното изкушение да побутнете цените нагоре? - Еволюцията на Dacia се подчинява на един и същи  принцип. За да запазим пазарния дял и привлекателността на марката, ще трябва да предлагаме все повече съдържание в този продукт. Така беше и досега: с добавянето на Duster, Sandero и Sandero Stepway ние обогатихме гамата, но запазихме непокътнато нашето ДНК, в чиято основа е най-доброто съотношение между качество и цена. И ще продължим така.

Прекарахте много време в Русия, преди да поемете сегашния си пост. Как виждате бъдещето на АвтоВАЗ в рамките на групата Renault? Планирате ли експанзия на "Лада" и извън пазарите от бившия СССР? - АвтоВАЗ е много важен бизнес за нас. Както знаете, от началото на тази година компанията бе консолидирана и вече е пълноправна част от групата Renault. Но бъдещето на "Лада" е свързано преди всичко с Русия. Целта ни е да задържим марката на около 20 процента пазарен дял там, което е факт към момента, и да се развиваме успоредно с пазара. През миналата година руският пазар бе за милион и половина нови автомобила. Очакваме до 2020 година да достигне два милиона. Извън Русия, "Лада" понесе известен удар от свиването на казахстанския пазар, един от най-важните за АвтоВАЗ. Бъдещето развитие на експорта на Автоваз е свързано най-вече със страните от бившия СССР. Но активно следим и други възможности, разбира се.

Един последен въпрос: групата Renault е сред пионерите в областта на електрификацията. Но пазарите във вашия регион са доста по-трудни в това отношение. Какво е необходимо, за да наложите електромобилите и на тях? - Знаете ли, за да наложиш електрическите автомобили, се нуждаеш от три неща. Първо, от продукт - това ние го имаме. Вече имаме Renault Zoe с 400 километра обсег, което премахва разбираемия страх на клиентите от ограничения пробег. Имаме цяла електрическа гама, включително лекотоварни модели. Второто нещо, от което се нуждаеш, е инфраструктура. Тя вече зависи не само от производителя, но и от правителството, от градовете и местните власти. Тази част, трябва да признаем, все още е по-слабо развита в Източна Европа в сравнение със Западна. И накрая се нуждаеш от желанието, от апетита на клиентите да карат електрически автомобили. От една страна, то идва от стремежа да се намалят вредните емисии, да се спаси планетата. Но от друга, тези автомобили са наистина забавни за каране. С много въртящ момент при ниски скорости, това са фантастични коли за големия град. Аз поне ги карам с удоволствие.

fallback
  • #10
    до ха-хавия ( преди 7 години )
    на патериците Нисан и Митсубиши може временно и да се домогне до най-големите производители, но рено само по себе си е една средняшка фирма, доста далеч от първите в бранша - и като качество и като количество.
  • #9
    Типично за рено! ( преди 7 години )
    Яко блъскане на минуси и цензура за да не се знае ИСТИНАТА!Справка 1-ия коментар.
  • #8
    ха-ха-ха??? ( преди 7 години )
    тук-там се появява някой и друг яко увреден от каране/притежаване на рено.и нали вече се е минал с пяна на уста обяснява колко много се продавало реното...)))))))))
  • #7
    ха-ха-ха ( преди 7 години )
    Много скоро Рено ще стане глобален лидер по продажби, а българските дойче фенчета ще продължават, с пяна на устата да ни обясняват колко некачествени са Рената. Но както се казва: когато фактите говорят - думите мълчат
  • #6
    ??? ( преди 7 години )
    Чудно тука са само комплексари, които живеят в миналото, разбират от всичко,карат 25+ годишна коли и твърдят ,че са най-здравати...Излезе тази година един български филм "Воевода" той ни описва достатъчно добре какъв народ сме
  • #5
    Ваща мама ( преди 7 години )
    Нямало да инвестират в България щото имали СЕРИОЗЕН завод в Румъния... продължавайте да купувате дачии
  • #4
    Русия ( преди 7 години )
    Някой вярва ли му?
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ми като сме забилежителен пазар да отворят завод....
  • #2
    FenIX ( преди 7 години )
    Само факта, че са ни поставили в регион Евразия говори достатъчно. А уж сме членове на ЕС :/
  • #1
    Е как не! ( преди 7 години )
    Нали на територията на всеки бандустан закони няма и адвокатската кантора рено може да си пробутва ***!После като стане белята се фалирва поредния "генерален" представител, а оцелелия пострадал гони Михаля с изпълнителния лист от съда!
fallback
Последни