Форд показа две разработки на една идея - четириместно купе, версия 3+1. Дъщерната Мазда представи Кабура, а фирмата майка - концепцията Рефлекс.
При Мазда усилията са отишли главно в дизайна, докато техническата част е взета направо от новата генерация на МХ5. При Форд механичната част е взета от бъдещото ново поколение на Фиеста, което скоро ще смени сегашната версия на компактния автомобил. Най-голямата разлика между иначе доста приличащите си автомобили е в това, че Форд Рефлекс има задвижване на предните колела и хибриден двигател, който при нужда задвижва и задните колела с електромотор, докато при Мазда решението е класическо, отпред разположен двигател и задно предаване.
По отношение на дизайнерските търсения, Форд Рефлекс е показал предпочитания към школата, която счита, че след дълги години в които преобладават ъгловатите автомобили, сега дизайнът трябва да се върне към закръглените форми. Така във външния вид на Рефлекс не може да се намери нито един прав ъгъл, нещо повече, всичко е малко по-иначе отколкото сме свикнали да го виждаме при класическите автомобили.
Вратите са най-ясния пример за какво става въпрос. Те не само че се отварят вертикално / тип gullwing/, но за разлика от познатите врати от този тип, те се отварят назад, а не напред. Интериорът също предлага редица изненади. Зад двете предни седалки се намира само една, но доста широка и удобна за един възрастен пътник или за две деца. Когато пътуват деца, има възможност седалката да се раздели на две по-малки. Целенасочено в интериора на Рефлекс не са използвани дърво и кожа, за да се покаже съпричастност към екологичните проблеми на Планетата. Изненадата е голяма при таблото, където нито един бутон или ръчка не е там, където обикновено сме свикнали да я виждаме. За повечето функции има грижата монитор, разположен в центъра на таблото и работещ на принципа touch on. Воланът също не е в познатата ни форма и предлага много функции.
Пътуващите отзад имат на разположение два телевизионни монитори, които освен за гледане на филми и игри могат да служат и като наблюдателни камери. Вече споменахме, че за движението на Форд Рефлекс се грижи хибриден двигател, по-интересното обаче е, че той е дизелов и задвижва само предните колела, а задните са задвижвани при нужда от два електромотора. В автомобила има и трети източник на енергия - литиево-йонни батерии, които се зареждат от слънчеви панели намиращи се във фаровете на колата. Батериите подсигуряват наред с другото и възможност за проветряване и вентилиране на колата в спряло положение. Разходът на гориво е впечатляващ - 3.7 литра нафта на 100 км.
Мазда Кабура е рожба на новия шеф-дизайнер на фирмата Франц фон Холцхаузен. Концепцията е основана на решенията при легендата Мазда МХ5. От там са шасито, двигателят и скоростната кутия. Дизайнът прилича на този на Рефлекс, но естествено има и разлики. Кабура например има две и половина врати. От дясно е поместено плъзгащо се крило, което позволява на пътника пътуващ отзад да стигне до мястото си удобно, без да притеснява пътуващия на предната седалка. И тук, както при Рефлекс, четвъртото място е по-скоро само за малко дете или за временно ползване. Предната седалка може да се изтегля с цели 15 см по-напред от тази на шофьора. Асиметричното разполагане на седалките дава големи възможности за вариации на интериора. Кабура има сходни размери с Рефлекс. Двата автомобила са малко над 4 метра дълги, малко под 1.80 широки, а височината им отговаря на спортния дизайн - под 1.30 метра