fallback

Кларксън или Мей нямаше да оцелеят в катастрофата на Хамънд

Ниският ръст спасил тв водещия

Години наред феновете на тв шоуто Top Gear бяха свикнали с шегите на водещите относно ниския ръст на колегата им Ричард Хамънд. Сравненията стигнаха дори до „магнит за хладилник”, като това е реплика на Джеръми Кларксън и естествено – „хамстер”. Но точно ниският ръст – 1,70 метра (за да сме точни), е бил сред факторите, спасили живота на Хамънд при катастрофата му с хърватската суперкола Rimac Concept_One. Според източник от екипа на The Grand Tour, пространството, останало над главата на Хамънд в купето е спасило живота му при тежкия удар, при който автомобилът изгоря. Иначе тв водещият е бил заплашен от тежки травми на главата. Темата е била обсъдена от екипа на предаването и Джеръми Кларксън и Джеймс Мей са били сигурни, че те е нямало да оцелеят при такъв удар. Кларксън е висок 196 см, а Мей – 182, което означава, че и двамата са щели да получат сериозни наранявания на главата при такъв инцидент. След катастрофата Хамънд потвърди от болницата, че кабината на хърватския супер автомобил с мощност 1000 к.с. е била сериозна смачкана при излитането му от пътя. „Въпреки, че съм дребен и бях с каска, пространството над главата ми в кабината не беше много – заяви Хамънд. – Мисля, че става въпрос за около 4 сантиметра. Което означава, че ако кабината се беше смачкала още, щеше да ме натисне надолу и главата ми щеше да пострада." Хамънд и колегите му участваха в програмата на швейцарско планинско състезание, като са правили демонстрационни изкачвания по трасето на надпреварата, когато стана ударът. ФИА вече обяви, че очаква сериозно и подробно разследване на инцидента от страна на местната моторспорт федерация. Хамънд успя да се измъкне сам от горящия Rimac и се оказа, че има контузия на едното коляно, като лекарите заявиха, че той ще се възстанови напълно.

Тагове: Top Gear The Grand Tour
fallback
  • #3
    Wane ( преди 7 години )
    Причините за катастрофата надали ще ги разберем, но моето мнение (съвсем спекулативно разбира се) е човешка грешка, провокирана от това, че колата е трудна за овладяване. А е тудна за овладяване, защото е прекалено тежка - 400-500кг повече от типичните супер/хипер коли.
  • #2
    zoom in ( преди 7 години )
    В нета има интервю с Хамънд и CEO-то на Rimac. Първият е благодарен, че колата се е оказала доста здрава и не се е деформирала след няколкото превъртания и падането по таван (реално разстоянието между главата му и тавана си е било 4 см и преди да размаже колата), а вторият пък казва, че не възнамерява да му дава друга кола повече :) Сами си правете изводите за причината за катастрофата и качеството на хърватската кола.
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Така ще е като дават такива коли на аматьори...
fallback
Последни