fallback

Кой все пак е най-бързият автомобил в света?

Различните критерии показват различни победители

Спорът за това кой е най-бързият сериен автомобил на света продължава и трудно ще бъде спечелен категорично. Причината са различните критерии за определяне на победителя в подобна надпревара. Да започнем от най-простия и логичен избор - максимална скорост. Тук името на победителя е добре известно на всеки, който се интересува от автомобили - Bugatti Veyron Super Sport. Рекордът е записан през 2010 г., когато на изпитателния полигон на Volkswagen в Ера-Лесин хиперколата развива 427 км/ч в едната посока и 434 км/ч в другата. Официално е признато средното постижение от 431 км/ч.Именно заради задължителното фиксиране на скоростта в двете посоки се поражда и първото съмнение дали Veyron Sport е най-бързата кола на планетата (Hennessey Venom GT развива 435 км/ч, но само в едната посока). Второто "но" идва от факта, че серийният Veyron Sport (ако може автомобил, от който са произведени 30 бройки да бъде наречен сериен) има фабричен ограничител на 415 км/ч, което също се посочва като довод срещу хиперколата на Bugatti.Максималната скорост не е единственият параметър, по който феновете на автомобилите определят най-бързата кола. Според някои това е дисциплината от 1/4-миля, на която се състезават драгстерите. И в нея години наред победител при серийните машини беше Bugatti Veyron Super Sport, който успя да запише време от 9,7 секунди.Само че през април тази година на автосалона в Ню Йорк бе представен Dodge Challenger SRT Demon, който в присъствие на представители на Книгата на рекордите Гинес премина дистанцията за 9,65 секунди. От компанията производител твърдят, че всичките 3300 бройки от модела, които предстои да бъдат направени, ще имат същите храктеристики. Трябва да отбележим, че под 10 секунди успяха да слязат и други серийни автомобили - McLaren P1, Porsche 918 Spyder и LaFerrari, които записаха 9,8 секунди.Друг аргумент за определянето на "най-бързия" автомобил е ускорението от 0 до 100 км/ч, като тук отново печели американската мощ. Dodge Challenger SRT Demon с 6,2-литров двигател с компрeсор постига това за 2,1 секунди. Веднага след него е хибридът Porsche 918 Spyder, който през 2014 г. записва 2,2 секунди. На трето място е Tesla Model S P100D (с режим w/Ludicrous+ Update) - 2,28 секунди, което го превръща както в най-бързия седан, така и в най-бързия електромобил.Нещата обаче не приключват дотук. Много фенове апелират, че не е важна само скоростта, но и управляемостта на автомобила. А мястото, на което поведението му трябва да бъде проверено е Северната дъга на "Нюрбургринг". Именно на легендарната писта големите автопроизводители настройват своите модели, а рекордът за обиколка сред серийните автомобили бе записан през 2016 г. Тогава суперколата Lamborghini Huracán LP 640-4 Performante с двигател с 630 к.с. завъртя обиколката за 6 минути и 52,01 секунди, като подобри постижението на хибридното Porsche 918 Spyder, за което вече стана дума.Снимки: Производителите 

Тагове:
fallback
  • #11
    Главата в пясъка ( преди 6 години )
    И да щракате по минуса, бъдещето е в електрическите наказатели, разбира се ако състезанието не е за вдигане на шум. "Китайският електромобил Nio EP9 е новият притежател на титлата Най-бърз автомобил на Северната дъга на Нюрбугринг. Той завъртя една обиколка за 6 минути и 45,90 секунди... Колата разполага с агрегат, развиващ 1 мегават (1360 к.с.), като тежи 1735 кг. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,7 секунди, а максималната скорост достига 312 км/ч.. китайски електромобилНалага се да се самоцитирам от вчера, защото пак си забил главата в пясъка. И да ти се иска и да не ти се иска, дори китайците могат да направят състезателен електромобил, който да е по-добър от най-добрите спортни автомобили с традиции. Това по никакъв начин не значи, че китайците са по-добри, а дори напротив. Просто са заложили на правилната технология. Сигурен съм, че когато излезнат електрическите модели на топ марките, ще стане свидетели на фантастични резултати!
  • #10
    bmw435i ( преди 6 години )
    Da no P1 LM e v tiraj ot 5,povtariam 5,potretvam 5 broiki.Toest ne e seriina kola.Toest rekorda ne se broi,toest nai-moga6ti si ostavat VW imperiata s Hurakan i 918
  • #9
    Фалшива новина ( преди 6 години )
    Ало редакторите, проверявайте си новините. От 2016 година насам, рекордът на Нюрбургринг беше подобряван два пъти. Все пак вече сме 2017 година.
  • #8
    Фалшива новина ( преди 6 години )
    Преди няколко дни пък, един електрически автомобил влезе в книгата на рекордите - NIO EP9 и остави постижението на Huracan Performante, което също заслужава адмирации заради чистата атмосферна мощност. Сега обаче, всичко отива в историята или по-скоро се пише нова и най-отпред е името на McLaren и означенията P1 LM.Причините за това са английската прилежност, 1000 конски сили идващи от хибридна комбинация с 3.8-литров V8 битурбо и буквално тонове притискателни сили от красивите форми на P1 LM. През лятото автомобилът постави рекорд за уличен автомобил на Фестивала на скоростта в Гудууд и още тогава се чудехме, какво ли ще постигне на Ринга тази машина, но сега всичко ни се изясни и е равно на 6:43.2.
  • #7
    тираджия ( преди 6 години )
    до случаен минувач,така е, но форумните пубери живеят с мисълта как ще си купят издухана стара бракма, ще я "тунинговат", ще се правят на дрифтаджии и ще гледат някоя с умен поглед да вземе да се впечатли.А ако знаеха, че и с немска, японска или америкнска кола можеш да се возиш комфортно и да се кефиш на шофирането...
  • #6
    Случаен минувач ( преди 6 години )
    Не мога да разбера защо толкова се заяждате с японските коли? Какво толкова Ви бъркат в здравето? Нямате ли си друга работа, че висите във форума и пишете глупости? Който си ги харесва японско си ги кара, който иска немско или друго кара такова. Какво само се подяждате. Все едно сме в детската градина. Много е ниско нивото тук наистина.
  • #5
    Brera ( преди 6 години )
    Да не говорим,че в безизходното им положение,намират утеха в това ,че влаковете им били по-бързи хахаххахаххахахха.Ок карай си скучната тойота,и се утешавай вътрешно,че японските влакове са най-бързи,докато тайничко се заглеждаш по нормалните хора,които карат хубави коли с хубави жени до тях,а ти сам в тойотката си викаш"абе може да съм грозен,*** и да нямам пари и жена,но поне японските влакове са най-бързи" хахаххаха
  • #4
    Brera ( преди 6 години )
    Съгласен съм за това с комплексираността.Собствениците на японски автомобили,се комплексират постоянно от вида на други автомобили изглеждащи добре,автомобили по които хората се захласват от вида им,от динамиката им,от удоволствието да си зад волана им.Вътрешно ги човърка,че никой не го *** за неговата кошница,вътрешно и той самият знае,че се е минал с тази скучна кола,да не говорим,че и качеството им отдавна не е като от едно време.
  • #3
    bmw435i ( преди 6 години )
    do toia pod men:xaxaxaxxaxxaxaxxhahaahacacacaxaaxaxxaxxaxaxaxxxaaxaxaxaxaxaaxxaahahaahhaha
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    Японците нямат нужда да си избиват комплексите със скорости, които са неприложими в реални условия на пътя. Отговарям на форумната ***, която е изписала толкова постове, все едно тя е била зад волана при поставянето на рекорда.Японците са най-бързи при приложимите неща. Влаковете например. От десетилетия те имат най-бързите влакове в света, но не заради рекорди, а за да ги ползват действително с тези скорости. Къде са прехвалените германчета там? Най-бързият им влак е 2 пъти по-бавен.
fallback
Последни