fallback

Стар семеен приятел: тестваме Volvo V90 Cross Country

С пътното поведение на нормален автомобил и просвета на тежък офроудър

Човек и добре да живее, се жени, раждат му се деца и се налага да замени любимата си спортна машинка с нещо по-практично. Въпросът е с какво. Ако сте от онова щастливо малцинство, което още не се е побъркало по кросоувър манията, и самочувствието ви не се нуждае от подкрепата на двутонен джип, с който да се провира из града, отговорът на въпроса е ясен: трябва ви комби.

И ТО НАЙ-ДОБРЕ ОТ МОДЕРНИТЕ напоследък всъдеходни комбита, които към големия багажник и доброто пътно поведение добавят и мъничко приключение. Шведите от Volvo имат съществен принос към налагането на този тип автомобили с първата крос кънтри версия на V70 отпреди 20 години. Днес тестваме нейния внук: V90 Crоss Country. Това е същата концепция, но с добавени доста повече лукс и нови технологии. А също и сантиметри - новият модел е почти пет метра дълъг и ви дава 560 литров багажник. В същото време е доста по-лек заради засиленото използване на алуминий.

ПРОСВЕТЪТ НА CROSS COUNTRY достига цели 21 см, с почти 7 повече от стандартното V90. Интериорът е един от най-приятните в сегмента - със скъпи кожи, истинско орехово дърво и алуминиеви орнаменти. В най-високите версии скоростният лост завършва с топка от естествен кристал. Пред шофьора е поставен 12-инчов дисплей с показанията на основните системи на автомобила. Има и 9.5-инчов тъч-скрийн на централната конзола, от който управлявате мултимедията, навигацията и климатика.

КОЛКОТО ДО ДВИГАТЕЛИТЕ, Volvo ще ви даде какъвто поискате - стига само да е 4-цилиндров. Върховият Т6 бензин с турбо и суперчарджър развива 320 конски сили. Но ние тестваме по-практичната и вероятно по-популярна на пазара дизелова версия D5. Тук турбините са две, а мощността достига 235 конски сили. Това е гъвкав мотор с внушителен въртящ момент, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.5 секунди - по-бавно от бензина наистина, но и при далеч по-приятния разход от около 7 на сто.

СКОРОСТНАТА КУТИЯ Е е гладко работещ 8-степенен автомат, съчетан със система за задвижване на четирите колела. Тя ще ви даде изключителна стабилност в завоите и ще ви измъкне безпроблемно от хлъзгав терен. Но не бройте Cross Country за следващия си ловен излет - колата е твърде дълга за сериозен офроуд, дори и да не ви парализира мисълта за цената й. Това е минусът на всички всъдеходни комбита - че струват чувствително над обикновените си версии. В случая с V90 долната граница е 107 хиляди лева за по-ниското ниво на оборудване и по-слабия дизел. Нашата тестова кола вдига мизата до 125 хилядарки, и то без някои допълнителни екстри.

ЗА СМЕТКА НА ТОВА ОБОРУДВАНЕТО е щедро: още на първо ниво получавате безключов достъп, двузонов климатроник, аудиосистема, блутуут и система за аварийно спиране. Стъпка нагоре ще ви даде четиризонов климатроник, масажни и вентилирани предни седалки, панорамен покрив, автоматично паркиране, аудио от Bowers & Wilkins и още куп глезотии. И също куп причини да пазите новото си Volvo от дълбоката кал.

235 к. с. максимална мощност 480 Нм максимален въртящ момент 7.5 секунди 0-100 км/ч

Тагове: cross country volvo v90
fallback
  • #10
    Димитър ( преди 7 години )
    Като гледам колко "спецове" са се навъдили направо ми става смешно...един иска да му е евтино - щото било китайско?? -Кое е китайско - офиса им в Гоунджоу? Всичкия ноу хау си е чисто шведски..Друг пък сравнява Волво със Опел(Инсигния) - Боже Господи....няма смисъл да коментираме скърцащите опелски пластмаси, които от 10-тина години не са се променили предполагам...за комфорт няма смисъл да отваряме темата.Колата е страхотна - ценичката е малко позавишена наистина!
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    За китайче толкова пари ми се струват прекалено много. Мислех си, че китайците като ги вземат ще си нормализират малко цените, но явно съм се лъгал. Остават си едни от най-скъпите автомобили с може би най-скъпата поддръжка на пазара. Ако някой знае за по-скъпа поддръжка на масов автомобил да каже, защото аз не се сещам. Просто не зная до кога китайците ще наливат вода в този скъсан чувал, докато се сетят, че с подобно цени няма да имат продажби.А и качеството го занемариха.Волво не е онова волво
  • #8
    Sneaky Bastard ( преди 7 години )
    Съвършен автомобил!
  • #7
    До долния ( преди 7 години )
    Ако за теб S-класата е "кисело" грозде... карай си 4-цилиндровия вол и надувай кавала!
  • #6
    :) ( преди 7 години )
    Кисело е гроздето, момчета, карайте S класата и си свиркайте :D
  • #5
    ко ( преди 7 години )
    mnogo grozen vutre
  • #4
    Blue ( преди 7 години )
    Добър автомобил, но прекалено скъп. Тествах по-малки та версия V60, но не останах впечатлен. Като привърженик на японските производители, тествах Subaru Outback 2016. В пъти по -добър , а дори при най-високото оборудване беше по евтин. Така, че се спрях на Subaru.
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Има обаче и една разлика с с класата /получи + от мен/ поддръжката на туй нещо е по скъпа от на с-ката.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    То хубаво, ама струва колкото колкото S класа...
  • #1
    Мхм.. ( преди 7 години )
    "СКОРОСТНАТА КУТИЯ Е е гладко работещ 8-степенен автомат, съчетан със система за задвижване на четирите колела" - на 100% същата като в новата Инсиния, ама там за 50% от парите на този набеден 4-цилиндров "премиум"!
fallback
Последни