Човек и добре да живее, се жени, раждат му се деца и се налага да замени любимата си спортна машинка с нещо по-практично. Въпросът е с какво. Ако сте от онова щастливо малцинство, което още не се е побъркало по кросоувър манията, и самочувствието ви не се нуждае от подкрепата на двутонен джип, с който да се провира из града, отговорът на въпроса е ясен: трябва ви комби.
И ТО НАЙ-ДОБРЕ ОТ МОДЕРНИТЕ напоследък всъдеходни комбита, които към големия багажник и доброто пътно поведение добавят и мъничко приключение. Шведите от Volvo имат съществен принос към налагането на този тип автомобили с първата крос кънтри версия на V70 отпреди 20 години. Днес тестваме нейния внук: V90 Crоss Country. Това е същата концепция, но с добавени доста повече лукс и нови технологии. А също и сантиметри - новият модел е почти пет метра дълъг и ви дава 560 литров багажник. В същото време е доста по-лек заради засиленото използване на алуминий.
ПРОСВЕТЪТ НА CROSS COUNTRY достига цели 21 см, с почти 7 повече от стандартното V90. Интериорът е един от най-приятните в сегмента - със скъпи кожи, истинско орехово дърво и алуминиеви орнаменти. В най-високите версии скоростният лост завършва с топка от естествен кристал. Пред шофьора е поставен 12-инчов дисплей с показанията на основните системи на автомобила. Има и 9.5-инчов тъч-скрийн на централната конзола, от който управлявате мултимедията, навигацията и климатика.
КОЛКОТО ДО ДВИГАТЕЛИТЕ, Volvo ще ви даде какъвто поискате - стига само да е 4-цилиндров. Върховият Т6 бензин с турбо и суперчарджър развива 320 конски сили. Но ние тестваме по-практичната и вероятно по-популярна на пазара дизелова версия D5. Тук турбините са две, а мощността достига 235 конски сили. Това е гъвкав мотор с внушителен въртящ момент, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.5 секунди - по-бавно от бензина наистина, но и при далеч по-приятния разход от около 7 на сто.
СКОРОСТНАТА КУТИЯ Е е гладко работещ 8-степенен автомат, съчетан със система за задвижване на четирите колела. Тя ще ви даде изключителна стабилност в завоите и ще ви измъкне безпроблемно от хлъзгав терен. Но не бройте Cross Country за следващия си ловен излет - колата е твърде дълга за сериозен офроуд, дори и да не ви парализира мисълта за цената й. Това е минусът на всички всъдеходни комбита - че струват чувствително над обикновените си версии. В случая с V90 долната граница е 107 хиляди лева за по-ниското ниво на оборудване и по-слабия дизел. Нашата тестова кола вдига мизата до 125 хилядарки, и то без някои допълнителни екстри.
ЗА СМЕТКА НА ТОВА ОБОРУДВАНЕТО е щедро: още на първо ниво получавате безключов достъп, двузонов климатроник, аудиосистема, блутуут и система за аварийно спиране. Стъпка нагоре ще ви даде четиризонов климатроник, масажни и вентилирани предни седалки, панорамен покрив, автоматично паркиране, аудио от Bowers & Wilkins и още куп глезотии. И също куп причини да пазите новото си Volvo от дълбоката кал.
235 к. с. максимална мощност 480 Нм максимален въртящ момент 7.5 секунди 0-100 км/ч