fallback

Toyota скъса партньорството с Tesla

Японците продали тайно дела си от компанията на Илон Мъск

Стратегическото партньорство между Toyota и Tesla окончателно приключва, след като японската компания потвърди, че е продала своя дял от американския производител на електрически автомобили. Това се е случило още в края на миналата година, но едва сега се оповестява, отбелязва The Financial Times. Сътрудничеството между двете компании започна през 2010, когато именно Toyota продаде на Илон Мъск завода във Фримонт, Калифорния, където днес Tesla произвежда своите електромобили. Успоредно с това японците купиха 3 процента от капитала на американската компания срещу 50 млн. долара. Тогава президентът им Акио Тойода обясни този ход с желанието да почерпи от "духа на предизвикателство и способността за бързо вземане на решения", което стартъп като Tesla би могъл да предложи. Според токийския кореспондент на FT Робин Хардинг обаче съюзът започнал да се пропуква още през 2014 заради сблъсъка на култури - "консервативното, фокусирано преди всичко върху сигурността японско инженерство и типичната за Силициевата долина склонност на Tesla да поема рискове". Почти нищо не излезе от опитите на двете компании да разработват съвместно модели. Единственият такъв си остава електрическата версия на Toyota RAV4, която нямаше успех и бе прекратена малко след появата си. Единственият материален резултат от партньорството на двете компании бе електрическата версия на Toyota RAV4, безславно спряна скоро след появата сиМеждувременно самата Tesla започна да се променя от по-малък партньор в конкурент на Toyota. Чашата вероятно е преляла, когато американците откриха свой търговски център в Нагоя, родния град на Toyota. Все пак партньорството е донесло изгода на японците. Според миналогодишния й отчет, публикуван през март 2016, Toyota е притежавала 2.34 милиона акции от Tesla на стойност 481 млн. долара. По всяка вероятност продажбата им е донесла сходна сума. Сделката е станала преди рязкото поскъпване на акциите на Tesla тази година. Макар да бе сред пионерите на алтернативното задвижване със своя хибрид Prius, Toyota дълги години се отнасяше скептично към изцяло електрическите автомобили и предпочиташе да усъвършенства хибридните си машини и да разработва водородни горивни клетки (технология, която Илон Мъск нарече "удивително тъпа"). Едва през миналата година японците рязко смениха курса и сега подготвят дебюта на първия си масов електромобил.  

Тагове: tesla toyota
fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе всички произвеждат скрап, *** нейсе.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мани го тоя, ***. Той чел, недочел говори. Казва две три сложни думи, които дори и той не знае, кво значат, за да изглежда компетентен, а всъщност е гола вода.
  • #11
    Triforce ( преди 6 години )
    Ей, каскен - ти да не бъркаш милиампер с ампер? Един телефон Lenovo има 4000 мАh батерия, ти ми говориш за клетки на автомобили...
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    "Но в разработката на батериите за Модел 3 участват а те са доста по-добри с около 30% по-евтини и енергийно плътни от досегашните"И с какво точно участват Тесла, след като Панасоник доставя ноу-хауто и технологиите за производство в Гигафабриката? С цимента за основите на халето може би? Голямо постижение, няма що.Колкото до 30-те процента - те Панасоник още 2009 се хвалиха че имат 4000 mAh клетка, ама още никой не я е виждал. За сравнение, клетките в Тесла Модел С са 3250 mAh.
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    "Тесла са станали от малък партньор в реален конглокент, те пак си знаят тяхното"Тесла ще станат конглокент на Тойота когато почнат да продават електромобили на печалба. Това обаче няма изгледи да се случи скоро. Дотогава са си босров балон и въздух под налягане.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    "Странно - Тойота са работили с Панасоник, Тесла са прости купувачи."Странното ти е на теб, защото си лаик. Едните са специална разработка за определен електромобил, първа серийна версия, другите са ен-то поколение серия първоначално разработена за лаптопи и портативни устройтва. Поинтересувай се малко, Panasonic NCR 18650 е модела.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    водородни горивни клетки - технология, която Илон Мъск нарече "удивително ***".Човек няма какво повече да добави.Изключително точна оценка от страна на Е. Мъск!
  • #6
    Давай Тесла ( преди 6 години )
    Японците и немците са за запазване на трошките с тракащи дизели и отровни бензини.....
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тия жълтури са много заблудени. Хората са им го написали, че Тесла са станали от малък партньор в реален конглокент, те пак си знаят тяхното. Два реда прочетени, не могат да асимилират, а спорят. Неграмотна работа. Тойота купували батерии затова имали по-голям принос към електромобилите, подарили били технологии , фабрики. Много сте зле, ама сериозно.
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    "Тойота никога не са инвестирали в развойна дейност за чист електромобил"Хех, верно ли? Я пробвай пак с РАВ4ЕВ от 96-та. Тогава не само електромотора и инвертора, ами и никел-метал хидридните клетки за батериите са съвместна разработка на Тойота с Панасоник. За сравнение, Тесла нямат нищо общо с разработката на клетките които ползват - тях ги купуват наготово от Панасоник. Така че Тойота все още има по-голям принос към електромобилите от Тесла.
fallback
Последни