fallback

Винетките в ЕС падат догодина, ще има данък „задръстване”

Нова система за плащане на магистралите влиза в сила през 2022 г.

Цената за използването на платените пътища в ЕС трябва да се изчислява въз основа на изминатото разстояние, а не на времето, през което превозното средство е на пътя. Това е основният принцип в новия законодателен проект, който Европейската комисия подготвя. Той предвижда, че използваните сега като възможност за плащане винетки трябва да бъдат отменени от 1 януари 2018 г. Това ще се отнася както за товарните автомобили с тегло над 3 тона, така и за автобусите и леките коли. Вместо винетки ще се въведе тол-система – заплащане според изминатото разстояние.Държавите, в които в момента се използват винетки, ще имат право да ги запазят до 1 януари 2024 г. за ТИР-ове и до 1 януари 2023 г. за леките автомобили. Така ще има достатъчно време да се организира преминаване към тол-система. Нейното въвеждане ще позволи на ЕС да се бори по-добре и среще замълсяването на въздуха, тъй като хората ще използват магистрали, само когато това им е наистина необходимо.В Брюксел смятат, че при определяне на цената на тол-таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на превозното средство. Това означава, че колите ще могат да се разпределят в различни категории в зависимост от двигателите, които използват.За товарните машини освен нивата на вредните емисии СО2 определянето на таксата ще зависи от пътния данък, който фирмите плащат на държавата. Това разпределение ще замени сега съществуващата класификация на ТИР-овете, известна като EURO. Новата система за заплащане ползването на магистрали от леки коли трябва да се въведе от 1 януари 2022 г., категорични са от Европейската комисия. Държавите, които не изискват заплащане за ползването на скоростните си пътища, няма да бъдат задължени да въведат тол-бариери. Тези, които ползват системата, ще трябва да я използват не само за магистралите, но и за участъци от други пътища, които преминават пред защитени или силно замърсени зони. Директивата ще позволи на властите да въведат и данък "задръстване" за онези пътища, които през определени периоди са силно натоварени и трафикът по тях е затруднен. Такъв от години се прилага в Лондон, за да се намали градският трафик в европейския мегаполис. Снимка: Архив „Булфото” 

Тагове:
fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 7 години )
    "В Брюксел смятат, че при определяне на цената на тол-таксите за леките автомобили трябва да се вземат предвид въглеродните емисии и други замърсители според описанието в документите на превозното средство. "И наили искаш справедливост-о да плащам на километър 10 стинки за мойта цикалка, която тежи 1 тон и харчи 6/10 а до мене мутра с G-класа дето тежи 2.5 тона и харчи 30/100 да плаща същите 10 стинки"Проблем с четенето? Чукча писател - чукча читател
  • #22
    Анонимен ( преди 7 години )
    "и какъв е смисъла да свалиш колите от магистралите и да ги вкараш във второстепенните пътища където ще замърсяват повече" Амааа, ти сериозно ли? Би ли обяснил как един автомобил движещ са с 70-90 по второстепенен път трови повече от такъв движещ се със 140 км/ч. Явно просто трябва да напишеш нещо. "Мижитурките с кашончета и посредствени възможности за шофиране адмирират ТОЛ-а,все им е тая те не пътуват."Що бре, пътувам. Откога движението по магистрали е признак на огромно майсторство?
  • #21
    Фродо ( преди 7 години )
    Като четем коментарите лъсва поредната картинка.Мижитурките с кашончета и посредствени възможности за шофиране адмирират ТОЛ-а,все им е тая те не пътуват.Важното за другите да е зле.И са доволни.Активните и развиващи хора не одобрават тази ТОЛ глупост и нормално.Но реването срещу винетките ще се *** в ТОЛ за всички..Та тогава се оср...ме дружно.Ганьовщина мижитурска.Но пък хубавото е,по малко *** на пътя..който шътува пътува..
  • #20
    Един ( преди 7 години )
    И наили искаш справедливост-о да плащам на километър 10 стинки за мойта цикалка, която тежи 1 тон и харчи 6/10 а до мене мутра с G-класа дето тежи 2.5 тона и харчи 30/100 да плаща същите 10 стинки - странна справедливост имаш - нито пътя захабявам колкот него нито въздуха нито пък доходите ни са съизмерими спрямо това, което ще струва на единия и другия едни и същи 100 км ТОВА Е ПОРЕДНАТА ТОТАЛНА ЕВРОПРОСТОТИЯ И ПРОСТО СТАВА ДУМА ЗА СЪБИРАНЕТО НА ЕДНИ ОГРОМНИ ПАРИ!!!
  • #19
    Един ( преди 7 години )
    има второстепенни, неплатени пътища!----------------Мдам.. има.. ама не и в българия! и какъв е смисъла да свалиш колите от магистралите и да ги вкараш във второстепенните пътища където ще замърсяват повече и ще има още повече жертви по пътищата щото ще се задръсти И да ме извиняваш байнольо ама позицията на евроизродите е ЕКОЛОГИЯ ква екология кви 5 лева щ махнат ли тогава ония 71 стотинки акциз на бензина дето го плащаме за екология
  • #18
    Анонимен ( преди 7 години )
    добре де, минаваш по подбалканския, попадаш в дупка (по гълъбец в момента се отварят много симпатични кратерчета, въпреки, че едва ли е изтекла гаранцията на последната рехабилитация на пътното платно)излиташ от пътя и умираш. КОЙ ще ти плати за погребението? ОК, да направят магистралите с тол такса, но и да има някаква адекватна алтернатива поне що се отнася до пътната настилка.
  • #17
    Анонимен ( преди 7 години )
    "При спрягана такса от 10 ст на километър от София до Варна да идеш на някой доктор например плащаш половин винетка ше ме извиняваш бате ама това е не просто идиотия - тва е престъпление! "За такива има и второстепенни, неплатени пътища! Минаваш по подбалканския и си ОК. Не плащаш, значи не бързаш. Това е обяснено! Аз съм напълно ЗА! В пъти е по справедливо плащането на км, отколкото винетки. Примерно в Словения, за да я пресеча, плащам 15? за месечна винетка!
  • #16
    до Реалист ( преди 7 години )
    Би ли ни разяснил какви са "стойностите на Волсваген" спрямо еко стандарта ЕВРО 6. Според мен са или същите или почти същите.Освен това не е важно на колко години е една кола, а на колко километра е и дали е добре подържана.
  • #15
    Анонимен ( преди 7 години )
    все си мисля, че 20 годишна *** на газ трови по-малко от нов нафтов батал
  • #14
    до долния коментар ( преди 7 години )
    Колега ми как трябва да се третират тези коли които покриват ЕВРО 6, а реално замърсяват от 10 до 30 пъти над нормите. Имам предвид дизелите на Волсваген
fallback
Последни