fallback

Колите с най-добро аеродинамично съпротивление

Сред тях има популярни модели, които превъзхождат дори суперколи по този важен показател

Коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx може да помогне за икономия на пари или за подобряване на рекорд за скорост. Колкото са по-ниски показателите на един автомобил, толкова е по-добра неговата аеродинамика. А това означава, че той ще ускорява по-бързо и ще харчи по-малко гориво.Доскоро се считаше, че показател в рамките на 0,30 Сx е отличен, но през последните години и в тази насока нещата се промениха драстично. И в момента най-аеродинамичните автомобили на планетата постигат по-добри резултати. Ето осемте модела с най-добър коефициент на съпротивление.8-мо място - Volkswagen Golf VII. Сx - 0,29.Родоначалникът на така наречения „голф-клас” в сегашното си 7-о поколение предлага Cx, равен на 0,29. По този показател Golf се сравнява с BMW 323i SE (E46) или BMW 650i Gran Coupe от 2012 г. Спортните Ferrari 456 GT (1993 г.), Nissan 350Z (2003 г.), както и Porsche 911 Carrera S (991) и Jaguar XFR (и двата от 2012 г.) предлагат същия показател. За сравнение, при Aston Martin коефициентът е 0,36. Защо в тази класация е хечбекът на Golf? Защото е по-разпростарен, а и по-евтин от премиум-седаните и спортните коли.7-о място Mercedes-Benz CL500 (С215). Сx - 0,28.Премиерата на купето Mercedes-Benz CL500 (C2015) се състоя през 1999 г. в Женева. Моделът замени купето C140, като благодарение на по-леките материали в конструкцията, както и на по-компактните агрегати, автомобилът стана по-малък като габарити, но вътрешното пространство се увеличи. Това съответно доведе до намаляване на коефициента Cx. В крайна сметка аеродинамиката на модела се оказа по-добра от тази на спортното купе Alfa Romeo Brera (0,34).Постижението на Mercedes бе повторено 4 години по-късно от Chevrolet Corvette, както и от Citroen C4 VTS. Чак през 2009 г. Audi показа версия на S4 със същите показатели на аеродинамично съпротивление. Mercedes обаче беше първи и затова влиза в този рейтинг.6-о място – Kia Optima. Cx - 0,27.Конструкторите на корейския бизнес-сезан Kia Optima постигат сериозни успехи при четвъртото поколение на модела. При Optima има дори хибридна версия, която е получила различна броня, нови джанти и решетка на радиатора с активни жалузи. При този вариант коефициентът Cx е свален до 0,24.Що се касае до стандартния модел, при него резултатът е 0,27. Със същия могат да се похвалят Lexus LS400, Mercedes-Benz E320 (W210, второто поколение) и Mercedes-Benz S500 (R231, шесто поколение) и 600L (W221, пето поколение). Корейският седан обаче е по-евтин и затова е на шесто място. Там е и лифтбекът Skoda Rapid с 0,275.5-о място - Mazda 3. Cx - 0,26. Популярният модел на японците предлага същия коефициент на аеродинамично съпротивление, с какъвто може да се похвалят BMW i8 и Nissan GT-R. Само че Mazda 3 не е спортна кола, като аеродинамичните качества се отразяват отлично и на икономията на гориво. Заявеният от производителя разход на гориво с 1,5-литров мотор със 120 к.с. е 5,8 л/100 км. Все пак трябва да уточним, че с Cx от 0,26 разполага само седанът Mazda 3, докато при хечбека той е 0,30.4-о място - Toyota Prius. Cx – 0,24. Най-известният и най-популярен сред клиентите хибрид на планената. На пазара вече е четвъртото поколение на модела, което след последните доработки от страна на инженерите на Toyota успя да постигне впечатляващите 0,24. Това е с 0,02 по-добре от предишното поколение на хибридния автомобил.3-о място - Mercedes-Benz CLA BlueEFFICIENCY. Cx - 0,22. При разработката на модела CLA, който дебютира през 2013 г., в Mercedes обръщат огромно внимание на изпитанията в аеродинамичен тунел. Всички е максимално изчистено, като за подобряване на динамиката са преработени дори джантите на модела. Променена е и изпускателната система, за да може въздушният поток да минава още по-лесно под автомобила. Крайният резултат е Cx от 0,22.2-о място - Tesla Model 3. Cx - 0,21.За електромобилите коефициентът Cx е един от най-вжните показатели. От него зависи разходът на енергия както при ускорение, така и при стандартно придвижване. В базовата си версия Model 3 ще може да измине около 350 км, като ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Всичко това се постига и благодарение на отличната аеродинамика.1-о място - Volkswagen XL1. Cx - 0,19. Германците построиха този автомобил през 2013 г. и въпреки че той по нищо не прилича на стандартните модели, които виждаме по улиците, все пак се появи в серийно производство. От XL1 бяха направени 250 бройки. Каросерията на машината прилича на капка, задните крила са покрити, а вместо външни огледала има камери. Гумите са като на велосипед. Всичко това прави VW XL1 най-аеродинамичен автомобил сред серийните модели (нищо, че серията му е доста малка).Снимки: Производителите

Тагове: cx
fallback
  • #11
    Tesla Model 3 ( преди 6 години )
    Tesla Model 3 !!!
  • #10
    Леберкез ( преди 6 години )
    Е ти сериозно ли вярваш че при Cd 0.3 за CLA, някаква си версия ще има 0.22? Ами това е равносилно на намаляване на лицевата площ с 36%! Абусрд!
  • #9
    rez ( преди 6 години )
    Drag Queens май сравнява обикновена версия на CLA, а тук се говори за BlueEFFICIENCY. При Model 3 очаквам подобрение спрямо Model S, но чак пък 0.21 малко ме съмнява.
  • #8
    o ( преди 6 години )
    при мазда 6 коефицента е 0,22 може да се провери
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    В доста държави не може кола да се движи без странични огледала така какъв VW X1 ?
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Tesla Model S & X са с коефициент 0,24
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами Tesla Model S & X
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Приус цепи мрака- грозен, грозен,...
  • #3
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Реалният шампион е Приус. *** е мотопед с черупка, Теслата още никой не я е виждал, а Мерцедеса се оказа че рекламирания му Cd няма нищо общо с реалния, който е към 0.30. Търсете в гугъл на Drag Queens: Aerodynamics Compared
  • #2
    Анонимен ( преди 6 години )
    За VAGината Volkswagen XL1. Cx не съм съгласен!Това е някакъв прототип, който никога не е бил в серийно производство, нито се е продавал в търговската мрежа. VAG направиха голям гаф с тази каручка и за да измият срама съчиниха някакви легенди за разходи, аеродинамичност и какво ли не. Тази кола никъде и от никого не може да се види по пътищата. Тя е колата призрак. Хем всички знаят,че е има хем никой не я е виждал.Подариха е на представиелствата на марката и от там е скриха да не се вижда.
fallback
Последни