fallback

CNN: Някои от автомобилните гиганти може да не оцелеят

Продажбите в САЩ се забавят, но главният проблем е инвазията на технологичните компании

Бумът на продажби на нови автомобили в Щатите отминава, а на хоризонта се задават доста по-сериозни промени. Според CNN Money, автомобилната индустрия е изправена пред трансформация, след която може да не оцелеят всички важни и големи играчи. „Сега автомобилната индустрия се променя много повече отколкото се е променила в последните 50 години – за пореден път заяви главният изпълнителен директор на General Motors Мери Бeра. – Това не е сензационно заглавие. Смятам, че сме на прага на революция в индивидуалния транспорт.” По време на финансовата криза през 2008 година големите американски автомобилни компании бяха на крачка от фалита, като GM и Chrysler имаха нужда от държавни пари, за да оцелеят. Но кризата отпреди 10 години беше по-проста – разходите за производство бяха високи, особено за труд, а продажбите на нови коли намаляха заради проблемите в икономиката. Сега компаниите трябва да се справят с лансирането на електрически и автономни автомобили. Тези нови проекти поглъщат милиарди, а в същото време конкуренцията постоянно расте. Срещу утвърдените автомобилни производители се изправят Tesla, Uber, Google и Apple. „Индустрията е стигнала на важен кръстопът – обясни анализаторът в Auto Trader Мишел Кребс. – Променя се природата на автомобилите. Донякъде за пазара в Щатите това може да се сравни с 60-те години, когато започна масов внос на коли, произведени от Toyota и Honda, това определено притесни местните играчи.” В същото време сериозните инвестиции налагат и по-големи ограничения. Ford вече обяви, че трябва да реализира икономии в размер на 3 милиарда долара, за да ги вложи в новите технологии. А тази седмица се появи информация, че компанията ще съкрати 20 000 работни места. „Ако автомобилните компании искат да останат в битката, ще трябва да инвестират в новите технологии – обясни Кребс. – Това е трудно, защото засега възвращаемостта е нулева, а и не се знае кога ще се върнат инвестициите.” Производителите трябва да намаляват разходи и заради забавянето на американския пазар, който беше постигнал рекордни нива след седем поредни години на растеж. GM намали производството в четири свои американски завода и освободи 4000 работници. FCA също освободи 1300 човека от производствените си мощности в зоната на Детройт. А от Toyota и Nissan вече дойдоха сигнали, че те също обмислят намаляване на американското си производство.

Тагове: tesla general motors
fallback
  • #6
    FenIX ( преди 6 години )
    Истината е че мащабно минаване към електрички не може да стане без сегашните автомобилни компании. Само те имат производствения капацитет, развита дълърска мрежа, сервизи и т.н. И не вярвам че за 10 години 90% от колите ще станат ел и още по-малко автономни. Освен това тия ел коли трябва да се зареждат някъде. Може би след 20-30 години ще се случат нещата. Тогава петролните шейхове ще са силно притеснени, защото петрола няма да е толкова ценна стока вече ;P
  • #5
    пена ( преди 6 години )
    След 10 години когато 90% от новите автомобили ще са електрически и автономни, единствените сложни компоненти в тях ще са батерията и софтуеъра. Всичко останало ще са ламарини и пластмаса, които и китаец може да ги направи добре. А традиционните автомобилни компании нямат знания нито в сферата на батериите нито пък за софтуеъра
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Големите, наложени компании нямат желание да разработват сами нововъведения, защото е скъпо и несигурно. Много по-изгодно им е да купуват малки фирми, които го правят вместо тях и когато вее нуждата от технологията е очевидна. Единственото, което трябва да правят, е да се поддържат в добра форма, за да имат свободни средства.
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти мани 3-те милиарда,помниш ли когато СОЦваген разправяха,ч е за разработването на MQB платформата били похарчили 70 милиарда евро?Всички са *** лъжците.Печелели по $500 от кола, хах добре ще му кажа.Във всеки бранш е така.Работя в немска фирма.Орязаха парите за поддръжка до минимум.Купуват се само най-евтините части.В същото време вдигат плана за производство.Пари за заплати няма.Искат да правим икономии за 200 милиона евро до 2025г иначе за шефовете постоянно нови коли и ги тъпчат с пари.
  • #2
    да видим ( преди 6 години )
    да видим, па после ще купуваме!
  • #1
    Анонимен ( преди 6 години )
    фолцвагините ше оцелеят, щастлив съм!
fallback
Последни