Въпреки прословутия „Дизелгейт”, шефът на Audi - Рупeрт Щадлер си остава един от най-големите привърженици на дизеловите мотори. Топ-мениджърът обаче е убеден, че компанията му трябва да съсредоточи усилия върху сегмента на автомобилите на природен газ (метан), които са силно подценени.Пред изданието Autocar, босът на Audi призова властите и автомобилните производители да отделят по-голямо внимание именно на моделите на метан, още повече, че дизеловите двигатели са подложени на жесток натиск заради все по-затягащите се екологични изисквания.„Аз не крия, че съм привърженик на автомобилите със CNG, тъй като метанът е екологично чист и може да се съхранява навсякъде. Подобни модели имат по-голям пробег, а зареждането им отнема няколко минути. Големият проблем е, че те нямат добър имидж, въпреки очевидните си предимства. Развитието им е правилна стратегия, но се нуждаем от големи партньори, които да направят тази технология по-достъпна за хората”, обясни Щадлер.Споменаването на стратегически партньори от шефа на Audi не е случайно. Ръководството на концерна Volkswagen AG вече води преговори с руския гигант „Газпром” и с американската корпорация ExxonMobil именно в насока популяризиране на подобни автомобили. Впрочем, Audi предлага от доста време такива модели, един от тях е хечбекът Audi A3 G-tron.Щадлер също така не скри, че продължава да бъде голям фен на дизеловите автомобили. Според него, техните потребителски качества – пробег с едно зареждане, икономичност и въртящ момент, са идеални за клиентите.„Въпреки тенденцията за преминаване към електромобили, през следващите 10-15 години около 80% от автомобилите в световен мащаб ще бъдат с бензинови и дизелови двигатели. Затова не бива дизелът да бъде погребван преждевременно”, каза още Щадлер.Снимка: Audi