Край Щутгарт има трасе с плашещ вираж, през който тестовите пилоти карат без ръце
Преди точно 50 години Mercedes-Benz отваря известното си тестово трасе в близост до централния си завод в Щутгарт. Проектът стартира година по-късно, а до това се стига след близо 3 години обсъждания в ръководството на компанията.Първият сегмент, който бил въведен в експлоатация, бил комплекс от концентрични кръгове, които били покрити с различна настилка - син базалт, бетон, хлъзгав асфалт и големи павета. Всички те били оборудвани с вградени пръскачки, които позволява тестове и на мокра настилка.Но по това време, точно както днес, Mercedes-Benz имали голямо портфолио от модели – от обикновени седани и комбита до камиони, високопрофодимите машини Unimog, спортни автомобили, автобуси и състезателни коли. Малко след работа работата по първата част от трасето била завършена, станал очевиден фактът, че съоръжението е „все още неподходящо за тестване на голяма част от пътническите и комерсиални машини“. Инженерите искали място, където да могат да провеждат високоскоростни тестове, изпитания за издръжливост, отсечка с неравна настилка за изпробване на окачването, както и тестова писта за леко- и тежкотоварните машини. Именно заради тази нужда, съоръжението било поетапно разширявано, за да отговори на всички тези потребности.Според официалната информация, общата дължина на всички тестови отсечки е 15 460 метра, от които 3018 метра са запазени за високоскоростното трасе, което има и ужасяващо стръмни виражи, на които германците твърдят, че теоретично е възможно вдигането на 200 км/ч, но с уговорката, че човешкото тяло не би могло да издържа на натоварването.Интересното е, че на същият вираж е възможно човек да кара със скорост от 150 км/ч, без да държи волана с ръце. От компанията обясняват, че при тази скорост върху гумите не се упражняват никакви странични сили, така че колата запазва линията си без намеса от страна на шофьора.В последните 50 години тестовото съоръжение е било обновявано постоянно, за да се адаптира към новите условия и новите изисквания на модерните автомобили. Така например, там вече има отсечка, покрита с обезшумена асфалтова настилка, където акустичните инженери на Mercedes могат да измерват шума от движещите се автомобили.