fallback

Законът бави революционния автопилот на Audi

Компанията е готова за ниво 3 на автономност още тази есен, но чака законодателите

Новото Audi A8, което се очаква през есента, действително ще е първият сериен автомобил с ниво 3 на автономно управление - но не е сигурно дали тази функция ще се предлага още от старта на продажбите, отбелязва AN-Europe, позовавайки се на източници от компанията. Новото A8 вероятно силно ще напомня на концептуалния модел PrologueНовият флагман на Audi ще предлага т. нар. "еyes off" степен на автономност - тоест няма да се налага водачът да следи пътната обстановка с поглед. Той ще може да прави нещо друго - примерно да гледа филм или да чете, но ще има готовност да се намеси, ако системата прецени, че пътната обстановка се е усложнила. Проблемът е само, че в повечето европейски държави подобно нещо не е позволено от закона. В Германия например съответните поправки, които ще го направят легално, се обсъждат в момента. Това би било първата сериозна поправка във Виенската конвенция за пътното движение от 1968 година. Най-вероятно законодателите в Германия ще изискат от производителя да монтира в автомобилите "черна кутия", за да има точна информация в кой момент е управлявал компютърът и в кой - човекът. Системата на Audi ще функционира при скорости до 60 км/ч и е предвидена най-вече за задръствания по магистралите, толкова характерни за Германия. При по-сложна обстановка компютърът ще сигнализира на водача, ще го изчаква десетина секунди да се ориентира и ще му предава управлението. Audi ще е първата компания с ниво 3 на автономност. Автопилотът на Tesla например е ниво 2Макар и с ограничени възможности, тази система ще е една стъпка над сега съществуващите автопилоти от ниво 2, като този на Tesla. За момента ще я предлага единствено Audi - новата S-класа на Mercedes например, която се очаква да излезе по едно и също време с А8, ще има само "много усъвършенствано ниво 2", по думите на шефа по развойната дейност Ола Калениус. Новата S-класа ще може сама да сменя лентите на магистралата, подобно на сегашната Е-класа. Mercedes работи по ниво 4 (при което водачът може да спи в колата) и ниво 5 (изобщо без водач) съвместно с Robert Bosch, но планира да представи подобни системи едва в началото на следващото десетилетие. BMW също предвижда да въведе ниво 3 чак през 2021, при дебюта на електрическия модел iNext. Технологично дотогава компанията ще е готова и за нива 4 и 5, но не е решила дали да ги предложи, споделя вицепрезидентът по развойната дейност Елмар Фрикенщайн пред Automobilwoche. 

Тагове: bmw audi mercedes
fallback
  • #8
    Колев ( преди 6 години )
    Не става въпрос за сигурност, и за това дали технологията ще може да управлява автомобила без човешка намеса.Ще може, и ще е достатъчно сигурно. Даже ще се справя в трудни ситуации, чрез машинно обучение.Става дума за това, че някога може да бъде дори забранено "ръчното" шофиране.А шофирането, освен задължение и професия за едни, е хоби за други. Носи удоволствие.Удоволствие, което може да бъде отнето на всички, в момента в който се забрани, ако стане така.
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Против философията на алди е това, елди се кара тежкарски, едната ръка трябва да е на волана, 12 часа. Двете ръце се забраняват.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дошо ти това ли работеше в сервиза на Тойота? Ходеше да буташ брахтясалите Тойотки до сервиза с "бадж" на ревера с надпис АВТОПИЛОТ НИВО-3. Споко дошо, няма да си цял живот автопилот, 3-4 години по-късно и японците ще я изкопират тази система и ще я предлагат. Така, че дошо ндей рива.
  • #5
    popa ot razgrad ( преди 7 години )
    ей кимоно, мани ги ти жълтениците, я кажи какво е положението с автономноста на автомобилите в БГ...това повече ме интересува...
  • #4
    SST ( преди 7 години )
    От една страна е добре това,така и така половината шофьори не могат да карат като хората,поне автопилота ще им компенсира неграмотността,и може би ПТП-тата ще намалеят.От друга това не е самолет,тук пътната обстановка изисква повече внимание,повече намеса,винаги има неизвестни,защото не можеш да предвидиш поведението на всички около теб.Автопилота ще спре,ама дядото с Ладата няма,и кел файда...
  • #3
    Мозък в главата ( преди 7 години )
    "Тази статия е пълна с думи неразбираеми за жълтениците. Те си знаят само - теч на масло, вода в карбуратора, ръжда по..."Амиго, ти нали не си мислиш, колкото и непресъща да е тази функция за теб, че електрониката на тези системи ще бъде проектирана и пороизведена в Швабия?
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Леелее, идва нова ера. Родените след 2020г. вероятно когато станат на 18г. изобщо няма да се предлагат коли, които да се управляват от шофьор.
  • #1
    Ориз в кимоното ( преди 7 години )
    Тази статия е пълна с думи неразбираеми за жълтениците. Те си знаят само - теч на масло, вода в карбуратора, ръжда по ламарината и подобни.
fallback
Последни