fallback

Volvo не вярва във водородните клетки

Шведите няма да инвестират в собствена инфраструктура за зареждане

Главният изпълнителен директор на Volvo Cars - Хакан Самуелсон - е убеден, че бъдещето на автомобилната индустрия е свързана с електрическите задвижващи системи. В доста интересно интервю той коментира, че няма как дизеловите двигатели да останат конкурентни на пазара, тъй като за тях ще е все по-трудно да отговорят на изискванията, касаещи въглеродните и азотните емисии.С други думи, ако Самуелсон се окаже прав, бъдещето ще ни предложи конвенционални бензинови хибриди, както и версии, които могат да се зареждат директно от контакта (т.нар. plug-in хибриди и чисти електромобили).“Самостоятелно дизеловите двигатели няма да могат да ни помогнат в борбата с вредните емисии, но електричеството ще успее. Независимо дали са дизелови или бензинови, двигателите с вътрешно горене все по-често ще бъдат комбинирани с електромотор. Разбира се, подобряването на ефективността на двигателите с вътрешно горене вече е в доста напреднал стадий, така че следващата стъпка ще бъде хибридизацията и пълното електрифициране на автомобилите.”Както вече сме съобщавали, първият изцяло електрически модел на Volvo ще бъде представен през 2019. Целта на шведската марка е в периода до 2025 да е продала повече от 1 млн. електрифицирани автомобила.“Разработваме не сам един автомобил, а електрически задвижващи системи както за компактни, така и за големи платформи, като засега няма да разкрием коя от двете ще представим първа.”Самуелсон също така признава, че електрическите двигатели осигуряват перфектна динамика и чудесно усещане зад волана. Според шефа на Volvo тези коли са толкова добри, че потребителите би трябвало да ги поискат само заради тяхната динамика, без дори да мислят за екологичните ползи от покупката си.“Ускорението е мигновено и се случва при пълна тишина. Липсва дори шум от трансмисията, така че когато успеем да намалим достатъчно цената на технологията, тя ще се превърне в перфектно предложение. Хората ще я искат не само заради ниски вредни емисии, но и заради качествата й като цяло.”Напливът на електрифицираните автомобили ще бъде стимулиран и от намаляващите цени на батериите, които ще позволят формирането на цена, която ще бъде много сходна с конвенционалните дизелови автомобили.Другият интересен момент е свързан с инфраструктурата за зареждане. Електрическите автомобили на Volvo, подобно на всички plug-in модели, ще разчитат на обещственана инфраструктура за зареждането на своите батерии, особено на дълъг път. Въпреки това, от Volvo не смятат за необходимо да разработват собствени станции за зареждане. Вместо това, шведите ще разчитат на външни компании за инсталирането и поддръжката на мрежа от подобни станции за всички автомобили с електрически задвижващи системи, независимо на кой производител са.“Мисля, че най-големият ни принос ще бъде нашата решимост на успеем. Вярваме, в електрификацията и ще осигурим пазар за компаниите, които виждат доходоносно бъдеще в лицето на електромобилите. Не виждам защо ние, като автомобилни производители, трябва да инвестираме в изграждането на инфраструктура.”От друга страна шефът на Volvo не вярва в автомобилите с водородна горивна клетка. “Разбира се, човек никога не трябва да казва никога, но в момента е важно да уточним, че за нас бъдещето е в електромобилите. С водородните задвижващи системи се нуждаете от още една изцяло нова инфраструктура, така че смятам, че има ограничения на това в какво компаниите биха инвестирали. Разбира се, възможно е и да грешим.” Снимки: Volvo

Тагове: volvo cars
fallback
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    А за грамотността на пишещите дори няма да отварям дума....
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Бензинови хибриди, като последния Пасат ли? В гръда, добре, но на магистралата разхода над 10/100. ЗА КАКВИ ЕМИСИИ ГОВОРИ ТОЗИ КАЛМУК ОТ ВОЛВО!? ***!
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Докато няма ефективни батерии, водорода си остава единствената алтернатива да се съхранява енергията.
  • #2
    :) ( преди 7 години )
    Няма страшно, българинът ще успее да сложи водородна уредба и на електромобил :D
  • #1
    112 ( преди 7 години )
    Има доста самозапалели се електромобили, но досега не съм чул за водороден такъв.
fallback
Последни