fallback

Британски милиардер не се отказва от спасяването на Defender

Магнатът Джим Радклиф обяви амбициозни планове за възраждане на легендарния модел на Land Rover

Легендарният Land Rover Defender бе спрян от производство през януари 2016 г. Тогава от конвейра на завода в Солихол слезе последната бройка от всъдеходния модел. А от компанията-производител обявиха, че се отказват от него, тъй като 50-годишната му конструкция не може да се впише в новите изисквания за безопасност на пешеходците.Веднага след това британският милиардер Джим Радклиф, собственик на химическия концерн INEOS и голям фен на Defender, изяви желание да започне да произвежда всъдехода, като дори предложи да изгради нов завод във Великобритания. Мениджмънтът на Jaguar Land Rover обаче отхвърли предложението му, като обяви, че няма да продаде на никой правата върху конструкцията на автомобила.Отказът не притесни Радклиф, който обяви, че въпреки това разглежда целесъобразността на подобна идея. А сега от INEOS официално съобщиха, че на проекта е дадена „зелена светлина”, като в него ще бъдат инвестирани няколкостотин милиона паунда. Те ще бъдат похарчени за създаването на напълно нов всъдеход.„Искаме максимално да съхраним класическата външност на английския всъдеход, като същевременно променим напълно неговата конструкция. Това ще бъде чистокръвна машина, предназначена за пътешественици, фермери и фенове на оф-роуда в цял свят”, коментира Радклиф.По думите му, новият модел не само ще заеме мястото на Defender, но ще бъде далеч по-качествен и по-надежден от него. Самият Радклиф смята, че е напълно наясно със слабостите на легендарния всъдеход, тъй като разполага с два такива автомобила и редовно пътува с тях на сафари в Африка.За работата върху проекта е създадена компанията INEOS Automotive, чийто ръководител Дирк Хейлман има опит в автомобилния бранш, тъй като е работил за някои от големите производители. Планира се всъдеходът да излезе на пазара през 2020 г., като цената му ще бъде подобна на тази на Defender преди спирането на производството му. Базовата версия на всъдехода струваше 23 000 паунда, а топ-вариантът Autobiography - 62 000 паунда.Радклиф е насяно, че разработката на напълно нов автомобил е доста рискована и ще струва огромни средства. Затова той има и алтернативен вариант – да закупи остатъците от испанската компания Santana Motor, закрита през 2011 г. Тази фирма още от 1956 г. сглобява автомобили Land Rover, а през 1968 г. започва и тяхното производство (на последната снимка).Снимки: Land Rover, Santana Motor 

Тагове: land rover defender ineos
fallback
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Карал съм такова животно дългата база. Мноого време. ЗИЛ да беше по-добре. Никаква видимост, волан като котва. И още куп неприятни моменти. Да на външен вид солиден и кефи, обаче да го караш....не!
  • #9
    хаха ( преди 7 години )
    Пълни глупости бръщолевиш , каква отживелица какви 5 лева.Дефендара както и нива и уаз също така старите тоьоти и нисани са номер 1.Коли което вървят по всякакъв терен.
  • #8
    Георги ( преди 7 години )
    Естествено че са прости и дървени, без екстри. Колкото по-просто и механично, толкова по-надеждно и лесно за отремонтиране ако се наложи. Представи си че се счупи нещо по въздушно окачване, или някоя важна електроника даде фира, насред нищото, оставаш си там. Това не са автомобили за лигльовци, а за хора които искат да стигнат някъде и да се върнат, хора които не се страхуват от мазоли и кал. За другите - които не виждат смисъла в това има Х5,Х6,Q, FX и какви ли още не съкращения.
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Днес покарах Дефендър по-неудобно ,тясно и дървено нещо не съм управлявал.Дори Уаз 469 e мн.по-добре.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    *въздушно охлаждане имах предвид
  • #5
    thebrainless ( преди 7 години )
    Тази кола си има своето вярно общество, подобно на това на porsche с въздушно окачване. Дефендъра е икона за тях с култов статус, а спартанското оборудване и возия допринася за образа.
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дефендър е отживелица,остаряла като концепция машина.Пълно дърво,на което липсват ергономия и нови технологии.
  • #3
    thebrainless ( преди 7 години )
    Бих добавил и LandCruser.
  • #2
    Георги ( преди 7 години )
    до долният, а Патрул, а Вранглер, а Паджеро, а G класата. Това, че масата започна да кара паркетници, неозначава, че не се правят и всъдеходи. Просто не се карат толкова често, защото са тежки, с по-лошо управление, и по-голям разход. Затова и паркетниците навлязоха толкова. Но истински всъдеходи - има
  • #1
    454 ( преди 7 години )
    Това е единствения истински джип на днешно време. Дано производството бъде възстановено.
fallback
Последни