fallback

Първият електрически автобус тръгна из София днес

Китайската машина обслужва линия 84 и има автономен пробег от 320 километра

Първият изцяло електрически автобус се движи от днес из София, обслужвайки пътниците по линия 84 на градския транспорт. Машината, производство на китайската компания Yutong, бе представена официално вчера от заместник-кмета по транспорта Дончо Барбалов и шефа на "Столичен автотранспорт" Слав Монов. Автобусът е с 85 места, колкото и останалите машини по линия 84, задвижва се от електромотор и 16 литиево-йонни батерии с максимален автономен пробег от 320 километра. Зареждането на батериите отнема 5-6 часа. .За момента това е единствената произведена машина от този тип. Тя ще се движи из София в изпитателен режим през следващите пет месеца. Плановете на "Столичен автотранспорт" и софийската община предвиждат до средата на 2018 по улиците вече да има 20 напълно електрически автобуса. От компанията засега не коментират каква е цената на тестовия модел и как изборът им се е спрял на него. Yutong е един от водещите китайски производители в този сегмент, с над 69 000 машини, доставени през миналата година. 110 от тях, само че с конвенционално задвижване, бяха купени от Столична община.  

Тагове:
fallback
  • #13
    д-р Исня ( преди 7 години )
    Много замърсяват тези електрички! Около тях е такъв облак от електростатици, че едвам дишам! Само като мине покрай мен тролей и смърди яко на ток! Вкъщи всичко е механично, дори сега пиша на лист хартия и го пращам към мейл конвертора с гълъб!
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    Защото енергията, която слънчеви колектори с тази площ могат да събират за ЦЯЛ ДЕН при идеални условия стига за пробег от 10-на километра.
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не знам защо на покривите, които са с маса площ, на тези машини няма колектори! Също така спирачните усилия да се насочат към генератори, вместо дискови спирачки. Да затягат по-силно, когато има нужда и така да произвеждат повече ток.
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това е супер новина. Колкото по-бързо са въведат толкова по-добре.
  • #9
    БАХОВСКИЯ ( преди 7 години )
    Тъй като явно все още не медиите не знаят подробности, просто за информация да споделя че тези автобуси ги внася г-н Гриша Ганчев (Litex Bus)! И ще се сглабят в БГ!
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    има значение как да няма значение нали трябва да се отоплява тоя автобус от къде мислиш че ще използват енергияи стига с тая Тесла много са далече от рационалното използване на заряда от батерията
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Преди време тестваха по линия 11 електрически автобус с ултракондензатор, който се зарежда след последната спирка и енергията му стига за една обиколка- далеч по-ефективно е от 5-6 часа в бокса за презареждане на батерия, която след 2000 цикъла ще е за смяна
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Зависи каква е батерията. Ако температурата на батерията се поддържа (както е при Тесла), външната температура няма значение.
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    не съм съгласенв това време с минусови температури на дали и 150 километра ще изкара
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    При положение, че автобусите в София се влачат с 30 км/ч дори по Цариградско при нулев трафик, може и 1000 км да изкара.
fallback
Последни