Големият шеф на FIAT Chrysler Automobiles Серджо Маркионе призна по време на изложението в Детройт това, което анализаторите на пазара в Щатите обявиха отдавна – компактните модели на FCA не се оказаха достатъчно добри, за да спечелят клиентите на своя страна. Но Маркионе използва това, за да подкрепи една малко по-различна теза. „Мога да ви кажа, че Chrysler 200 и Dodge Dart, които бяха страхотни автомобили, се оказаха най-неуспешните във финансово отношение модели на FCA в последните осем години – заяви Маркионе. – Не знам друга инвестиция, която да се е оказала толкова лоша, колкото тази, направени в тези два модела.” FCA вече спря производството на въпросните два модела и търси партньор, който да ги произвежда извън Щатите и Канада – може би в Мексико, който и да поеме риска да се бори, за да удължи живота им на пазара. В същото време FCA използва максимално производствените си мощности в Северна Америка, за да произвежда SUV модели и пикапи – колите, чието търсене продължава да расте. Пазарът на седани в Щатите продължава да се свива, без значение какъв размер са моделите, така че няма никакъв смисъл да се питаме дали Dart или 200 някога ще имат наследник. Освен това Маркионе е уверен, че компактните модели, особено седаните няма да имат успех на американския пазар. Единственото изключение от това правило са компактните SUV модели, които носят „европейски чар и модерни технологии” по думите на италианеца. И предстоящата моделна офанзива на FCA в Щатите потвърждава думите на Маркионе. Ще има нов Jeep Wrangler, който ще получи и версия пикап. Отделно от това на пазара ще излязат и по-големите Wagoneer и Grand Wagoneer, които ще съживят един легендарен за феновете на Jeep модел. За моделната 2018 година ще се появи и четвъртото поколение на пикапа Ram 1500, така че за компактните модели няма място в тази гама. Dodge Dart отива в историята като неуспешен наследник на Neon, който се появи в идеалния момент и отговори на търсенето, появило се на пазара. Dart беше изграден на модифицирана версия на платформата на Alfa Romeo Giulietta, която е струвала на FCA 1 милиард долара, поне според данни на компанията. Dart се произвежда от 2012 до септември 2016 и компанията все още си търси партньор, който да продължи това производство, но едва ли ще го намери. Що се отнася до Chrysler 200, тук нещата добиха по-грозен обрат. Маркионе обвини дизайнерите на марката, че са изкопирали Hyundai и ги нарече „тъпаци”, а второто поколение на 200 се задържа в производство само две години и половина.