fallback

Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите

Драстичната разлика идва от твърде хлабавия тестов режим за леките автомобили

Модерните дизелови леки автомобили произвеждат средно десет пъти повече вредни емисии от камионите и автобусите с дизелови двигатели, сочат шокиращите резултати от проучване на Международния съвет за чист транспорт (ICCT), публикувано в първата седмица на януари. Организацията, която изигра ключова роля в разобличаването на скандала Дизелгейт, е сравнила данните за леките коли с тези на тежки камиони в Германия и Финландия. Оказва се, че докато тировете емитират средно по 210 милиграма азотни оксиди на километър, при леките коли с дизелов мотор този показател е средно 500 милиграма. При това тировете изразходват доста повече гориво. Ако се сравняват емисиите за литър използвано гориво, разликата е вече десет пъти в полза на камионите. А ако същата методика се приложи към над 10-годишните дизели, които доминират на българския пазар, разликата ще е вече фрапантна. Практиката производителите сами да избират какви автомобили да се подлагат на тестове е погрешна, смятат от ICCtСпоред учените изненадващите резултати са плод на доста повърхностните тестове за емисии, които бяха подлагани леките коли в последното десетилетие. В същото време при камионите тестовете бяха несравнимо по-строги и принудиха производителите да вложат много в намаляване на азотните оксиди. При колите изпитанията се преминават на полигони от специално подготвени прототипи преди пазарния дебют на дадения модел. При камионите има екипи за мобилно тестване, които изпитват на произволен принцип по пътищата. Смог в Париж. Френската столица ще забрани изцяло дизеловите двигатели, най-вероятно още от 2021 г.Идния септември ЕС най-после ще промени методиката и за леките автомобили и ще въведе мобилни устройства, тестващи реалното ниво на емисиите по време на пътуване. "Производителите обаче все още ще могат да подбират специални автомобили, които да бъдат подлагани на тестовете. Вместо това би било много по-добре да се тестват произволно избрани автомобили, вече закупени от клиенти", коментира Питър Мок, шефът на ICCT за Европа, пред британския The Guardian.София, погледната от Витоша. Често зимно време от града се вижда само смогътЗа разлика от емисиите въглероден диоксид, които допринасят за глобалното затопляне и на които ЕС обръща доста внимание от години, азотните съединения предизвикват смога в градовете. Те са отговорни за нарастването на респираторните и раковите заболявания в големите градове. Градове като Париж, Мадрид и Атина подготвят пълна забрана на дизеловите двигатели от 2021 г. В същото време София, която е сред най-засегнатите градове в Европа от този тип замърсяване, за момента не предвижда никакви мерки в тази област. На практика данъчното облагане дори стимулира потребителите да си купуват употребявани дизели над 15 години.  

Тагове: icct
fallback
  • #12
    За информация ( преди 7 години )
    на дървените професори: точно в тези години на тези модели-244,245,740,760,960 се слагаха дизелови двигатели на ФВ.Решението беше просто-1и1/2 двигател от Голф 1.6 дизел. С турбо - 109 или 112кс и без турбо 82к.с Още в далечната 1991 карах 740GLE с 109к.с и беше прекрасен автомобил.
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Организацията, която изигра ключова роля в разобличаването на скандала Дизелгейт"Значи няма нищо "шокиращо" в доклада, както писахте в предното изречение. Просто организацията се е прицелила в най-купуваните марки и ДВГ. Целта е да ги дискредитира за да прочисти пазара за Тесла, толкова е очевидно, от което разбира се ще получат и проценти от продажбите. Не съм против електричките, но това е крайно мръсен и пресилен, да не казвам нагласен ход.
  • #10
    none ( преди 7 години )
    В България политиката свързана с автомобилите е сбъркана изначално. 20 годишен автомобил е с 25 лв. данък а нов в същият клас и к.с. с 250?!? Уникална държава както често казват в едно популярно телевизионно предаване. И как да стимулират българите да инвестират в нов автомобил макар и по-нисък клас? Ами никак е отговора. Докато това не се промени, българите масово ще карат стари "премиуми" вместо нови Дачии ;))).
  • #9
    none ( преди 7 години )
    ного повърхностно изследване. Звучи ми горе-долу като ние мъжете и вие жените ;). Автомобилите срещу камионите. Кои автомобили и с колко литрови дизелови двигатели? Литрите при автомобилите варират драстично. От 1.4 до 4.2 и нагоре. За кои точно говорят авторите на изследването. Или трябва да приемем за чиста монета, че 1.4 дизел с разход от 5/100 прави същото замърсяване като ТИР с 35/100?!? Съгласен съм че методологията за тестовете трябва да с промени, ама карайки за ТИР разликата се вижда..
  • #8
    Дизел ремап ( преди 7 години )
    Дизел,само дизел! d CDI. TDI -Най-добрите
  • #7
    :) ( преди 7 години )
    Наистина странен избор. 240 е прекрасен автомобил, с голям избор от двигатели, много малко от които дизелови. Голямото простраство в двигателния отсек позволява слагането на всякакви двигатели (вкл V10). Предвид, че тук има страничен ауспух, явно е тунинг решение... Проблемът на София не е няколкото 30 годишни автомобила, а в преобладаващите 15-20г дизеляци без каквито и да било катализатори. Независимо френски, немски, шведски и тн.
  • #6
    KLASIKA ( преди 7 години )
    Защо дават с фото-монтаж това ПРЕКРАСНО Волво ?!?Когато тръгнат да ме изпреварват комплексарите по стръмно нанагорнище с НАЙ-НОВИТЕ дизелови Q7, Х6 ,х5, 7-цата, S класата , 8-цата на Ауди с *** газ,то сериозно изпадам в недоумение ,защото нищо не виждам пред мен от саждите които"ИЗРИГВАТ" ОТ ЧЕТИРИТЕ АУСПУХА ?!?!...ИМА ЛИ ОБЯСНЕНИЕ ?!? А старите дизелови коли пушеха по-равномерно в почти 60 /50 процента при натискане на газта!С новите технологии дизелите при "тяга" пушат като "Бенати"?!?
  • #5
    До швабен зи... ( преди 7 години )
    Дошо,гръмни се сам! Когато си смениш стария Сивик с допотопен дизелов двигател от още по-стара Астра с хибрид можеш да включиш в хора на "възмутените еколози" Сега можед да драскаш глупости,защото смотаната ти кола не пали при тези температури!
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    За идиотките европейки регулации можем да благодарим на ВАГ и лобирането им за тях. Както и на лоените им мозъци и некадърността им да разработят модерни чисти хибридни технологии като Тойота или Хонда. Ето до къде води протекционизма.
  • #3
    д-р.Куртев ( преди 7 години )
    "На практика данъчното облагане дори стимулира потребителите да си купуват употребявани дизели над 15 години."-смешна държава !!
fallback
Последни